تولید نخستين سيگار بدون دود جهان

       

 تولید نخستين سيگار بدون دود جهان

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2563    خوانده شده : 3978 مرتبه     انتشار : 29/2/1389    ساعت : 09:29


    تابناک: بزرگترين توليد كننده سيگار در ژاپن در واكنش به افزايش محدوديتهاي براي كشيدن سيگار در مكانهاي عمومي نوع جديدي از سيگار را توليد كرده كه ادعا مي كند نخستين سيگار بدون دود جهان است.

شركت تنباكوي ژاپن فروش سيگارهاي ‹نعنايي سبك صفر› را از اين هفته آغاز كرده است و اميدوار است تا در ميان افرادي كه دوست دارند سيگار بكشند اما نمي خواهند باعث اذيت ديگران شوند محبوبيت پيدا كند.

اين سيگار مشابه سيگارهاي معمولي است اما داراي يك كارتريج قابل تعويض است و هيچ دودي را توليد نمي كند و خواصی مشابه با سیگار های معمولی به خصوص از لحاظ میزان نیکوتین و ... دارد.

اين شركت در بيانيه اي اعلام كرده: در حاليكه اكثر مصرف كنندگان در ژاپن سيگار مي كشند تقاضاها براي محصولاتي كه بتوان از آنها در مكانهاي عمومي و در نزديكي ديگران استفاده كرد افزايش يافته است.

تحقيقات انجام شده توسط وزارت بهداشت و كار و رفاه در نوامبر گذشته نشان داد ميزان سيگار كشيدن در ميان مردان به 8/36 درصد كاهش يافته است كه پايين ترين ميزان آن از زمان شروع تحقيقات در سال 1986 است.

كارشناسان معتقدند اين كاهش با توجه به اينكه سيگار كشيدن به عنوان يك عادت ضد اجتماعي تلقي مي شود ادامه بايد.

هيروشي كيمورا رئيس اين شركت در جمع خبرنگاران ابراز اميدواري كرد تا قوانيني تصويب شود كه مكانهايي خاص براي افراد سيگاري را در مكانهاي عمومي در نظر بگيرد.

این سیگار تولیدی شرکت ژاپنی با سیگار های الکترونیکی که در بازار وجود کاملا متفاوت است.

گفتنی است، به دلیل مضرات سیگار و دودش که نه تنها برای افراد سیگاری مضر است بلکه برای افراد در نزدیکی آن ها نیز خطر دارد؛ ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی در عمده کشورهای جهان برقرار است.