مناسب‌ترین رنگ برای عینک‌ آفتابی

       

 مناسب‌ترین رنگ برای عینک‌ آفتابی

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2554    خوانده شده : 3792 مرتبه     انتشار : 22/2/1389    ساعت : 10:50


    استفاده از عینک آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینک موجب می‌شود مردمک چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود.

ایسنا نوشت:

یک اپتومتریست گفت: شدت نور خورشید برای چشم آسیب‌رسان است و ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم نیز موجب آب‌مروارید می‌شود، در نتیجه استفاده از عینک آفتابی مناسب و جاذب UV در تابستان ضروری است.

عبدالهادی رییس‌زاده اظهار داشت: نور خورشید از دو جهت می‌تواند به چشم آسیب برساند. شدت نور خورشید و وجود اشعه ماوراءبنفش دو پارامتر آسیب‌رسان به چشم‌ها هستند و با استفاده از عینک آفتابی مناسب می‌توان از آسیب به چشم پیش‌گیری کرد. وی افزود: در فصل تابستان شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینک آفتابی در این فصل ضروری است.

رییس‌زاده تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش با طول موج 320 تا 400 نانومتر برای چشم آسیب‌رسان است و موجب آب مروارید می‌شود. انتخاب و استفاده از عینک آفتابی 400UV می‌تواند مانع ورود اشعه مضر ماوراءبنفش به چشم شود. این اپتومتریست خاطرنشان کرد: به افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند نیز توصیه می‌شود شیشه عینک خود را فتوکرومیک کنند. عینک‌های فتوکرومیک در تماس با نور خورشید تیره‌رنگ می‌شوند و علاوه بر کاهش شدت نور وارد شده به چشم مانع ورود UV نیز می‌شوند.

رییس‌زاده بیان کرد: استفاده از عینک آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینک موجب می‌شود مردمک چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود. وی درباره رنگ شیشه عینک آفتابی نیز گفت: قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای استفاده معمول از عینک آفتابی است. وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های UVسنج که در عینک فروشی‌ها وجود دارد قابل اطمینان هستند و امکان دست‌کاری آنها وجود ندارد. شهروندان پیش از خرید عینک از فروشنده بخواهند میزان جذب UV را تست کند.