سرباز ايلامی جان 20 نفر را نجات داد

       

 سرباز ايلامی جان 20 نفر را نجات داد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2588    خوانده شده : 3777 مرتبه     انتشار : 20/3/1389    ساعت : 09:48


    فرمانده پليس ‌راه استان ايلام گفت: در اقدامي شجاعانه سرباز ايلامي جان 20 زائر عتبات عاليات اهل خراسان رضوي را نجات داد.

عبدالله شيري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: يكي از مأموران وظيفه پليس‌راه فرماندهي نيروي انتظامي ايلام در اقدامي بي‌نظير جان 20 نفر از مسافران يك ميني‌بوس را از مرگ حتمي نجات داد.

وي ادامه داد: گروهي از مسافران و زائران عتبات عاليات با يك دستگاه اتوبوس از استان خراسان رضوي به قصد شهر مهران و سفر به كشور عراق در حركت بودند كه در گردنه قلاجه به سبب نقص فني اتوبوس مجبور به توقف شدند.

اين فرمانده انتظامي اضافه كرد: بنا بر تشخيص افسر نگهبان وقت پليس‌راه انتظامي استان ايلام مستقر در گردنه قلاجه، اتوبوس داراي نقص فني متوقف و طي تماس با نزديك‌ترين ترمينال مسافربري دو دستگاه ميني‌بوس براي انتقال مسافران به پليس‌راه اعزام شد.

شيري تصريح كرد: پس از آنكه مسافران در اين دو ميني‌بوس قرار گرفتند و هنگامي كه راننده يكي از اين دو ميني‌بوس مشغول جادادن وسايل مسافران در صندوق عقب ميني‌بوس بود به علت نقص در سيستم ترمز دستي و عدم رعايت اصول ايمني ميني‌بوس بدون راننده شروع به حركت به سمت گردنه و درون دره قلاجه كرد.

فرمانده پليس‌راه استان ايلام گفت: در اين بين سرباز حجت‌الله آذرشب كه در حال انجام وظيفه بود متوجه موضوع شده و با ديدن اين شرايط خود را به ميني‌بوس در حال حركت رسانده و با سعي، تلاش و با فداكاري مانع سقوط ميني‌بوس حامل 20 زائر عتبات عاليات به درون دره مي‌شود.

وي ادامه داد: سرباز وظيفه در نخستين فرصت ميني‌بوس را متوقف و جان زائران عتبات عاليات را كه همه آنان اهل استان خراسان رضوي هستند، نجات مي‌دهد.