امیر قطر ترور شد

       

 امیر قطر ترور شد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3055    خوانده شده : 4335 مرتبه     انتشار : 14/6/1390    ساعت : 15:52


    

سرویس بین الملل ـ يك منبع مصري در حالی از ترور امير قطر خبر داد و اعلام كرد كه اين ترور نافرجام بوده و تنها به كشته شدن هشت محافظ وي منجر شده که منابع قطري بلافاصله اين حادثه را تكذيب كردند.

به گزارش «تابناک»، پايگاه خبري «الفجر» مصر امروز از
ترور امير قطر خبر داد ولي يك منبع نزديك به خانواده امير قطر اين خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاري رسمي يمن «سبق» تكذيب كرد.

پی گیری ها حاکی از این است که این حادثه امروز در قطر اتفاق افتاده است.

 بر این اساس، در ارتباط تلفنی که «تابناک» با سفارت قطر در تهران برقرار کرد، مقامات سفارت قطر، خبر وقوع این حادثه را تایید کردند اما در همین حال، حاضر به ارائه جزئیاتی در این باره نشدند.

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند: كاروان امير شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امروز در مسير كاخ سلطنتي دچار حادثه شده و وي از ناحيه پا مصدوم و هشت نفر از همراهان او كشته شدند. اين حادثه پس از ديدار امير قطر با سفير روسيه در اردوگاه «اميرة» در حومه دوحه روي داده است؛ زماني كه كاروان وي دچار تصادفي شديد با خودرويي شد كه يك فرد انتحاري آن را هدايت مي‌كرد و پس از آن صداي شديد شليك گلوله از محل حادثه شنيده شد.

 امير قطر در اين حادثه از ناحيه ران پا دچار آسيب شد اما هشت نفر از همراهان وي در محل جان خود را از دست دادند در حالي كه يك نفر از اين هشت نفر از نزديكان وي بوده است.

گفتنی است که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر از خاندان آل ثانی در قطر است که در سال 1995 م. با حمایت خاندان حاکم و مردم قطر به سلطنت رسید. در اواخر سال 1996 م. هم جاسم بن حمد آل ثانی به ولیعهدی وی انتخاب شد. خاندان آل ثانی از زمان استقلال قطر در سال 1971، بر این کشور حاکم بوده اند.