شکنجه معتادان در کمپ های غیر مجاز

       

 شکنجه معتادان در کمپ های غیر مجاز

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2912    خوانده شده : 3912 مرتبه     انتشار : 21/3/1390    ساعت : 01:15


    روزنامه جام جم، در شماره روز گذشته خود، سرگذشت فردی را منتشر کرده که به مدت یک سال در یک "کمپ غیر مجاز" در تهران در معرض بد رفتاری و شکنجه قرار داشته است.

گزارش جام جم، در مورد مردی است که پس از ربوده شدن توسط چهار نفر که خود را "مامور" معرفی کرده اند، به مکانی انتقال یافته که ساکنانش به بهانه اعتياد در معرض "انواع آزارها و تحقیرها" بوده اند و "کوچک‌ترین اعتراض منجر به شکستن استخوان‌ها می‌شده است".

طبق گزارش جام جم این مرد که بعد از آزادی و به رغم تهدید مسئولان کمپ که "اگر علیه آنها شکایت کند بار دیگر به سراغش خواهند آمد" به پی گیری موضوع پرداخته، به قاضی گفته که همسرش با پرداخت پول به مسئولان کمپ که "بیشتر شبیه اراذل و اوباش بوده اند" باعث حبس یک ساله او شده است.

به ادعای وی بازداشت غیرقانونی او در حالی صورت گرفته که "هیچ‌گاه اعتیاد نداشته و حتی سیگار هم نمی‌کشیده"، اما مسئولان کمپ به حرف های او توجهی نکرده و در مقابل اعتراض‌هایش او را کتک می زدند.

روزنامه جام جم در پایان گزارش خود، به نقل از یک مقام آگاه خبر از افزایش سریع "کمپ‌های غیرمجاز در گوشه و کنار شهرها" داده و به شکایت های متعدد مردم از این کمپ‌ها اشاره کرده است.

منظور این روزنامه از "کمپ های غیر مجاز"، محل های غیرقانونی نگهداری معتادان است که از سوی مراکز خصوصی ترک اعتیاد اداره می شوند.

محمدصادق فتح اللهی، مدیرکل دفتر "سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور"، در تیر ماه گذشته از فعالیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ کمپ غیررسمی ترک اعتیاد در کشور و رواج شیوه هایی چون "سگ‌ درمانی، کتک‌ درمانی و زنجیردرمانی" در جمعی از آنها سخن گفته بود.

سرتیپ حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران، در آذر ماه سال همان سال با خبر دادن از فعالیت ۴۰۰ کمپ ترک اعتیاد تنها در شهر تهران، که به گفته وی گروهی از آنها خارج از "استانداردهای لازم" عمل می کنند، از ارائه فرصتی یک ماهه به آنها برای دریافت مجوز خبر داد.