حاشیه‌های سخنرانی ناطق نوری و حمله انصار حزب الله به وی

       

 حاشیه‌های سخنرانی ناطق نوری و حمله انصار حزب الله به وی

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3522    خوانده شده : 5768 مرتبه     انتشار :    ساعت : 03:12


    

اما حاشیه‌های سخنرانی ناطق نوری و ماجرای بر هم زدن آن همچنان ادامه دارد. روز گذشته، شبکه ایران، مصاحبه‌ای با سعید قاسمی انجام داده که در آن این عضو ارشد انصار حزب‌الله به شدت به ناطق نوری تاخته و وی را تهدید کرده که «اگر به تضعیف دولت ادامه دهد، انصار حزب‌الله عنان پاره می‌کند و سراغ او می‌رود، همان ‌طور که در مشهد دیدیم».

اما مطلبی که در روزنامه‌های ایران و اعتماد با دو رویکرد گوناگون بازتاب داده شد؛ ایران با تیتر «ویلا و اسب را کنار بگذار و مثل اول انقلاب بیا وسط میدان» از واکنش یکی از فرماندهان دفاع مقدس به سخنان اخیر ناطق نوری درباره رزمندگان گفته است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «علی اکبر ناطق نوری که ترجیح داده شکستن سکوت و خروج از انزوا را با توهین به اعتقادات رزمندگان دفاع مقدس و تشبیه آنان به بیماران روانی آغاز کند، اخیراً توهینی بی‌سابقه که حتی در کلام بد‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی هم به سختی یافت می‌شود را انجام داده است. مهندس حاج سعید قاسمی با بیان اینکه برخی از افرادی که جزو ساکتین فتنه، خواص بی‌بصیرت و مردودین فتنه هستند، چگونه به خود جرأت می‌دهند به شهدا و رزمندگان توهین کنند، گفت: هنوز یادمان نرفته است که جناب آقای ناطق در انتخابات ۸۸ خاتمی را دعوت به سفر به سراسر ایران کرده بود تا در این سفر‌ها اعلام کند که من کنت مولا فهذا میرحسین مولا؟! جناب‌ ناطق‌ نوری ابتدا باید کارنامه و عملکرد خود در فتنه ۸۸ را شفاف‌سازی نمایند و پاسخ دهند که چرا فریاد «این عمار» حضرت آقا در فتنه ۸۸ را بی‌جواب گذاردند و بعد در خصوص مسائل دیگر من‌جمله حالات رزمندگان در ایام جنگ سخن بگویند. این فرمانده دفاع مقدس با هشدار شدید به ناطق نوری گفت: این افراد اگر همین گونه ادامه دهند، با واکنش حزب الله و مردم مواجه خواهند شد؛ همچنان که در مشهد هم این اتفاق افتاد. اینکه ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیت دارند، برای ما کفایت نمی‌کند. انتصاب اشخاص به حضرت آقا و ولی فقیه مسئولیت و تکلیف اشخاص را مضاعف می‌نماید». 

اما روزنامه اعتماد با اشاره به همین بخش از سخنان قاسمی درباره عنان پاره کردن انصار حزب الله در صورت ادامه تضعیف دولت همانند رخدادی که در مشهد اتفاق افتاد، مسئولیت بر هم زدن سخنرانی ناطق نوری در مشهد را به عهده انصار حزب‌الله انداخت و از تیتر «سعید قاسمی مسئولیت برهم زدن سخنرانی ناطق نوری را پذیرفت» برای گزارش خود بهره جست.

این روزنامه با واکاوی ریشه‌ای مشکلات انصار حزب الله با ناطق نوری که بنا به گزارش این روزنامه به زمان حضور وی در وزارت کشور دولت میرحسن موسوی و برخورد با گروه خودسر القارعه که به برخورد با بدحجاب‌های در خیابان می‌پرداخت، اشاره کرده و در پایان با پرسیدن چند پرسش از سعید قاسمی می‌نوسید: «آقای سعید قاسمی در بخشی از گفت‌وگوی خود مدعی شده‌اند که ملاک، حال فعلی افراد است و برای حزب‌الله مهم نیست که ناطق نوری در بیت رهبری است. ایشان باید به این سوال پاسخ دهند که اگر شیخ علی‌اکبر ناطق نوری از «حال» مناسبی برخوردار نبود، بواقع آیا رهبری نظام، ایشان را به عنوان بازرس ویژه رهبری منصوب می‌کرد؟ 

سعید قاسمی، یکی از دلایل ایجاد اغتشاش در سخنرانی ناطق نوری را تلاش وی برای تضعیف دولت عنوان کرده و در ادامه هشدار می‌دهد که اگر تضعیف دولت ادامه پیدا کند، حزب‌الله عنان پاره می‌کند و رخدادهای مشابه آنچه در مشهد رخ داد، دوباره پدید می‌آید. 

ایشان باید به این پرسش پاسخ دهند که بواقع تضعیف دولت (بهانه انصار حزب‌الله) انگیزه حمله به ناطق نوری بوده است، یا آن که ریشه این رفتار‌ها را باید در زمان تصدی وزارت کشور شیخ علی‌اکبر ناطق‌نوری دانست؟ چرا که تضعیف دولت اگر بهانه پرتاب بطری آب به سوی رییس دفتر بازرسی رهبری باشد، آقای قاسمی پس از خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد، تند‌ترین انتقادات را نسبت به وی داشت و از کلمات تندی در قبال مرد محبوب انصار حزب‌الله استفاده کرد و حالا با ادعای حمایت از دولت، ناطق نوری را تهدید می‌کند.

عکس از aryanews
مطلب : tabnak/265630