آلودگی هوا مدارس اصفهان را تعطیل کرد

       

 آلودگی هوا مدارس اصفهان را تعطیل کرد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3690    خوانده شده : 4378 مرتبه     انتشار : 14/9/1391    ساعت : 21:30


    

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری اصفهان، با توجه به تجمع و استمرار آلاینده های جوی در اثر وقوع پدیده اینورژن و عدم وزش باد مناسب تا اواسط روز چهارشنبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا امروز در استانداری اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه مقرر گردید به منظور پیشگری از تاثیرات سوء عوارض آلاینده ها به ویژه ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون برای سلامت عموم کلیه دوره ها و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی تا متوسطه نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و مناطق آموزشی شاهین شهر، برخوار، نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر، فلاورجان و پیربکران تعطیل شد.

همچنین در این جلسه توصیه های زیر برای ساکنین درشهرها و مناطق پرجمعیت ارائه گردید:

۱- رعایت طرح ترافیکی زوج و فرد به منظور کنترل آلودگی هوا در شهر اصفهان و عدم استفاده از خودروهای دودزا و الزام به انجام معاینات فنی خودروها، بدیهی است عوامل راهنمایی و رانندگی از تردد خودروها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی در شهر جلوگیری به عمل خواهند آورد.
۲- رعایت الگوی مصرف در استفاده صحیح و صرفه جویی از وسایل حرارتی گاز سوز در منازل و محل کار.
۳- خودداری از خروج غیر ضروری سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بیماران قلبی و عروقی و ریوی از منازل و نیز عدم انجام ورزش های همگانی در فضاهای باز و پرجمعیت تا رفع کامل الاینده های جوی.
۴- خودداری از انجام هر گونه فعالیت هایی که منجر به افزایش آلاینده ها خواهد شد مانند سوزاندن زباله، برگهای پاییزی و باقیمانده ضایعات مزارع.
۵- استفاده از خودروهای همگانی و همکاری در عدم استفاده از خودروهای شخصی.
همچنین استفاده از میوه ها به ویژه سیب، سبزیجات و شیر در زمان آلودگی هوا برای سلامت عموم توصیه گردید.
۶- با توجه به شرایط مه دود، کاهش دید و بالا بودن غلظت آلاینده ها در اوایل صبح در محورهای اصفهان، شهرضا، اتوبان معلم، اتوبان فرودگاه و محور اصفهان، سجزی از رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست گردد ضمن رعایت اصول ایمنی در رانندگی در شرایط مه آلودگی در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه حتی المقدور از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری نمایند. 

 همچنین  از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه ی ناپایدار جوی به تدریج از غلظت آلاینده ها از اواسط روز کاسته خواهد شد.
گفتنی است شهرداری اصفهان نیز همچون روزهای گذشته آماده خدمت رسانی به شهروندان است.