نسل کشی را انکار کنید هزینه اش را من میدهم

       

 نسل کشی را انکار کنید هزینه اش را من میدهم

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3231    خوانده شده : 4647 مرتبه     انتشار : 15/10/1390    ساعت : 16:33


    

يك ثروتمند فرانسوي الجزايري تبار اعلام كرد كه مبلغ 1 ميليون يورو از ثروت خود را به پرداخت جريمه انكار كنندگان موضوع نسل كشي ارامنه در فرانسه اختصاص مي دهد.

به گزارش عصر ايران " رشيد نكاض " فعال اقتصادي الجزايري تبار در فرانسه كه مخالف قانون جريمه انكار كنندگان نسل كشي ارامنه در اين كشور است ، با اعلام اين خبر به مصاف نظام قضايي فرانسه رفت .

گفتني است قانون مجازات انكار كنندگان نسل كشي ارامنه دو هفته يش در پارلمان اين كشور تصويب شد و طبق اين قانون از اين پس منكران كشتار ارامنه در فرانسه به حبس تا يك سال و پرداخت جريمه مالي تا سقف 45 هزار يورو محكوم خواهند شد. هنوز اين قانون در مجلس سناي فرانسه به تصويب نرسيده است .

تركيه به شدت نسبت به تصويب اين قانون در پارلمان فرانسه واكنش نشان داد و سفير خود را از پاريس فراخواند و بخشي از روابط خود با اين كشور را به حالت تعليق درآورد .

مقامات تركيه همچنين با يادآوري جنايات دولت فرانسه عليه الجزايري ها در دهه 1960 و قبل از آن ، اعلام كردند كه فرانسوي ها خود بايد بابت جناياتي كه عليه الجزايري ها كرده اند از آنها عذرخواهي كرده و غرامت بپردازند و شايد يكي از انگيزه هاي اين شهروند الجزايري تبار فرانسه از اختصاص 1 ميليون يورو به انكار كنندگان نسل كشي ارامنه همين موضوع باشد .

گفتني است رشيد نكاض در جريان تصويب قانون منع پوشيه ( نقاب) زنان مسلمان در فرانسه نيز اعلام كرد مبلغ 2 ميليون يورو براي پرداخت جريمه زنان نقاب دار مسلمان پرداخت خواهد كرد .
 
موضوع كشتار ارامنه در برخي از پارلمان هاي اروپايي از جمله در پارلمان فرانسه به عنوان يك " نسل كشي " پذيرفته شده است
 
نسل كشي ارامنه از موضوعات حساس براي تركيه است و دولت آنكارا اين موضوع را قبول ندارد . دولت تركيه با رد مساله نسل كشي ارامنه در جريان جنگ اول جهاني در قلمرو امپراتوري عثماني مي گويد در جريان خشونت هاي متقابل ميان ترك ها و ارمني ها در آن دوره صدها هزار نفر از دو طرف كشته شده اند .

ارامنه ایران را نیز این نسل کشی را همه ساله محکوم کرده و برای آن مراسم برگزار میکنند
 
برادر محمود احمدی نژاد چندی پیش گفت بود بخاطر سخنرانی بقائی ( معاون احمدی نژاد ) در مورد نسل کشی ارامنه توسط ترکها ، آنکارا
قشقرقی درست کرد که ایران مجبور شد برای بستن دهان ترکیه ده برابر مبلغ اختلاس سه هزار میلیاردی را به ترکیه باج دهد تا ترکیه دهانش را ببندد و جریان پیدا شدن کیف شاه پس از 33 سال پوشش دروغینی بود برای مخفی نگه داشتن این باج خواهی ترکیه در آن زمان ، لينک آن خبر : http://www.sonycard20.com/news/news_item.asp?NewsID=3108