معاون ارشاد همدان، در دفاع از مسئولیت حرفه ای خود استعفا کرد

       

 معاون ارشاد همدان، در دفاع از مسئولیت حرفه ای خود استعفا کرد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2690    خوانده شده : 4012 مرتبه     انتشار : 16/5/1389    ساعت : 00:00


    غلامرضا فریدونی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی - که چندی پیش به این سمت منصوب شده بود - در دفاع از مسئولیت حرفه ای خود استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وی که همزمان با این مسئولیت، عهده دار سرپرستی روزنامه کیهان در استان همدان نیز هست، به دنبال چاپ یک خبر در روزنامه سراسری کیهان، در آستانه روز خبرنگار، مورد موآخذه برخی مسئولان استان قرار گرفته و رسالت روزنامه نگاری خود را بر پست و مقام سازمانی اش ترجیح داد و استعفا کرد.

بنا بر این گزارش، به دنبال درج خبری با نام «خبرنگاران جلسه خبری استاندار همدان را ترک کردند» در روزنامه کیهان، مورخ چهارم مرداد ماه که بازتاب بسیاری در سایت های خبری داشت، مسئولان استان، از جمله استاندار همدان، ماندن معاون فرهنگی ارشاد اسلامی همدان در اين مقام را وابسته به اصلاح یا تکذیب خبر مذبور عنوان کردند

این رویداد در حالی رخ داد که غلامرضا فریدونی، از چهره های ارزشی و خبرنگاران با سابقه استان همدان به شمار می رود و پس از قرار گرفتن بر سر دوراهی، حرفه خبرنگاری خود را بر مسئولیت اداری اش ترجیح داد تا در آستانه هفدهم مرداد و روز خبرنگار، از رسالت مطبوعاتی خود دفاع کرده باشد.

فریدونی در دوران تصدی خود در سمت معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، اقدامات قابل قبولی را در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان همدان، به ویژه مطبوعات استان برداشته که مورد تأیید اصحاب فرهنگ و هنر و خبرنگاران بوده است.

همچنین به دنبال این رخداد، گروهی از مردم، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استان همدان، با حمایت قاطع از معاون فرهنگی و هنری ارشاد، خواستار آن شدند تا مسئولان استان، هر چه سریعتر زمینه برگشت وی به کارش را فراهم کنند.