افتتاح کبابی در حریم مسجد بزرگترین پایانه مسافربری کشور!

       

 افتتاح کبابی در حریم مسجد بزرگترین پایانه مسافربری کشور!

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2474    خوانده شده : 3613 مرتبه     انتشار : 16/12/1388    ساعت : 09:08


    در حالی که سرمایه‌گذاری عظیم چند سال اخیر در پایانه مسافری جنوب تهران (بعثت)، شکل و نمای آن را نسبت به گذشته دگرگون کرده است، مشکل اساسی نمازگزاران در ورود به مسجد ترمینال جنوب در اوقات شرعی نه تنها همچنان حل نشده باقی مانده، بلکه به جای حل مشکل مردم در محل مسجد، کباب‌پزی افتتاح شده است!

به گزارش «تابناک»، این مسجد در محوطه باز پایانه است، ولی تعبیه تنها یک در ورودی تنگ سبب ازدحام و معطلی بسیار، جمعیت مسافران نمازگزار به ویژه در هنگام اذان، با توجه به سرمای هوای بیرون مسجد مشکلات زیادی را برای آنان به دنبال آورده است. در همین حال، نبود تهویه مناسب هوا در درون مسجد بوی بسیار نامطبوعی را در هنگام فریضه نماز به استشمام می‌رساند که برای مسافران به ویژه برای میهمانان خارجی رهسپار شهرهای مذهبی، از جمله قم بسیار تأسف‌انگیز است. قابل ذکر این که، متاسفانه دیده شده چندین مسافر خارجی از این اقدام شگفت‌انگیز تصویربرداری هم کرده‌اند.

گفتنی است، تاکنون درخواست‌های شفاهی و کتبی بسیاری توسط مردم به مدیریت ترمینال جنوب داده شده تا این مشکل با تعبیه چند در ورودی دیگر در جهات شمال غربی و شمال شرقی مسجد رفع شود، ولی با کمال تعجب نه تنها به این تذکرات مهم از سوی مسئولان ترمینال هیچ توجهی نشد، بلکه به جای نصب در ورودی اضافی در ضلع شمال غربی مسجد به تازگی شاهد گشایش یک مغازه کباب‌پزی با یک تابلوی تبلیغی بزرگ در همان محل هستیم !

بر پایه این گزارش و به ویژه با توجه به در پیش بودن روزهای تعطیلات نوروز و ورود انبوه مسافر به بزرگترین پایانه مسافربری کشورمان، باید هر چه سریعتر به این معضل جدی رسیدگی شود تا خاطره نامطبوعی در ذهن هموطنانمان به جای نگذارد.

توجه به موقعیت خاص پایانه مسافربری بعثت به عنوان پایانه مرکزی تقسیم مسافر به نقاط گوناگون کشور، به نظر می‌رسد، به رغم کارهای مثبتی که در سال‌های اخیر انجام شده هنوز نیاز به کارهای اساسی وجود دارد تا پایانه‌ای در خور شأن مردم ایران باشد.