صدا و سیمای ایران برای چه کسانی و چه فرقه ای عزاداری می‌کند؟

       

 صدا و سیمای ایران برای چه کسانی و چه فرقه ای عزاداری می‌کند؟

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 36973    خوانده شده : 5819 مرتبه     انتشار : 10/5/1392    ساعت : 11:07


    

بسیاری از اوقات، صدا و سیمای ایران، تحلیل‌هایی‌ برای مخاطبان ایرانی فراهم می‌کند که بیشترشان با تحلیل واقعیت متفاوت است؛ معنی ساده‌تر این سخن آن‌ که آنچه را خود می‌خواهد به عنوان تحلیل به مخاطب می‌دهد و نه آنچه‌ واقعا هست.

به گزارش «تابناک»، صدا و سیما در آغاز تحولات مصر، چنان حجم انبوهی از تبلیغات و اخبار خود را بر پیروزی اسلام‌گرایان در مصر متمرکز کرده بود که گویا قرار بود با پیروزی آنان، مدینه فاضله‌ای در مصر پدید آید و روابط ایران و مصر را به یک دوره طلایی استثنایی تبدیل کند.

اما با روی کار آمدن اخوان‌المسلمین، مسئولان این رسانه به تدریج دریافتند که اوضاع هم آنچنان که‌ می‌پندارند، رو به بهبود نرفت و اتفاقا در‌ دوره حکومت کوتاه‌مدت اخوان‌المسلمین در مصر، کارهایی علیه ایران انجام شد‌ که در سی سال گذشته مشابه نداشته است و حتی کار به جایی رسید که قتل‌عام شیعیان در روز نیمه شعبان و نیز حمله به ایرانی‌ها ‌و در پایان ‌بی‌اعتنایی محمد مرسی به مقامات ایرانی در خلال سفر چند ساعته وی در جریان اجلاس عدم تعهد در تهران هم در دولت اخوان المسلمین رخ داد. 

در این باره نقل شده است، ‌محمد مرسی، صبحی که به تهران رسید، درون هواپیما صبحانه خود را می‌خورد، پیاده می‌شود و سخنرانی می‌کند و حتی ناهار خود را دوباره داخل هواپیما می‌خورد. او حتی یک لیوان آب هم در تهران نمی‌خورد و با هیچ یک از مقامات ایرانی دیدار نمی‌کند! 


صدا و سیمای ایران برای چه کسانی عزاداری می‌کند؟


به تازگی هم پس از تحولات مصر و برکناری مرسی، صدا و سیمای ایران پوشش گسترده‌ای ‌برای شهدای اخوان‌المسلمین در نظر گرفته است؛ افرادی که برخی از آنان توسط خود مرسی به سوریه برای جهاد فرستاده می‌شوند؛ کسانی که مجاهدان حزب الله و شیعیان را در سوریه قتل‌عام می‌کنند.

اما نکته جالب این که صدا و سیما خود ‌روزانه قتل‌عام شیعیان در سوریه و پاکستان توسط سلفی‌های اخوانی و وهابی را رصد می‌کند و کسی نیست از این رسانه عریض و طویل بپرسد، برای چه کسی برنامه پخش می‌کند؟ 

اگر برای سلفی‌ها برنامه پخش می‌کند که موفقیت صد در صدی دارد، ولی اگر برای ایرانیان برنامه پخش می‌کند که منافع ایرانیان با آنچه ‌آنان به حمایت از آنها پوشش رسانه‌های گسترده‌ای دارند، در تعارض است. 

طنز ماجرا اینجاست که سلفی‌گری وهابی و اخوانی هم‌اینک به جان هم افتاده‌اند و وهابی‌ها هم فهمیده‌اند که اخوانی‌ها چه می‌خواهند و در سودای احیای امپراتوری توسط ترکیه و مصر هستند؛ اما مسئولان رسانه به اصطلاح ملی ما، هنوز در نوستالژی دیرین خود می‌سوزند و ملت را هم می‌سوزانند!