درمان تومور چشم با پلاك‌های راديواكتيو در كشور

       

 درمان تومور چشم با پلاك‌های راديواكتيو در كشور

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2589    خوانده شده : 4077 مرتبه     انتشار : 20/3/1389    ساعت : 09:53


    ایسنا: رييس مركز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشكي ايران از موفقيت چشم پزشكان كشور در درمان تومورهاي چشمي با پلاك‌هاي راديواكتيو خبر داد.

دكتر سيد مهدي مدرس زاده با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: در بخش درمان تومورهاي چشمي كه در بيمارستان رسول اكرم (ص) تهران مستقر است متخصصان با قرار دادن نوعي پلاك راديواكتيو روي تومور داخل كره چشم در مدت زمان محاسبه شده اي قادر به از بين بردن ضايعات سرطاني هستند.

وي تصريح كرد: تقريبا تمام تومورهاي چشم كه از شيوع بيشتري در كودكان برخورداراست در صورت مراجعه به موقع توسط متخصصان چشم دانشگاه علوم پزشكي ايران قابل درمان است.

دكتر مدرس زاده گفت: از آنجايي كه پلاك‌هاي راديو اكتيو جهت درمان تومورهاي چشمي از خارج كشور وارد مي شود، در صورت عدم تامين اعتبار لازم از سوي هيات امناي ارزي وزارت بهداشت ، دير به دست جراحان مي‌رسد كه اين مساله برخي اوقات روند درماني را كند كرده و يا فرصت درمان را از دست خواهد داد.

وي گفت: در صورتي كه اين پلاك‌هاي راديو اكتيو به موقع از خارج از كشور تامين نشود مي تواند موجب تخليه چشم شده كه اين مساله در كودكان خطرناك و ناگوارتر است.

مدرس زاده افزود: هزينه درمان يك بيمار مبتلا به تومور چشمي در خارج از كشور بالغ بر 50 ميليون تومان است اما در صورت تامين پلاك راديواكتيو كه يك پنجاهم هزينه درمان در خارج را دارد، مي توان با موفقيت سلامت چشم بيمار را حفظ كرد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: با گسترش امكانات و تجهيزات درماني در مراكز دانشگاهي تقريبا همه افراد مبتلا به بيماري هاي چشمي در ايران قابل تشخيص و درمان هستند. در سالهاي اخير بيماري چشمي اي در كشور وجود نداشته كه قادر به درمان موفق آن نبوده ويا مجبور به اعزام آن به خارج از كشور باشيم .