اگر دست به کار نشوید ایران جایتان را خواهد گرفت

       

 اگر دست به کار نشوید ایران جایتان را خواهد گرفت

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2673    خوانده شده : 3760 مرتبه     انتشار : 11/5/1389    ساعت : 08:55


    ـ «بنيامين بن اليعاذر»، وزير صنايع و بازرگاني رژيم صهيونيستي، در نامه‌اي به عمرو موسي، دبيرکل اتحاديه عرب، از وي خواست تا از مذاکرات مستقيم ميان اسراييلي‌ها وفلسطيني‌ها حمايت کند.

خبرگزاري فلسطيني «معا» ديروز در گزارش خود؛ اين نامه را پيامي آشکار و مستقيم از تل‌آويو به اتحاديه عرب دانست.
بن اليعاذر در نامه خود نوشته است: از آنجا که من افسر سابق ارتش اسراييل هستم، به خوبي مي‌دانم جنگ چيست، از اين روی، تلاش مي‌کنم براي حفظ ثبات در منطقه مذاکرات از سرگرفته شود.

وي با کشيدن پاي ايران به روابط عربي ـ اسرائيلي مدعي شد، ايران تلاش مي‌کند با نفوذ در کشورهای عربی، محور مخالف طرح‌هاي امريکا و اسراييل در منطقه، يعني سوريه و قطر، در تصميمات عربي شکاف ايجاد کرده و خود را به عنوان جايگزين بهتري براي کشورهاي عربي مطرح کند.

بر پایه این گزارش، بن اليعاذر در ادامه اين نامه، با بيان اينکه باید با اين نفوذ فارسي با پافشاری و ميانه‌روي عربي مقابله شود و اینکه بايد بر اين مسأله تأکيد شود که هيچ ميانجيگري بهتر از خود کشورهاي عربي براي حل مساله فلسطين و نظارت بر مذاکرات مستقيم وجود ندارد و همچنين اینکه نوعي همدلي و انسجام آمريکايي ـ اروپايي براي حمايت از روند سازش وجود دارد، تأکيد کرد که پيشرفت مذاکرات فلسطيني ـ اسراييلي مرهون این عامل منطقه‌اي است؛ این که محور ميانه‌رو که مصر و عربستان و اردن آن را رهبري مي‌کنند، با در نظر گرفتن منافع عربي براي ايجاد راهکاري مناسب جهت مسأله فلسطين و نيز پايان دادن به چنددستگي فلسطيني تلاش مي کنند و دیگر آنکه اين رهبري بيدار و آگاه بايد به فلسطیني‌ها کمک کند و آنها را به سمت مذاکرات مستقيم سوق دهند.

وي افزود: در حيات سياسي خود، خيلي خوب با جهان عرب آشنا شدم و از تلاش‌هاي فراوان حسني مبارک، رييس جمهور مصر و ملک عبدالله، پادشاه اردن براي حفظ ثبات و آرامش در منطقه تشکر و قدرداني مي‌کنم.

بن اليعاذر که نمي‌تواند کينه خود را از از ايراني‌ها پنهان کند و خوب مي‌داند با اختلاف افکندن ميان ايران و کشورهاي عربي، رژيم اسرائيل مي‌تواند به زندگی خود ادامه دهد، در پايان نامه خود به عمرو موسي يادآور مي‌شود: عامل دیگر منطقه‌اي آن است که اگر کشورهاي عربي دست به چنين اقدامي براي فلسطيني‌ها نزنند، خواهند ديد که ايران در کمين نشسته است. تلاش‌هاي ايران براي تأمين منافع خود به ضرر منافع عربي تهديدي مستقيم براي دولت‌هاي عربي است و برای همین، تلاش مي‌کند تا به ضرر فلسطيني‌ها و اعراب‌، نگاه‌ها را به سمت برنامه هسته‌اي خود معطوف کند.

لازم به يادآوري است، اين وزير کابینه رژیم صهيونيستي، در حالي اين نامه را مي‌نويسد و از حسني مبارک به خاطر سازش با اين رژيم تقدير مي‌کند که افشاي جنايت وي در حق صدها اسير مصري در خلال جنگ شش روزه اعراب ـ اسرائيل، موجي از خشم و نفرت را برانگیخته است.
بن‌اليعاذر در آن جنگ دستور داد تا صدها اسير مصري را تيرباران کرده و در گورهاي دسته جمعي دفن کند.

وي که متولد بندر بصره در عراق است، علاوه بر افکار صهيونيستي تند، تلاش دارد با نگاه عربي ويژه خود، اعراب را از ايران دور کرده و به اختلافات آنها با ايران دامن بزند.