رده بندی آزادی رسانه ها در جهان از نظر سازمان گزارشگران بدون مرز

       

 رده بندی آزادی رسانه ها در جهان از نظر سازمان گزارشگران بدون مرز

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3276    خوانده شده : 4955 مرتبه     انتشار : 9/11/1390    ساعت : 22:46


    

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارش سالانه خود وضعیت آزادی رسانه ها در 179 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است .

به گزارش عصر ایران در این گزارش سه کشور اریتره ، ترکمنستان و کره شمالی به عنوان بدترین کشورهای جهان از نظر آزادی مطبوعات و رسانه و سه کشور فنلاند ، نروژ و هلند به عنوان بهترین کشورهای جهان از نظر آزادی مطبوعات و رسانه معرفی شده اند.

در این گزارش کشور نامیبیا در جنوب غرب آفریقا به دلیل آنکه در سال 2011 هیچ گزارش منفی از منظر رسانه و مطبوعات از آن گزارش نشده ، با وضعیت سفید و به عنوان کشوری خوب از نظر آزادی مطبوعات نام برده شده است.

در این گزارش اغلب کشورهای اسکاندیناوی و کانادا با وضعیت سفید و جزء 20 کشور بهتر از نظر آزادی رسانه ، کشورهای اروپای غربی ، آمریکا و ژاپن به عنوان کشورهای رده میانی با رنگ زرد ، کشورهایی چون روسیه ، مکزیک ، ونزوئلا ، ترکیه و.. با رنگ قرمز به عنوان کشورهای نه چندان مطلوب از نظر آزادی مطبوعات و کشورهایی چون چین ، کره شمالی ، ترکمنستان ، اریتره ، ایران ، عربستان و سودان با رنگ سیاه و به عنوان نامناسب ترین کشورهای جهان از نظر آزادی رسانه معرفی شده اند.



 
asriran/198942