واقعیت ماجرای تحویل و بازپس گیری مسکن مهر مشهد چه بود؟!

       

 واقعیت ماجرای تحویل و بازپس گیری مسکن مهر مشهد چه بود؟!

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3377    خوانده شده : 4320 مرتبه     انتشار :    ساعت : 18:40


    

ماجرای کارگری که به مسکن مهر خود را به دو نفر فروخته و سپس ادعای بازپس گیری آن توسط مسوولان وزارت راه و شهرسازی را مطرح کرده بود ، به سوژه رسانه های خارجی تبدیل شد.

چند روز قبل یک از خبرگزاری های معروف کشور طی خبری اعلام کرد که در جريان سفر رئيس جمهور به مشهد مسکن مهر یک شهروند را تحویل داده و از او هنگام تحویل مسکن مهر توسط رئیس جمهور ، مصاحبه تلویزیونی کرده اند اما بعد از چند روز ، به این فرد ابلاغ شده که باید مسکن تحویلی را تخلیه کند.

از آنجا که خبر مذکور توسط یک خبرگزاری رسمی و معتبر منتشر شده بود ، بسیاری از سایت ها و روزنامه های کشور نیز ان را نقل کردند اما این تمام ماجرا نبود چه آن که بلافاصله موجی در رسانه های خارجی به راه افتاد که با تمرکز بر روی این خبر ، به تحلیل ها و تفسیرهای گاه طنزگونه در این باره پرداختند.

با توجه به خاص بودن موضوع ،خبرنگار عصرایران، پیگیر ماجرا شد تا صحت و سقم آن را دریابد که به اطلاعات جالبی رسید.

واقعیت ماجرا این است که یکی از شهروندان خراسانی که در یک شرکت به عنوان کارگر کار می کند ، در پروژه مسکن مهر ، ثبت نام می کند و قرار می شود خانه ای به او تحویل گردد.

با این حال ، وی قبل از این که در آن خانه ساکن شود ، ابتدا مسکن مهرش را به فردی می فروشد و دو و نیم میلیون تومان سود می گیرد و سپس برای کسب سود بیشتر ، وسوسه می شود دوباره همان واحد را با فرد دیگری قولنامه می کند و این بار که واردتر شده بود ، با 5.5 میلیون تومان می فروشد.

با مشخص شدن این ماجرا ، خریداران که در واقع یک واحد را طی دو قرارداد جادگانه خریداری کرده بودند ، معترض می شوند و کار به شرکت مجری طرح مسکن مهر می کشد و کارگر مذکور تهدید به برخورد و بازپس گیری مسکن مهر می شود.

از آنجا که در ایام سفر احمدی نژاد ، تیم مستندسازی وزارت راه و شهرسازی مصاحبه ای با این فرد در محوطه مسکن مهر "شهرک مهرگان" مشهد انجام داده بود ، وی به یکی از خبرگزاری ها می رود و مدعی می شود که دارند مسکن مهرش را بعد از یک مصاحبه تبلیغاتی می گیرند!

خبرگزاری یادشده نیز ، بدون تحقیق در صحت و سقم ماجرا ، ادعاهای مرد کلاهبردار را عیناً منتشر می کند و بدین ترتیب یک موج خبری راه می افتد.

بررسی های خبرنگار عصرایران ازجمله آرشیو فیلم های پخش شده تلویزیونی هم نشان می دهد که هیچ مصاحبه ای با این فرد به عنوان تحویل گیرنده مسکن مهر از تلویزیون پخش نشده است و تنها تیم مستندساز وزارت راه و شهرسازی برای آرشیو این طرح گفت و گویی با او انجام داده اند. در این پروژه ، کلید تنها دو واحد توسط رئیس جمهور تحویل شد (به نام های زحمتی و اصالتی) که بررسی های خبرنگار ما تأیید می کند هر دو خانواده هم اکنون در خانه های جدیدشان ساکن هستند.
هم اکنون ، مراحل قانونی فسخ قرارداد دو نفری که مسکن مهر مذکور را خریداری کرده و مالباخته بودند در حال طی شدن است و کارگری که مالک اصلی مسکن مهر مورد اشاره بوده ، با نوشتن نامه ای ضمن ابراز ندامت ، تعهد به بازپرداخت پول آن دو نفر کرده و احتمالاً شکایتی از خبرگزاری منتشر کننده این خبر نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تقدیم مراجع قضایی خواهد شد.