منبر رفتن بدون مطالعه خلاف شرع است

       

 منبر رفتن بدون مطالعه خلاف شرع است

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2696    خوانده شده : 3981 مرتبه     انتشار : 17/5/1389    ساعت : 09:27


    آيت‌ الله العظمي سبحاني تاكيد كرد: دينداري حافظ انقلاب است و آنچه مي‌تواند در مردم دين ايجاد كند ، آن است كه مردم پيام خدا را بشنوند و تحت تاثير قرار بگيرند.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد طي سخناني در گردهمايي بزرگ مبلغان كه صبح امروز در مدرسه دارالشفاي قم برگزار شد، تصريح كرد: آنچه بايد بالاي منبر گفته شود بايد همه‌اش مربوط به خدا باشد. بي‌محتوا سخن گفتن بالاي منبر و وقت مردم را گرفتن توسط يك مبلغ خالي از اشكال نيست.

وي تاكيد كرد: منبر رفتن بدون مطالعه خلاف شرع است مگر آنكه انسان آمادگي داشته باشد.

سبحاني با اشاره به ويژگي‌هاي مبلغ خاطرنشان كرد: مبلغ بايد بالاي منبر و همه حالات ازخدا بترسد و ازغير خدا نترسد. يك مبلغ اگر خداترس باشد بهتر مي‌تواند محتواي اسلام را بيان كند. گاه افرادي از ترس اين و آن حقايق را نمي‌گويند .

اين مرجع تقليد با بيان اينكه متدينين به دنبال ما هستند، اظهار كرد: بايد واقعيات را به نحو احسن بيان كرد گاه محافظه‌كاري‌ها سبب پنهان ماندن اسلام مي‌شود.

اين مدرس حوزه گفت: مبلغان بايد با افكار ،فرهنگ و سطح آگاهي مردمي منطقه‌اي كه به آنجا مي‌روند آشنا باشند و در همان سطح سخن بگويند.

سبحاني با تاكيد بر لزوم توجه به جوانان در امر تبليغ خاطرنشان كرد:‌امروز ماهواره‌ها و سايت‌هايي به زبان عربي و فارسي فقط به اشكال‌تراشي و شبهه افكني و جذب جوانان مي‌پردازند البته بحمدالله ما هم در مقابل اقداماتي انجام مي‌دهيم ولي بايد متوجه جوانان باشيم و در عين حال احترام جوان‌ها را هم حفظ كنيم.

اين مرجع تقليد با هشدار نسبت به تبليغات ضد شيعي خاطرنشان كرد: محتواي تبليغ امروز بيشتر بايد متمركز بر فضايل اهل بيت (ع) باشد و خدمات آنها به اسلام بيان شود.

وي با بيان اينكه اولين سخنراني مبلغان در ماه مبارك رمضان بايد خطبه رسول اكرم(ص) درآخرين جمعه ماه شعبان باشد، اظهار كرد: ما در برابر تهاجمي هستيم كه نبايد در اين راستا سنگرها را خالي بگذاريم لذا كسانيكه در قم به حد كمال رسيده‌اند و مسووليتي ندارند لازم است براي تبليغ به جاهاي ديگر بروند.