بمب‌های آمریکایی «احمق» شدند

       

 بمب‌های آمریکایی «احمق» شدند

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3217    خوانده شده : 3839 مرتبه     انتشار : 8/10/1390    ساعت : 00:22


    

بمب‌های هوشمند بتن‌شکن آمریکا که برای حمله احتمالی به ایران تحویل رژیم صهیونیستی شده است، به دلیل نقص فنی بمب‌های احمق نام گرفت.

به گزارش فارس، دولت آمریکا در سال 2009 اندکی پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، 55 بمب هوشمند «GBU-28» که قادر است برخی از تاسیسات بتونی را تخریب کند، تحویل رژیم صهیونیستی داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت که اما پس از تحویل این بمب‌ها روشن شد که این بمب‌های هوشمند دچار مشکلاتی فنی است و به همین دلیل بمب‌های احمق شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، این بمب‌ها تولید شرکتی موسوم به «کمان» است. هزینه هر بمب 150 هزار دلار است و وزن کلی آن 2 تن و 300 کیلوست و وزن کلاهک انفجاری آن 630 کلیوگرم است.

این بمب توان نفوذ به عمق شش متری سطوح بتنی را دارد سپس داخلی تاسیسات منفجر می‌شود. این بمب همچنین توانایی نفوذ به عمق ۳۰ متری زمین را دارد و پس از آن منفجر می‌شود.

این روزنامه اسرائیلی تصریح کرد که مشکلاتی فنی در این بمب دیده شده است به طوری که وزارت دفاع آمریکا را واداشته است تا شرکت تولید کننده را تحت پیگرد حقوقی قرار بدهد تا جایی که حکم دادگاه علیه آن صادر شود و خسارتی به میزان 5 میلیون دلار بپردازد.

گفته می‌شود مشکل فنی این بمب مربوط به زمانی می‌شود که این بمب با زمین تماس پیدا می‌کند و هنوز تاسیسات را نشکافته است تا به درون آن نفوذ کند. این در حالی است که ممکن است قبل از رسیدن به هدف و به هنگام انداختن آن منفجر شود و این امر کادر هواپیمایی را به خطر می‌اندازد.

این مطلب سبب شد تا روزنامه یدیعوت آحارونوت نام بمب‌های هوشمند آمریکایی را بمب‌های احمق بگذارد.

اکنون با انتشار این خبر این سوال در رژیم صهیونیستی مطرح شده است که «آیا هنوز ارتش اسرائیل بمب‌هایی از آمریکا دارد که ممکن است ناکارآمد باشد؟