احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوري كه منتظر تلفن ديگران نمی‌ماند

       

 احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوري كه منتظر تلفن ديگران نمی‌ماند

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2522    خوانده شده : 3889 مرتبه     انتشار : 6/2/1389    ساعت : 09:16


    سرویس بین‌الملل ـ هرچند اوباما در كنفرانس واشنگتن كوشید تا برنامه هسته‌ای ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد و اجماعی را برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران به وجود آورد، رئیس‌جمهور ایران، محمود احمدی‌ن‍ژاد كسی نیست كه بنشیند تا او را به كنفرانسی دعوت كنند، چرا كه بلافاصله كوشید تا كنفرانس ایرانی خلع سلاح را برگزار كند.
به گزارش «تابناک»، دو روز پس از پایان كنفرانس بین‌المللی خلع سلاح در تهران، مجله آمریكایی «تایم»، در تحلیلی برگزاری این كنفرانس را در تهران نشانی از موفقیت تهران در پیشبرد استرات‍‍‍ژی هسته‌ای خود اعلام كرد.

این مجله آمریکایی با اشاره به اینكه چین و روسیه هم نمایندگان خود را به كنفرانس تهران فرستاده‌اند، از ناكامی اوباما در جلب حمایت چین و روسیه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

بنا بر این گزارش، «تایم» افزوده است: هرچند نمایندگان اعزامی به تهران، منزلت و جایگاه دیپلماتیك پایین‌تری نسبت به شركت كنندگان در كنفرانس واشنگتن داشتند، تعداد كشورهای بیشتری نمایندگان خود را به اجلاس تهران فرستاده‌اند. این در حالی است كه بسیاری از پروازها به دلیل غبارهای آتشفشانی در ایسلند متوقف شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به این که اوباما همواره مدعی است، در صدد است تا همسایگان عرب ایران را از این كشور جدا و ایران را در منطقه منزوی كند، اما هرگز نتوانست در این کار پیروز شود و حضور نمایندگان لبنان، سوریه، عمان و عراق و همچنین سخنرانی هشیار زیباری در مراسم افتتاحیه و تقبیح رژیم اسرائیل از سوی وی، نشانی از این ناكامی اوباما و دولت آمریكا بوده است.

این مجله آمریكایی همچنین مدعی شد که مراسم تهران توانسته است به صورت كامل به موفقیت دست یابد، در حالی كه كنفرانس واشنگتن با چالش‌هایی روبه‌رو بوده و همه اینها در حالی است كه تایم نیز مدعی شد به تازگی و پس از تهدید هسته‌ای ایران از سوی اوباما، حاكمان ایرانی اتفاق نظر گسترده‌تری درباره برنامه هسته‌ای خویش پیدا كرده‌اند.