معاون وزیر نفت: کارت هوشمند سوخت در هر شرایطی پابرجاست

       

 معاون وزیر نفت: کارت هوشمند سوخت در هر شرایطی پابرجاست

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2517    خوانده شده : 4226 مرتبه     انتشار : 4/2/1389    ساعت : 09:57


    به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی هنوز وضعیت توزیع بنزین در سال آینده از لحاظ تک نرخی یا دو نرخی بودن مشخص نیست، ولی در هر صورت سامانه هوشمند سوخت پابرجا خواهد بود.

براساس اظهارات نورالدین شهنازی زاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی برنامه ریزی شده صدور کارت انرژی برای ایجاد تعادل در مصرف سوخت‌های مختلف از ابتدای سال آینده عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر بنزین و نفت گاز کارت هوشمند در بخش ال.پی.جی نیز فعال شده است که برنامه‌ریزی شده با صدور کارت هوشمند سی‌.ان.‌جی تا پایان امسال، برای صدور کارت انرژی در سال آینده زمینه سازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که با صدور کارت انرژی اختیار مصرف انواع سوخت با مصرف کننده خواهد بود، توضیح داد: به این منظور تاکنون دو جایگاه سی.‌ان.‌جی به صورت پایلوت به سیستم کارت هوشمند مجهز شده‌اند.

وی با بیان این‌که به شرط تامین منابع مالی، امکان خودکفایی در زمینه‌ فرآورده‌های نفتی تا سال 1390 خواهد بود، گفت: در حال حاضر 40 درصد از انرژی مورد نیاز کشور از محل فرآورده‌های مایع تامین می‌شود و برای سال 1389 برنامه ریزی کرده‌ایم که روزانه 264.8 میلیون لیتر فرآورده در 9 پالایشگاه کشور تولید شود که از این مقدار 45.6 میلیون لیتر آن بنزین و 85.1 میلیون لیتر آن نفت گاز خواهد بود.

شهنازی‌زاده با اشاره به این‌که در سال گذشته در مجموع 263 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی تولید شده است، تصریح کرد: از این میزان 44.6 میلیون لیتر بنزین، 88.1 میلیون لیتر نفت گاز، 18.5 میلیون لیتر نفت سفید، 76.1 میلیون لیتر نفت کوره و 8.3 میلیون لیتر گاز مایع بوده است.