سایت فيلترينگ ایرانی در جمع 420 سایت پربیننده جهان قرار گرفت !

       

 سایت فيلترينگ ایرانی در جمع 420 سایت پربیننده جهان قرار گرفت !

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2879    خوانده شده : 6773 مرتبه     انتشار : 21/2/1390    ساعت : 13:55


    یک سایت دولتی ایرانی در جمع 600 سایت برتر و پربیننده جهان قرار گرفت!

به گزارش عصرایران ، سایت پیوندها که هنگام باز کردن صفحات فیلتر شده اینترنت ، به طور خودکار و به جای سایت مورد نظر باز می شود ، در رتبه 411 سایت های جهان قرار گرفت.
در حال حاضر بیش از 255 میلیون سایت در جهان وجود دارد.


همچنین سایت صفحه فیلترینگ - که پیوندها نام دارد - دومین سایت پربیننده ایرانی به شمار می رود و بعد از "بلاگفا" که سرویس دهنده خدمات وبلاگ است و صدها هزار عضو دارد ، پربازدیدترین سایت ایرانی است.

از سوی دیگر با احتساب گوگل و یاهو که به عنوان پربیننده ترین سایت های خارجی در ایران بازدید می شوند ، سایت فیلترینگ ، رتبه چهارم ایران را داراست.

نگاهی به نمودارهای سایت الکسا نشان می دهد سایت فیلترینگ از زمان راه اندازی ، روند رو به صعودی را داشته است و بعید نیست به زودی پربازدیدترین سایت ایران شود!

الکسا همچنین نشان می دهد که همه بازدیدهای این سایت از داخل کشور ایران صورت گرفته است ، چه آن که سایت های فیلتر شده ، در خارج کشور قابل بازدید هستند و کاربران آن سایت ها به این سایت رهنمون نمی شوند.

آمار رو به رشد بازدیدهای اجباری از سایت فیلترینگ ، حکایت از گستردگی سایت های فیلتر شده در ایران دارد و نیز نشان می دهد سایت های فیلتر شده ، مشتریان پرشماری دارند که تنها برخی از آنها با این صفحه مواجه می شوند و بقیه با استفاده از فیلتر شکن ها ، به سایت های مربوطه دسترسی پیدا می کنند.
يکي از دلايل بزرگي اين آمار شايد اين باشد که بسيار اتفاق افتاده است که سايتهاي مرجع که داراي ميليونها صفحه و تصوير هستند گاهي فقط بخاطر چند صفحه يا عکس نامطلوب کلا از دسترس خارج ميشوند . زياده روئي که با هيچ تدبير و منطقي سازگار نيست

در حالی که وضعیت فیلترینگ در کشورمان چنین است ، آخرین آمار ارائه شده از وضعیت سرعت اینترنت در ایران نشان می دهد متاسفانه کشورمان ، در رده یکی مانده به آخر دنیا قرار دارد و تنها کشور کوچک و گمنام " مالی" سرعت کمتری نسبت به ایران دارد و حتي افغانستان دهها رتبه از ايران جلوتر است.

asriran/165330