بخشهايي از مصاحبه گلشيفته فراهانی كه خوانده نشد

       

  بخشهايي از مصاحبه گلشيفته فراهانی كه خوانده نشد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3587    خوانده شده : 4861 مرتبه     انتشار : 5/7/1391    ساعت : 16:29


    

آنها مي گويند: "بياييد، ما از شما مراقبت مي كنيم، سپس از شما سوءاستفاده مي كنند و به شما پاسپورت نمي دهند."
 
انتشار بخش هايي از مصاحبه گلشيفته فراهاني با روزنامه گاردين به دليل آن كه با حاشيه هاي رفتارهاي غير اخلاقي او همراه شد اجازه نداد تا نكات مهمي كه او به آن اشاره كرده است بيشتر جلب توجه كند.
گلشيفته هرچند تلاش كرده است در اين مصاحبه خود را مغموم نشان دهد اما در پشت عكسي كه گاردين از او منتشر كرده چهره اي سرخورده و غريب قرار دارد كه انسان را به افسوس وادار مي كند.

هيچ كس نمي تواند قدرت بازي گلشيفته و هنر او در نمايش را ناديده بگيرد و هنگامي كه در ايران حضور داشت هم بسيار مورد توجه منتقدان و سينماگران بود .

او به خصوص به دليل خانواده هنرمند و پدرش از ارزش و احترامي خوبي در ميان مردم برخوردار بود و برخي بازي هاي او از ياد نخواهند رفت.
گلشيفته در يك خانواده هنرمند و محترم زندگي مي كرد كه نياز مادي چنداني هم نداشت ضمن اين كه بازيهاي او در فيلمهاي مختلف نيز همواره درمعرض ديد عموم قرار داشت و پيشنهادهايي كه به او مي شد بسيار چشمگير بود.

اما گلشيفته فراهاني امروز ديگر آن فراهاني سابق نيست.آنچنان كه گاردين هم به اين مساله اذعان مي كند و مي نويسد:او بزرگترین ستاره سینمای ایران بود. اما وقتی بدن برهنه خود را در یک ویدئو به نمايش گذاشت يك زلزله رخ داد.
گاردین در توصیف وضعیت فراهانی پس از نقل این امر نوشته است:« او در حالي كه سرش را در دستانش گرفته بود گفت: «فاجعه بود! دقيقاً نمي دانم چند ميليون نفر فرداي آن روز نام مرا در گوگل تايپ كردند، نمي خواهم بدانم...»

او كه گويا به تحريك يكي از وابستگان خود به فرانسه سفر كرده است ناخواسته در مردابي فرو رفته كه به روشني مي توان حضور غمگينانه او را در اين مرداب شاهد بود آنجا كه در گفت و گو با گاردين از فلاكت خو در فرانسه مي نالد و مي گويد:"آنها مي گويند: "بياييد، ما از شما مراقبت مي كنيم، سپس از شما سوءاستفاده مي كنند و به شما پاسپورت نمي دهند."

گلشيفته به روشني تصريح كرده است كه او فريب غرب و زرق و برق آن را خورده و مورد سواستفاده قرار گرفته است و فرانسوي ها حتي از دادن پاسپورت به وي خودداري كرده اند.
او می گوید :تبعيد مانند مرگ است. به عمق آن نمي توان پي برد تا زماني كه دچارش شوي. تمام دنيا مي خواهد تو را در نقش قرباني ببيند و تو را به آن سو مي كشاند زيرا دوست دارد بدبختي تو را نظاره كند. به همين دليل است كه فرانسوي ها در مورد حوادثي چون سوريه بسيار حساس هستند. مانند تماشاي فيلم مستهجني است كه در تو اين احساس را ايجاد مي كند كه از آنها خوشبخت تري، اما در واقع به آنها اهميتي نمي دهند.

اين روزها اخبار ديگري هم از گلشيفته به گوش مي رسد و كساني كه او را از نزديك ديده اند درباره وضعيت اسفبار زندگي او در غربت حرفهايي را بيان مي كنند كه در اينجا قصد بيان آنها را نداريم اما متاسفانه بايد گفت گلشيفته فريب خودش را خورد و به راهي رفت كه هيچ يك از همكارانش آرزوي آن را ندارند.
گلشيفته، احترام و آسايش خود در كشورش را فداي آرزوهايي كرد كه هرگز جامعه حقيقت نمي پوشند. او به راهي رفت كه هرگز كسي به آن افتخار نخواهد كرد .حتي فرزندان و نسل هاي بعد از او.

گلشيفته درس عبرت ديگران شد و اين عاقبتي نيست كه اكثر مردم به دنبال آن هستند