دستگیری متهمی كه سفر تيراندازان را لغو كرد

       

 دستگیری متهمی كه سفر تيراندازان را لغو كرد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 23979    خوانده شده : 4544 مرتبه     انتشار : 25/4/1392    ساعت : 12:05


    

دستگیری متهمی كه سفر تيراندازان را لغو كردكارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي موفق به دستگيري كسي شدند كه از فدراسيون تيراندازي اقدام به سرقت تير و كمان‌هايي كرده بود كه هر كدام 20 ميليون تومان ارزش داشت. متهم كه با اين كار باعث شد اعزام ورزشكاران فدراسيون به كلمبيا لغو شود انگيزه خود را پولدار شدن در يك شب عنوان كرد.

به گزارش اعتماد، 15 تير امسال بر اساس اعلام حراست سايت ورزشي تير و كمان، سه دستگاه كمان متعلق به فدراسيون تير و كمان از سوي سارق يا سارقان سرقت و باعث عدم اعزام ورزشكاران به كشور كلمبيا شده.

پرونده مقدماتي در كلانتري 133 شهرزيبا تشكيل و به دستور شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده، كارآگاهان با مراجعه به محل خريد و فروش وسايل ورزشي سرقتي در خيابان منوچهري به تحقيق درباره مراجعه فرد يا افرادي براي فروش اموال مسروقه پرداخته و آموزش‌هاي لازم به همراه مشخصات تير و كمان‌هاي سرقت شده به كسبه محل داده شد تا در صورت مراجعه فرد يا افرادي درباره درخواست فروش تير و كمان‌هايي با مشخصات تير و كمان‌هاي سرقت شده، بلافاصله موضوع به آنها اعلام شود.

سرانجام ديروز يكي از كسبه خيابان منوچهري طي تماس با پايگاه دوم پليس آگاهي گفت فردي به وي مراجعه و درخواست فروش دو دستگاه تير و كمان را داشته اما به دليل نداشتن فاكتور خريد، از خريد آنها خودداري كرده است. كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي به بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته مغازه پرداختند. همزمان با به دست آمدن تصاوير دوربين‌هاي مداربسته و با توجه به شيوه و شگرد سرقت، نماينده سايت ورزشي تير و كمان نيز در پايگاه دوم حاضر و پس از مشاهده تصاوير، بلافاصله كارگر فضاي سبز سايت تير و كمان به نام «مجتبي» شناسايي شد. با شناسايي مجتبي، كارآگاهان با مراجعه به سايت تير و كمان - محل ارتكاب سرقت - وي را ساعت هشت شب ديروز دستگير اما او در اظهارات اوليه منكر هرگونه سرقت شد. با انتقال متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي، تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته به متهم نشان داده شد كه نهايتا لب به اعتراف گشود و به سرقت تير و كمان‌ها اعتراف كرد.

كشف تيرو كمان‌ها در سايت

متهم در اعترافات خود گفت: پس از سرقت، تيرو‌كمان‌ها را در داخل سايت مخفي كرده‌ام. در ادامه كارآگاهان با مراجعه به محل سرقت موفق به كشف هر سه دستگاه‌هاي تير و كمان شدند كه به صورت ماهرانه‌يي، توسط متهم مخفي شده بود. 

متهم درباره انگيزه سرقت به كارآگاهان گفت: هركدام از تير و كمان‌ها نزديك به 20 ميليون تومان قيمت دارد و قصد داشتم با فروش آنها يك شبه پولدار شوم. سرهنگ كارآگاه جان پرور، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به وقوع سرقت‌هاي مشابه از سايت تير و كمان، متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي و به دستور مقام محترم قضايي دادسراي ناحيه 5 تهران، در اختيار اين پايگاه قرار گرفته است.