نیمچه طنز : به سفارت که تعرض نمی کنن آقا جان !

       

 نیمچه طنز : به سفارت که تعرض نمی کنن آقا جان !

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3686    خوانده شده : 4359 مرتبه     انتشار : 13/9/1391    ساعت : 18:13


    

تیتر خبر را می خوانیم: "اظهار تأسف رسمی وزیر خارجه آلمان از تعرض به سفارت ایران در برلین!"

گویا یک سری آدم رفته اند تعرض کرده اند به سفارت ما در برلین! واقعاً که کارشان زشت است. آدم که به سفارت تعرض نمی کند! فوق فوقش اگر خیلی عصبانی بود گوجه و تخم مرغ به در و دیوار سفارت پرتاب می کند؛ البته اگر بیش از اندازه عصبانی شد می تواند حمله خودجوشانه کرد اما تعرض کار اشتباهی است! البته ممکن است به قول سخنگوی وزارت خارجه بعلت تفاوت فرهنگی یک سفیری دست درازی بکند به بچه های بی فرهنگ خارجی ولی آزار سفارت کار خوبی نیست

وزیر خارجه آلمان افزود: "عده ای در این حادثه دستگیر شده اند که محاکمه خواهند شد."

البته ما که می دانیم آنهایی که دستگیر شده اند فردا آزاد و پس فردا از آنها تقدیر می شود؛ اما باشد! مثلا باور کردیم واقعا می خواهید با متعرضان برخورد کنید.

***

سخنان مشایی و ذهن بیمار ما!

ما فقط عادت داریم تیتر خبرها را بخوانیم و بعد با استفاده از ذهن بیمارمان آن خبر را کامل کرده و تحلیل کنیم!

مشایی گفت: "می شد در دولت های گذشته هم مثل این دولت کار کرد."

احتمال اول: یعنی منظورش اینه که می شد مثل این دولت اقتصاد رو اینقدر داغون یا شکوفا کرد؟!

احتمال دوم: یعنی منظورش اینه که می شد مثل این دولت اینقدر در صحنه سیاست خارجی قوی ظاهر شد که دیگه لازم نیست دونه دونه با کشورها قطع رابطه کنیم یا اونها با ما قطع رابطه کنند و هی بگیم مرگ بر این مرگ بر اون ، سر جمع میگیم مرگ بر جهان ؟!

احتمال سوم: یعنی منظورش اینه که می شد مثل این دولت کاری کرد که دیگه مستضعف در جامعه نباشه ، چون خود به خود مستضعفان از بین رفتند و حالا میشه با بنیاد مستضعفان یک ایران دیگه ساخت ؟

نتیجه گیری: همین 3 تا احتمال بس هست! آخه این دولت اینقدر کارهای خوب انجام داده که اگه بخوایم همه احتمالات رو بگیم تا فردا صبح طول می کشه!

راستی! مشایی همچنین گفته است: "عملکرد دولت با تمام تاریخ معاصر ایران برابری می‌کند!"

یک منبع آگاه در این باره گفت: احتمالا منظورشون درآمد دولت از نفت بوده !

***

شهردار تهران و اعتصاب غذا؟!

شهردار یکی از شهرهای کوچک فرانسه برای گرفتن بودجه دست به اعتصاب غذا زده است! فکرش را بکنید اگر شهردار تهران برای دریافت بودجه چنین کاری می کرد چه اتفاقی می افتاد؟!

الف. صورت سوال غلط است! زیرا شهرداری تهران کلاً مشکل بودجه ندارد که بخواهد از این کارها بکند!

ب. صورت سوال غلط است! شهرداری تهران خودش به دولت بودجه می دهد! اونوقت بیاد واسه گرفتن بودجه از این مسخره بازی ها در بیاره؟!

ج. صورت سوال غلط است! اگر شهردار تهران بودجه بخواهد و دولت ندهد، چون شهردار خلبانی بلد است یک راست با هواپیما خودش را می کوباند به جلسه هیات دولت!

د. اگر شهردار تهران می خواست چنین کاری کند ، تا حالا 7 کفن پوسانده بود!

***

گران شدن میلیون تومانی و ارزان شدن ریالی!

در پایان هم تشکر می کنیم از خودرو و دلار و طلا و امثالهم که در یک بازه زمانی بصورت فله ای(!) گران شدند تا این روزها هر روز شاهد دیدن این تیتر باشیم که مثلا "خودرو باز هم ارزان شد!" و هی انرژی مثبت بگیریم! هر چند میلیونی گران می شوند و ریالی ارزان!