اتهام يک خبرنگار : نگهداری کاریکاتور بر روی کامپیوتر شخصی‌اش

       

 اتهام يک خبرنگار : نگهداری کاریکاتور بر روی کامپیوتر شخصی‌اش

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2706    خوانده شده : 4140 مرتبه     انتشار : 21/5/1389    ساعت : 01:32


    پرونده‌ی علی انجم‌روز، روزنامه‌نگار و عضو سازمان ادوار تحکیم در گیلان، به دلیل نقص پرونده از سوی قاضی دادگاه انقلاب این استان به بازپرسی شعبه‌ی اول این دادگاه، ارجاع داده شد تا اتهام جدید " توهین به مقامات عالی جمهوری اسلامی" از طریق نگهداری يک کاریکاتور بر روی کامپیوتر شخصی‌اش به وی تفهیم شود.

انجم‌روز با اظهار تعجب از این اتهام جدید که در دو جلسه‌ی بازپرسی در هفته‌ی گذشته به وی تفهیم شده می‌گوید: «کاریکاتوری که از سوی قاضی توهین به یکی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی جمهوری اسلامی تلقی گردیده در تارنمای «روزآنلاین» منتشر شده که بی‌شک خود کاریکاتوریست آن باید پاسخگوی اثرش باشد.

علی‌الظاهر بازپرس محترم شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب هم با در نظر گرفتن همین امر که من کارتونیست نیستم، کیفرخواستی در این ارتباط برای من صادر نکرد و پرونده بعد از حدود شش ماه که از بازداشت‌ام می‌گذرد به دادگاه بدوی ارجاع داده شد اما قاضی به این مساله ایراد گرفت! نمی‌دانم شاید تصور ایشان این بود که من کاریکاتوریست هم هستم.»

این روزنامه‌نگار گیلانی ادامه می‌دهد: «در رایانه‌ی شخصی یک روزنامه‌نگار هر چه تصور کنید ممکن است پیدا شود. این را در دفاعیه‌ی مجدد نیز نوشتم و تاکید هم کردم شاید روزنامه‌نگاری تصویری مشابه این را ذخیره کند برای آنکه به نقدش بپردازد یا برای مثال یک فیلسوف یا مورخ اگر بخواهد به نقد اثر «سلمان رشدی» بپردازد باید نسخه‌ای از کتاب «آیات شیطانی» را تهیه کرده بارها آن را مطالعه کند تا قادر شود به نقدش بپردازد.»