خليج مکزيک پيش کش ، شما نفت شهر را خاموش کنيد

       

 خليج مکزيک پيش کش ، شما نفت شهر را خاموش کنيد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2611    خوانده شده : 4339 مرتبه     انتشار : 5/4/1389    ساعت : 18:49


    با گذشت یک ماه از فروران و آتش عظیم در نفت شهر، همچنان مسئولان از کنترل این آتش در مانده و این چاه هچنان در شعله های آنش در حال سوختن است.

در حال حاضر میزان نفت و گاز خروجی از چاه آسیب دیده نفت شهر معادل 8 تا 9 هزار بشکه در روز برآورد شده و تلاش برای مهار و کنترل چاه در شرکت ملی نفت ایران ادامه دارد که تا کنون نتیجه ای در برنداشته است.

بنابر این گزارش، این آتش سوزی گسترده که مسئولان کشورمان همچنان از کنترل و مهار آن ها عاجز مانده اند در حالی است که شاهد سکوت رسانه ای گسترده ای نیز درباره این حادثه در رسانه های کشور بوده و به جز چند رسانه معدود خصوصی هیچ یکی از رسانه های کشور و همچنین رسانه ملی کشورمان به این موضوع مهم - که علاوه بر ضرر و زیان اقتصادی مشکلات زیست محیطی وحشتناکی نیز برای منطقه در بر خواهد داشت - نپرداخته اند و همچنین در مجلس شورای اسلامی که برای کوچکترین موضوع وزیر به مجلس کشانده شده و مورد سوال و پیگیری قرار می دهند، این حادثه گسترده از سوی نماینده های مردم نیز در حاشیه قرار گرفته است!

از سوی دیکر این سکوت رسانه ای گسترده به خصوص از سوی صدا و سیما در حالی است که در تمام بخش های خبری صدا و سیما؛ ناتوانی دولت اوباما در مهار و کنترل فاجعه زیست محیطی خلیج مکزیک حتی بعنوان اهم اخبار مورد بحث و بررسی و نقد کارشناسی و غیره قرار گرفته و کمتر بخش خبری وجود دارد که در آن به خلیج مکزیک و حاشیه های آن پرداخته نشود.

از سوی دیگر نیز برخی مسئولان داخلی کشور نیز اعلام کرده اند در صورتی که مقامات آمریکا رسما درخواست کمک کنند ایرانیان به کمک آن ها رفته و به مهار نشت گاز در عمق بیش از یک کیلومتری از سطح دریا اقدام خواهند کرد در حالی که نفت شهر ایران همچنان پس از گذشت 30 روز و بر روي زمين و نه در اعماق دريا همچنان میسوزد!

از طرفی به گفته و اذعان تمام بخش های خبری صدا و سیما و رسانه های کشور، اوباما تاکنون چندین سفر به منطقه نشت نفت داشته و از نزدیک به بازدید و بررسی ابعاد حادثه پرداخته است و اظهار کرده است که " من هر روز صبح وقتی بیدار می شوم فکر نشت نفت در خلیج مکزیک هستم و با همین فکر هم شب ها می خوابم " از سوی دیگر وی به دلیل این فاجعه عظیم زیست محیطی که با انتقاد جمهوری خواهان و سناتورهای ایالات متحده مواجه شده، برخی سفرهای خارجی خود را نیز لغو کرده است؛ در حالی که رئیس جمهور کشورمان و معاونانش نه تنها واکنش قابل ذکری نشان نداده بلکه هیچ صحبت و اظهار نظری که نشان از دغدغه و نگرانی ایشان برای این حادثه باشد، عنوان نشده است.

گفتنی است، از صبح 8 خرداد ماه به دنبال انفجار چاه شماره 24 نفت شهر، 12 نفر کشته و زخمی شده و آتش گسترده ای نیز بر سر این چاه بوجود آمد.

بهرام تيموري فرماندار قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا کشته شدگان اين حادثه را خليل جعفري، علي اميدي ، ابراهيم فرجي و مجروحان بستري را ساسان حمزوي، مسعود دادخواه، مجتبي احمدي ، صلاح باقري، احسان کيان پور، محمد سرخ مرو، اکبر غلامي اعلام کرد.

به گفته وي پنج تن از مجروحان اين حادثه نيز به صورت سرپايي درمان شده اند.

و البته يادم هست که در کودکي به ما ميگفتند مسخره کننده همان بلا سر خودش مي آيد يا همان حديث معروف آنچه براي خود نمي پسندي براي ديگران هم نپسند و پندهاي اخلاقي ديگر ..... پس بهتر است رسانه ملي در اين موضوع زبان در کام کشد و اگر بيل زن است يک بيلي به باغچه خودشان بزنند شايد فرجي شد