تشییع پیکر 26 دانش‌آموز کاروان راهیان‌نور بروجن + عکس

       

 تشییع پیکر 26 دانش‌آموز کاروان راهیان‌نور بروجن + عکس

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3622    خوانده شده : 9700 مرتبه     انتشار : 30/7/1391    ساعت : 16:41


    

تشییع 26 نفر از دانش آموزان کاروان راهیان نور بروجن در حادثه تصادف اتوبوس با حضور گسترده مردم برگزار شد.  
 
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی 26 کشته بر جای گذاشت و پلیس راه علت این واژگونی را تخطی از سرعت مجاز و خروج از مسیر عنوان کرده است. شهریور ماه امسال نیز در حادثه ای دیگر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائرین کربلا در نزدیکی شهر شیراز که در مسیر بازگشت به هرمزگان بود موجب مرگ 21 نفر از سرنشینان این اتوبوس شد. 
 
مسئولان مرتبط با این حادثه به گفته خانواده قربانیان پاسخگو نیستند و به رغم ورد مردم سفید دشت به اداره آموزش و پرورش کسی برای التیام درد مردم واکنشی نشان نداده است. در سطح شهرهای بروجن، سفید دشت و نقنه نیز فضای نا آرامی گزارش شده اما در مراسم تشیع پیکر دانش آموزان هیچ خودرویی با آرام دولتی و نظامی دیده نشده است. به گفته بستگان قربانیان گویا کسی نمی خواهد مسئولیت کشته شدن دانش آموزان را به عهده بگیرد.

اکثر اردوهای بازدید از مناطق جنگی برای گذراندن 8 نمره از درس آمادگی دفاعی برگزار می‌شود که در حادثه تلخ مذکور مسیر برگشت از شهر اهواز به سمت بروجن و در کیلومتر 185 لردگان به دهدز، ناگهان دچار حادثه شده و 26 نفر در آن کشته شده و 23 نفر نیز زخمی شده اند.

با انتقال مجروحان به بیمارستانهای مختلف استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری، کشته‌ها نیز به شهر بروجن و شهرها و روستاهای اطراف منتقل شده اند. یکی از بستگان کشته شده‌ها در شهر بروجن به قانون می گوید: از شب حادثه تا اکنون که مراسم تشیع و خاکسپاری تعدادی از دانش آموزان بوده هیچ نهادی پاسخگوی خانواده قربانیان نبوده است. 500 تا 600 خانواده از شب جمعه تا ظهر روز شنبه درگیر این حادثه بودند و هیچ کس در شب گذشته تا امروز به طور مستقیم پاسخگوی خانواده ها نبوده است. در میان کشته شده ها جسد سه دانش آموز تاکنون شناسایی نشده است چرا که پیکر آنها متلاشی شده است.

فضای شهر بروجن در صبح روز ورود دانش آموزان کشته شده هم جو خاصی داشته است. خانواده‌ها با حضور در اداره آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط با ارودهای دانش آموزی خواستار پاسخگویی شده اند اما تنها رئیس آموزش و پرورش به مراجعه کننده ها گفته " چیزی نیست، چند دانش آموزان کشته شده است"!

پیش بینی وقوع حادثه از سوی مدیران دبیرستان

به گفته سایت قانون آنلاین شعارهایی که در مراسم تشییع داده شده از سوی مردم بی پاسخ مانده است و عزای عمومی تمام شهرهای کوچک استان چهارمحال و بختیاری را گرفته است. به گفته نزدیکان حادثه دیده‌گان در صبح مراسم تشییع برای جلوگیری از احتمال درگیری مردم با مسئولان و نهادهای دولتی اعلام شد که دانش آموزان کشته شده شهید هستند، این در حالی است که دانش آموزان شناسایی شده در بخش معمولی قبرستان در شهرهای بروجن، سفید دشت و نقنه و چند روستای اطراف به خاک سپرده شدند.

16 دانش آموز و معلم کشته شده در شهر بروجن به خاک سپرده شده و 2 نفر نیز در سفید دشت و 2 نفر دیگر نیز در نقنه و 4 نفر از کشته شده ها در روستاهای اطراف دفن شده اند. با این حال 2 نفر دیگر از دانش آموزان به دلیل شدت حادثه قابل شناسایی نبوده و به گفته مسئولان پزشک قانونی برای شناسایی دقیق دیرتر دفن می شوند.

به گفته یکی از مسئولان دبیرستانهای بروجن در گفتگو با قانون، پیش بینی تصادف از سوی الهیان مدیر دبیرستان به مسئولان دبیرستان در بروجن داده شده بود. او دو ساعت قبل از حادثه از بی احتیاطی شدید و بی توجهی مسئولان اردو و راننده اتوبوس حامل دانش آموزان خبر داده است. در این سانحه رانندگی که سه خانم معلم دبیرستانهای بروجن نیز کشته شده اند، کمک راننده و یکی از ماموران سپاه پاسدارن بروجن نیز کشته شده است.

عکس های مهر ، ایسنا و رجانيوز از تشییع پیکر جان باختگان این حادثه را مشاهده می کنید.