قاضی دادگاه کیفری تهران خودش را جریمه کرد

       

 قاضی دادگاه کیفری تهران خودش را جریمه کرد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2452    خوانده شده : 4465 مرتبه     انتشار : 4/12/1388    ساعت : 00:46


    قاضی دادگاه کیفری استان تهران به دلیل اینکه یک شاهد را به اشتباه احضار کرده بود برای کسب حلالیت به او جریمه نقدی پرداخت کرد.

به گزارش اعتماد روز گذشته قرار بود قاضی حسن تردست و چهار قاضی مستشار دیگر در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران دو مامور پلیس را که متهم هستند یک فروشنده اشیای عتیقه را به قتل رسانده اند محاکمه کنند. هنگامی که قاضی تردست اوراق پرونده را بررسی می کرد متوجه شد مردی به نام مهدی که در پرونده دیگری به عنوان شاهد معرفی شده بود، به اشتباه برای رسیدگی به این پرونده احضار و حتی برای وی حکم جلب صادر شده است.

با روشن شدن این موضوع قبل از برگزاری جلسه محاکمه قاضی تردست مهدی را به داخل شعبه فراخواند و از او عذرخواهی کرد. او به مهدی گفت؛ این اشتباه از سوی دفتر شعبه صورت گرفته و از آنجایی که مسوولیت دفتر با من است و از سویی امنیت روانی تو و خانواده ات با اتفاقی که افتاده به هم ریخته و تو از کارت بازمانده یی می توانی از من شکایت کنی. البته من حاضرم خسارت تو را جبران کنم. مهدی نیز در جواب گفت؛ آخرین ساعات شنبه چند مامور به خانه من آمدند و با برخورد نامناسب از من خواستند امروز (روز گذشته ) در دادگاه حاضر شوم.

من اصلاً از این ماجرا خبر نداشتم. من فرد آبروداری هستم و با این کار آبرویم در محل زندگی ام رفت. فرزندانم به شدت ترسیده اند. من نوزاد دوماهه یی دارم که همسرم از فرط ترس نتوانست به او شیر دهد و همه ما تا صبح در التهاب بودیم. امروز هم که از کارم مانده ام. حالا پاسخ آبروی ریخته شده من را چه کسی می دهد. من در پرونده دیگری شاهد بودم و می خواستم به کشف حقیقت کمک کنم و اکنون این طور گرفتار شده ام. این مرد که راننده تاکسی است، گفت به خاطر حضورش در دادگاه معادل50 هزار تومان به او خسارت وارد شده است.

در این هنگام وقتی قاضی تردست بار دیگر از مهدی خواست علیه وی شکایت کند و او موظف است در برابر اشتباهش پاسخگو باشد، راننده تاکسی اعلام کرد قاضی را حلال می کند و خسارتی نمی خواهد و شکایتی هم ندارد اما تردست با اصرار 50 هزار تومان خسارت را به او پرداخت کرد و این ماجرا پایان یافت. البته جلسه محاکمه دو مامور متهم به قتل نیز به دلیل نبود شاهد برگزار نشد.