دفاع از خليج فارس پشت کيبرد يا در شعله هاي آتش

       

 دفاع از خليج فارس پشت کيبرد يا در شعله هاي آتش

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2869    خوانده شده : 4227 مرتبه     انتشار : 11/2/1390    ساعت : 02:43


    

جعفر محمدی - امروز روز ملی خلیج فارس است ؛ تلاشی برای تاکید بر یک نام تاریخی در برابر جاعلانی که حتی به هویت ایرانی هم چشمداشت دارند.

درباره روز ملی خلیج فارس ، تا کنون بسیار گفته ایم و بسیار گفته اند ، از قدمت این نام تاریخی تا دلارهایی که شیوخ عرب برای تحریف آن خرج می کنند و از نقشه های کهن تا توهمات جدید.

در این باره البته باید باز هم گفت و نوشت ، چه آن که نه فقط یک نام ، که هویت ملی ایرانیان از فارس و کرد و ترک گرفته تا بلوچ و لر و گیلک و ... آماج حملات برخی کشورهای تازه به دوران رسیده عربی است.

اما نوشتن از نام خلیج فارس ، هرگز تمام و کمال نخواهد بود اگر در چنین روزی ، یادی نکنیم از مردانی که نه فقط برای نام خلیج فارس ، که برای قطره قطره آب های این خلیج نیلگون ، قطره قطره خون شان را فدا کردند.
 

نیروی دریایی ارتش - خلیج فارس
 

اگر ما امروز ، پشت کیبوردهایمان ، زیر کولرهای گازی ، چایی مان را سر می کشیم و از نام خلیج فارس دفاع می کنیم ، به خاطر مردانی است که در روزگاری نزدیک ، از خود خلیج فارس دفاع کردند: مردان شجاع نیروی دریایی و شهیدان بزرگی که ما حتی نامشان را هم نمی دانیم و چقدر مدیونشان هستیم!

آنان اگر نبودند و نمی رفتند و ساحل امن را بر دریای خطر ترجیح می دادند ، اکنون ، نه خلیج مان خلیج فارس بود و نه ایران مان ایران و نه شاید من و تویی اکنون وجود خارجی داشتیم.

روز ملی خلیج فارس ، فرصتی است برای گرامی داشت کسانی که مرزهای دریایی سرزمین ما را نگاه داشتند و در حالی که از دریا به سمت آسمان پر می کشیدند ، آن را چونان امانتی سترگ به ما سپردند.

مگر می شود از خلیج فارس گفت اما از شهدایش ، از ناوچه سهندش و سربازان دریایی اش نگفت؟ همان ها که نه در مقابل ارتش عراق ، که در برابر نیروی دریایی آمریکا مردانه ایستادند و علم تسلیم بلند نکردند.
در همین خلیج فارس ، سهند ما که نامی است آذربایجانی ، غرق شد تا خلیج فارس همواره بماند ، تا نشانه ای باشد بر این که در این سرزمین و برای این سرزمین ، همه اقوام ایرانی ، برای هم و برای وطن و برای هویت مشترکشان ، جان می دهند.

سهند ، نام یکی از ناوچه های نیروی دریایی ارتش بود که در بهاری مانند اکنون در سال 1367 به مقابله با ناو امریکایی انترپرایز رفت . آن روز ، این ناو به همراهی دو ناو شکن ،به سکوی نفتی ایرانی "ساسان" هجوم برده بود.

با آغاز درگیری ، ناوچه سبلان و 7 قایق ایرانی هم به کمک سهند رفتند . در مقابل ، نیروی دریایی آمریکا نیز چهار ناوشکن ، یک ناو موشک انداز و سه ناوچه به میدان نبرد فرستاد و هواپیماهای آمریکایی نیز موشک باران و بمباران بی امان قایق ها و ناوچه های ایرانی را آغاز کردند.

در این جنگ نابرابر که نیروهای آمریکایی از موشک های هارپون و استاندارد و بمب های هدایت شونده لیزری اسکیپر استفاده می کردند ، ناوچه سهند تا لحظه آخر به تیراندازی و شلیک متقابل موشک ادامه داد تا این که یک فروند هلی کوپتر تهاجمی کبرای امریکایی سقوط کرد و خلبان و کمک خلبانش نیز کشته شدند... و در نهایت ، خود سهند نیز بر اثر کثرت بمب ها و موشک هایی که بدان اصابت کرده بودند و با رسیدن آتش به مخزن سوختش ، دچار انفجار شد و به آرامی و غرور در خلیج فارس غرق شد.

 

سهند
"سهند" و مردانش این گونه در آتش سوختند و در آب غرق شدند
تا خلیج فارس ، خلیج فارس بماند و ایران ، ایران
 


آمریکایی ها که با ناو هواپیما بر و چندین فروند ناوشکن و ناو موشک انداز و هواپیما و هلی کوپتر توانسته بودند یک ناوچه و چند قایق را منهدم کنند ، آنقدر از این ماجرا ذوق زده شدند که این عملیات را یکی از 5 عملیات دریایی آمریکا دانستند که نشان دهنده برتری مطلق دریایی امریکاست.
 

گلباران محل شهادت دلاورمردان نیروی دریایی
گلباران محل شهادت
 


روز ملی خلیج فارس ، اگر امروز در تقویم های ما ایرانیان جای گرفته است ، به خاطر مردان سهند و سبلان  است، به خاطر مردان جوشن و پیکان است که در دل آب های خلیج فارس  آرمیدند ،  به خاطر مردان گمنامی است که در روزی که نیروی دریایی مان تجهیزات چندانی نداشت ، با قایق به جنگ ناوهای امریکایی رفتند، به خاطر مردانی است که در سکوهای نفتی خلیج فارس ، در برابر حملات امریکایی ها و عراقی ها ایستادند و الا اکنون ایران ، نه کشوری مستقل که یکی از مستعمرات مشترک اعراب و آمریکا بود.
نه خلیج فارس ، که همه ایران و همه ایرانی ها مدیون آن مردان بزرگ هستند ؛ به احترامشان ، چه آنان که در میان ما هستند و چه آنان که با شهادت رفتند ، از جای بر می خیزیم و بهترین درودها را  نثارشان می کنیم.

asriran/164100