قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل گردن گیر چند شغله‌های شورای نگهبان

       

 قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل گردن گیر چند شغله‌های شورای نگهبان

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3774    خوانده شده : 4461 مرتبه     انتشار : 26/10/1391    ساعت : 23:08


    

نمایندگان مجلس حذف ماده ۱۷ طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را با اکثریت آرا به تصویب رساندند که بنا بر آن، طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل نیاز به آیین نامه اجرایی ندارد.


طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل نیاز به آیین نامه اجرایی ندارد

به گزارش «تابناک»، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۶ دی) مجلس شورای اسلامی حذف ماده ۱۷ طرح ممنوعیت اشتغال کارمندان به بیش از یک شغل با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

ماده ۱۷ این طرح به شرح زیر است: آیین‌نامه اجرایی این قانون به‌ وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت دادگستری تهیه می‌شود و تا سه ‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن به‌ تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

جعفر قادری در مخالفت با حذف این ماده در طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، گفت: شاید این قانون در اجرا ایراداتی داشته باشد که باید با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها حل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: برتری آیین نامه، ایجاد ساز و کاری برای رفع ابهامات است و از آنجایی که این قانون قرار است، قانون دایمی به تصویب برسد، نیاز به آیین نامه داخلی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی در موافقت با حذف ماده ۱۷ این طرح، گفت: طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل جامع و شفاف است و به موارد ریز پرداخته و بر این اساس نیاز به آیین نامه اجرایی ندارد.

قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۷۳ لغو شد

با رأی نمایندگان مجلس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۷۳ و اصلاحات بعدی آن لغو شد.

مجلس شورای اسلامی، ماده ۱۸ قانون ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را به تصویب رسانید.

بر پایه این ماده، قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۱ /۱۰/ ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون لغو می‌‌شود.

ضرب‌الاجل دو ماهه مجلس برای استعفای چند شغله‌های شورای نگهبان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیأت‌های مدیره و مدیریت عامل به حقوق‌دانان شورای نگهبان دو ماه فرصت دادند تا از دیگر مشاغل خود در قوای سه‌گانه استعفا دهند. در غیر این صورت از عضویت در این شورا مستعفی شناخته می‌شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای تصویب کردند، عضویت همزمان کلیه اشخاص شاغل در هر یک از قوای سه‌گانه و مؤسسات و سازمان‌های تابعه آن‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و به هر مقدار از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند، در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان ممنوع است و این ممنوعیت شامل اعضای کنونی شورای نگهبان که پیش از این قانون برگزیده شده‌اند نیز می‌شود و چنانچه تا دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون استعفا ندهند، از عضویت در شورای نگهبان مستعفی شناخته می‌شوند.

مشاغل آموزشی موضوع ماده ۲ و افراد موضوع ماده ۱۱ این قانون از شمول حکم این ماده مستثنی است.

پرونده ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل در مجلس بسته شد

نمایندگان مجلس پس از تصویب آخرین ماده طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، پرونده این طرح را در مجلس بستند و آن را برای تطبیق با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی به شورای نگهبان فرستادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز (سه شنبه) و در ادامه رسیدگی به طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، ماده ۱۷ این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داده و با پیشنهاد حذف این ماده که توسط حسینعلی‌شهریاری، نماینده زاهدان مطرح شد، موافقت کردند.

در این ماده آمده بود: آیین نامه اجرایی این قانون به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت دادگستری تهیه می‌شود و تا سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، پس از پایان بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، از کمیسیون اجتماعی به دلیل ارائه این گزارش تقدیر و تشکر کرد.