شماره 118 جايگزين تمام شماره‌های اضطراری مي‌شود

       

 شماره 118 جايگزين تمام شماره‌های اضطراری مي‌شود

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2809    خوانده شده : 4499 مرتبه     انتشار : 21/10/1389    ساعت : 00:10


    مديركل خدمات مخابراتي مخابرات استان تهران گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است تا پايان سال آينده، 118 جايگزين تمام شماره‌هاي اضطراري شود و مردم ديگر نيازي به حفظ اين گونه شماره‌ها نخواهند داشت.

عباس ابوالقاسمي آزاد در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه شركت مخابرات به اين سمت حركت مي‌كند كه 118 را به شماره‌اي تبديل كند كه با به خاطر سپردن آن مشترك ديگر نياز به حفظ كردن هيچ شماره ديگري نداشته باشد، گفت: مي خواهيم 118 را به شماره‌اي تبديل كنيم كه تمامي نيازهاي مشتركان را پاسخگو باشد.
وي ادامه داد: برنامه آينده اداره كل خدمات مخابراتي اين است كه 118 جايگزيني براي تمامي شماره‌هاي اضطراري كه مردم بايد به خاطر بسپارند، شود.
مديركل اداره خدمات مخابراتي مخابرات استان تهران افزود: عليرغم اينكه تلاش و تلبيغ بسياري براي آموزش شماره‌هاي اضطراري به مردم مي‌شود، بسياري از مردم تمامي شماره‌هاي مورد نياز را به خاطر ندارند؛ اما تقريبا مي‌توان گفت شماره 118، آشنا ترين شماره‌ براي مردم است.
آزاد در توضيح اين مطلب، ادامه داد: براي براي مثال با وقوع يك حادثه شخصي بايد با آتش‌نشاني تماس بگيرد؛ اما در آن لحظه خاص شماره آتش‌نشاني يا اورژانس را به خاطر نمي‌آورد؛ در چنين موقعي شخص با 118 تماس مي‌گيرد و به اپراتور مي‌گويد كه مي‌خواهد به آتش‌نشاني زنگ بزند.
وي ادامه داد: اپراتور از طرف مشترك با آتش‌نشاني تماس مي‌گيرد و با توجه به اينكه شماره تلفن و آدرس تمامي مشتركان در سامانه 118 ثبت شده، آدرس شماره تماس گيرنده با 118 را از سامانه استخراج مي‌كند و به آتش‌نشاني مي‌دهد.
آزاد افزود: به اين ترتيب تمامي مشتركان مي‌توانند بدون بخاطر سپردن ديگر شماره‌هاي اضطراري و تنها با تماس با 118 در مواقع ضروري احتياج خود را برآورده كنند.
وي ادامه داد: ما به عنوان اداره كل خدمات مخابراتي استان تهران موافقت كلي را براي اين طرح از هيئت مديره مخابرات استان تهران اخذ كرده‌ايم و پيش‌بيني مي‌كنيم اين ايده تا سال 90 اجرايي شود و تا پايان سال 90 عملياتي گردد.
مديركل خدمات مخابراتي استان تهران در خصوص اجرا و توسعه سراسري اين طرح در كشور، تأكيد كرد: 118 تهران اصلي‌ترين 118 در كشور است و 118هيچ استاني به اين اندازه درخواست تماس ندارد.
وي ادامه داد: چنانچه ما اين طرح را در تهران اجرا كنيم، قطعا پيرو ما تمام استان هاي ديگر نيز اين كار را انجام خواهند داد؛ كه در حال حاضر ما به عنوان يك استان پيشرو تأييديه اين كار را از هيئت مديره شركت خودمان گرفته‌ايم.

سايت الف