دردسر جدید آتش نشان های یاسوجی

       

 دردسر جدید آتش نشان های یاسوجی

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2720    خوانده شده : 4407 مرتبه     انتشار : 26/5/1389    ساعت : 02:32


    مزاحمت های هر روزه تلفنی به مشکلی لاینحل برای سازمان آتش نشانی شهر یاسوج بدل شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی یاسوج، در گفتگو با خبرنگار مهر در یاسوج، اظهار داشت: در چهار ماه اول سال جاری از تعداد 20هزار و 550 تماس تلفنی به این سازمان، 19 هزار و 120 مورد مزاحمت بوده است.

عباس امیریان افزود: در این مدت تنها یک هزار و 430 تماس تلفنی از کل تماسها جهت درخواست کمک، مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی بیان کرد: مزاحمت های تلفنی هزینه های زیادی را بر آتش نشانی یاسوج تحمیل کرده به طوری که باعث افزایش استهلاک خودروها و همچنین خستگی روحی نیروهای عملیاتی این سازمان شده است که باید به طور شبانه روز آماده کمک به حادثه دیدگان باشند.

امیریان یادآور شد: همچنین مزاحمین تلفنی با اشغال تلفن این سازمان باعث می شوند کسانی که واقعاً احتیاج به کمک دارند نتوانند به درستی با آتش نشانی تماس بگیرند و ممکن است متحمل خسارتهای جانی و مالی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مخابرات استان در خواست بررسی نکرده اید، گفت: از مخابرات کمک خواسته ایم اما آنها اعلام داشته اند که باید از طریق دستگاه قضایی پیگیری نمایید که با توجه به حجم بالای مزاحمین عملا این کار امکان پذیر نمی باشد زیرا در این صورت وقت زیادی از آتش نشانی، دادگستری و نیروی انتظامی صرف این مسئله می شود.

امیریان تصریح کرد: افرادی که اقدام به مزاحمت می کنند باید بدانند که حادثه تنها برای دیگران اتفاق نمی افتد و ممکن است روزی آنها و یا نزدیکانشان نیز گرفتار حادثه ای شوند.

وی بیان داشت: اگر این افراد خود را جای حادثه دیدگان یا پرسنل زحمت کش آتشنشانی قرار دهند، چنین کاری نمی کنند