نظر سنجي بانک مرکزي در مورد واحد پول آينده ايران

       

 نظر سنجي بانک مرکزي در مورد واحد پول آينده ايران

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 2982    خوانده شده : 12817 مرتبه     انتشار : 28/4/1390    ساعت : 01:30


    عصرایران - نظرسنجی بانک مرکزی برای تعیین واحد پول ملی جدید در حالی بر روی سایت این بانک قرار گرفته که علاوه بر دو واژه شناخته شده "ریال" و "تومان" واژه های "دریک" و "پارسی" نیز به عنوان گزینه های پیشنهادی در نظر سنجی گنجانده شده اند.

در این صفحه ، علاوه از واحدهای پولی پیشنهادی درباره موضوعاتی مانند تعداد صفرهایی که باید حذف شود ، میزان به همراه داشتن اسکناس ، ارزان ترین و گران ترین واحد کالای خریداری شده در ماه اخیر ، حجم مبادلات الکترونیک ،تاثیر حذف صفرها بر قیمت املاک و ... نیز نظرخواهی شده است که در نوع خود جالب توجه است.

یکی از سوالات نیز درباره طرح پشت اسکناس هاست که طی آن پرسیده شده " برای طرح پشت اسکناس کدام یک از گزینه های زیر را پیشنهاد می کنید؟"

گزینه های این سوال نیز عبارتند از : " چهره دانشمندان ، نویسندگان و شعاری ایرانی" ، "اماکن تاریخی ، باستانی و مذهبی" ، "سمبل های ملی(نظیر قله دماوند . ...) " ، "نمادهایی از رویدادهای مهم تاریخ کشور (نظیر22 بهمن و ...) " و " طرح هایی در بزرگداشت برخی فعالیت ها یا اقشار مانند کشاورزان ، کارگران"

برای شرکت در این نظرسنجی ، باید وارد صفحه نظر سنجی بانک مرکزی به آدرس http://reform.cbi.ir/tabid/57/Default.aspxشوید و پس از ثبت نام ، گزینه های مورد نظر را انتخاب کنید.