نفوذ وهابیت در آموزش و پرورش

       

 نفوذ وهابیت در آموزش و پرورش

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2521    خوانده شده : 4198 مرتبه     انتشار : 5/2/1389    ساعت : 15:22


    متاسفانه چند سال اخیر تعدادی از طلاب اهل سنت و عناصر وهابی با مدارک حوزوی و اخذ معادل آن به عنوان دبیر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان استخدام و بطور نا محسوس مشغول تبلیغ مذهب خود هستند.

در حال حاضر بیش از پنجاه درصد پذیرش و دانشجویان دانشکده علوم قرانی و تربیت معلم زاهدان را دانشجویان اهل سنت تشکیل داده اند که بزودی شاهد ورود این افراد به سیستم های آموزشی استان خواهیم بود.

در صورت ادامه بی توجهی مسئولین آموزش پرورش و وزارت علوم ، در آینده ای نه چندان دور فرزندان شیعه این استان در معرض خطر تبلیغ وهابیت در مدارس خواهند بود.

متاسفانه برخی نهاد های مسئول با اعطای مدرک معادل به طلاب اهل سنت ، راه را برای این افراد افراطی هموار کرده اند.

همچنین حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار مولوي عبدالحميد و علماي اهل تسنن در سال گذشته ، ضمن انتقاد از برخی آموزه های حوزه های علمیه اهل سنت ،عامل اصلی کشتارهای چند سال اخیر زاهدان را تعلیم دیده این مدارس معرفی کرد و افزودند :

"امروز برخي عامل اصلي حوادث اخير را تعاليم مدارس اهل سنت مي دانند كه در متون آموزشي‌ آن‌ها تعاليم بعضي نادرستي آموزش داده مي‌شود تا به كشتار دست بزنند حتي در بعضي از اين کتابها جان و مال شيعيان مباح شمرده شده."

همچنین گفتنی ست هفته گذشته یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اهل بیت و علی الخصوص حضرت زهرا(س) اهانت کرد که با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد.

دانشجويان معترض با نوشتن نامه اي به دفتر نهاد و حراست خواستار اخراج اين استاد از دانشگاه شدند که اين اعتراض باعث گرديد تا دستور تعليق تدريس این استاد از سوي مسئولين اتخاذ گردد.