حمله به ایران باعث جنگی طولانی مدت در منطقه خواهد شد

       

 حمله به ایران باعث جنگی طولانی مدت در منطقه خواهد شد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2641    خوانده شده : 3951 مرتبه     انتشار : 28/4/1389    ساعت : 10:23


    در حالی که رژیم صهیونیستی بارها از مطرح بودن همه گزینه ها علیه ایران و از جمله حمله نظامی سخن گفته است، به تازگی نتایج تحقیقات یک گروه فکری در آکسفورد، مشخص کرده که حمله اسرائیل علیه ایران، جنگی طولانی مدت را در منطقه به راه خواهد انداخت و تهران را تشویق خواهد کرد که به سمت تولید سلاح هسته ای برود.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص»، چاپ سرزمین های اشغالی، با بیان موضوع بالا نوشت: این گروه فکری که برای حل مسالمت آمیز منازعات بین المللی فعالیت می کند، همچنین از پیامدهای چنین حمله ای به ایران سخن گفته است. گروه فکری آکسفورد در گزارش خود آورده است: سه تا هفت سال زمان لازم است تا ایران ـ در صورتی که بخواهد ـ یک بمب هسته ای درست کند، این در حالی است که تاکنون مدارکی که نشان دهد تهران در راستای چنین تصمیمی گام بر می دارد، دیده نشده است.

گروه فکری آکسفورد همچنین به پیامدهای یک حمله نظامی به تأسیسات ایران برای دانشمندان، متخصصان و دانشگاه های ایران اشاره کرده و می افزاید: در صورت حمله به تأسیسات هسته ای ایران برخی از دانشگاهیان این کشور و همچنین غیر نظامیان کشته خواهند شد.

در همین حال، «پاول روگر»، استاد دانشگاه در رشته مطالعات صلح نیز در گزارشی آورده است: حمله نظامی آمریکا به ایران، بسیار غیر محتمل است، حال آن که اسرائیل توانایی های نظامی خودش را افزایش داده است.
وی بر این باور است که حمله هوایی و موشکی اسرائیل با حمایت پایگاه های نظامی در شمال عراق و آذربایجان، گزینه های اسرائیل برای حمله به ایران هستند که در صورت وقوع چنین حمله ای، ایران واکنشی طولانی مدت به حمله اسرائیل خواهد داشت.

به نظر می رسد، هرچند تلاش هایی در محافل صلح طلب برای ادامه راهکارهای دیپلماتیک و مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران در جریان است، رژیم صهیونیستی هر از گاهی با توهم و تخیل از حمله به ایران سخن می گوید و جالب این که سازمان ملل متحد نیز اقدامی در محکومیت مواضع صهیونیست ها انجام نمی دهد، چرا که این کشور همواره یک عضو دیگر سازمان ملل متحد، یعنی ایران را به انجام حمله نظامی علیه آن، تهدید می کند.