۵ شهید و ۱۲ مجروح بر اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی

       

 ۵ شهید و ۱۲ مجروح بر اثر انفجار اتوبوس زائران ایرانی

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3638    خوانده شده : 4291 مرتبه     انتشار : 7/8/1391    ساعت : 00:32


    

نوع انفجار به وقوع پیوسته، شباهت بسیاری با اقدامات مشابه پیشین دارد. تروریست‌های تکفیری بارها زائران عتبات عالیات از جمله زائران ایرانی را هدف حملات تروریستی و کینه توزانه خود قرار داده‌اند که مدعیان مبارزه با تروریسم، هرگز آن را محکوم نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، حوالی ظهر شنبه بر اثر انفجار یک اتوبوس حامل زائران کشورمان در منطقه التاجی در شمال بغداد، پنج تن از ایشان به شهادت رسیده و دوازده تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، این حادثه که بر اثر چسباندن بمبی به تنه اتوبوس رخ داده، در حالی به وقوع پیوسته که به گزارش شبکه الفرات عراق، اتوبوس حامل هم‌وطنانمان راهی مرقد امامین عسکریین (ع) در سامرا بوده است.

مسعود اخوان، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره به فارس گفت: این رویداد، مربوط به گروهی از زائرانی بود که به صورت شخصی به عراق سفر کرده بودند و طی آن از مجموع نوزده زائر، سه نفر شهید و مابقی مجروح شدند.

وی با بیان این که از مجموع مجروح‌شدگان، پنج نفر سرپایی مداوا و یازده نفر در بیمارستانی در کاظمین بستری شده‌اند، افزود: این گروه بدون مجوز سازمان حج و زیارت و به صورت هوایی به عتبات سفر کرده بودند؛ ما از زائران و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات درخواست می‌کنیم، توصیه‌های این سازمان را برای سفر با کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت جدی بگیرند.

اخوان در ادامه «سید محمد پازه‌بان»، «معصومه دانشوری نصرآبادی» و «مسعود علیزاده حلاجی» را از شهدای این حادثه ذکر کرده و با بر شمردن نام ده تن (!) از مجروحان، گفت: خوشبختانه حال مجروحان خوب هست و کسی در شرایط وخیم نیست.

علی حیدری، معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با مهر، ضمن تأکید بر بدون مجوز بودن این کاروان از طرف سازمان متبوعش، مبدأ حرکت کاروان را کاشان ذکر کرد.

این اخبار ضد و نقیض در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری «رویترز» به نقل از پلیس عراق و برخی منابع آگاه بیمارستانی، شمار جان باختگان انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی را شش تن اعلام کرد و افزون بر آن، از انفجار دیگری در نزدیکی بازاری در بغداد خبر داد که هفت کشته بر جای گذاشته که در این میان، سه کودک نیز به چشم می‌خورد