دو زورگیر تهرانی اعدام شدند + عکس

       

 دو زورگیر تهرانی اعدام شدند + عکس

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3785    خوانده شده : 7466 مرتبه     انتشار : 2/11/1391    ساعت : 01:18


    

فرارو- حکم اعدام با طناب دار دو پسر جوان که چندی پیش از یک شهروند تهرانی زورگیر‌ی‌ کرده بودند، پس از طی مراحل قانونی و تایید در دیوان عالی کشور، بامداد یکم بهمن در ملاء عام اجرا شد.

علیرضا مافیها و محمد‌علی سروری که در آذر ماه سال جاری با همکاری 2 نفر دیگر و با استفاده از سلاح سرد یک شهروند تهرانی را مورد حمله و ضرب و جرح قرار داده بودند، بامداد یکشنبه در ضلع شمالی پارک هنرمندان و در خیابان بهشهر به وسیله جرثقیل به دار مجازات آویخته شدند.

به روایت خبرنگار مهر از اجرای حکم اعدام دو زورگیر، ساعت 5 و 48 دقیقه صبح متهمان با خودروی پلیس آگاهی همراه قاضی اجرای احکام دادسرای جنایی تهران وارد محوطه اجرای حکم شدند.
 
در حالی که وحشت در چهره دو پسر زورگیر موج می زد سعی می کردند خود را خونسرد نشان دهند. محمدعلی که 20 سال سن داشت با دیدن طناب دار دیگر نتوانست خودش را کنترل کند.

علیرضا در گفتگو با خبرنگاران خود را بی گناه می دانست و گفت: «قبول دارم اشتباه کردم اما نمی دانستم حکمم اعدام است».

در ادامه محمدعلی هم گفت: «من نیازی به پول سرقتی نداشتم و فریب دوست ناباب را خوردم».

پس از آن دو پسر اعدامی را بالای جرثقیل بردند و طناب دار را بر گردن آنها انداختند. پس از قرائت قرآن، نماینده دادسرای جنایی تهران شروع به قرائت حکم کرد و گفت: «11 آذر امسال یکی از شهروندان هنگام ورود به شرکتی در خیابان خردمند مورد حمله چهار زورگیر موتورسوار قرار گرفت که فیلم این زورگیری در اینترنت منتشر شد. دزدان پس از سرقت با ایجاد رعب و وحشت از محل گریختند. با شکایت شاکی چهار زورگیر دستگیر شده و پرونده برای محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده شد که شعبه 15 دادگاه انقلاب دو نفر از زورگیران به نام های علیرضا مافیها و محمدعلی سروری را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد. با تائید حکم در دیوان عالی کشور، دو زورگیر خشن امروز به دار مجازات آویخته می شوند».

در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، محمدعلی تقاضای آب کرد که ماموران بلافاصله برای او آب آوردند.

عقربه های ساعت 6 و 15 دقیقه صبح را نشان می داد که با دستور قاضی اجرای احکام حکم اعدام اجرا شد و دو پسر زورگیر با طناب سفید به دار مجازات آویخته شدند.

پس از 17 دقیقه اجساد آنها پائین کشیده شد و با تائید مرگشان از سوی پزشک، به پزشکی قانونی منتقل شدند تا پرونده زوگیری خیابان خرمند مختومه شود.

از آنجا که انتشار فیلم زورگیری خشن این دو جوان در پاییز امسال مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفته بود، اجرای حکم زورگیران نیز از سوی رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. در همین حال عکاسان خبری از خبرگزاری های مختلف صبح امروز با حضور در محل اجرای حکم لحظات ورود تا مرگ دو اعدامی را به ثبت رساندند. چهره و عکس العمل های دو جوانی که با خشونت در آذرماه امسال سعی در گرفتن پول از یک شهروند داشتند سوژه ویژه این عکاسان از خبرگزاری مهر، ایسنا، شبستان و فارس بود. 

 




 
 



 

 


 
 

منابع عکسها : مهرنيوز ، فرارو ، ايسنا ، همشهری آنلاین ، آزادنگار

و این عبرت است برای صاحبان بصیرت آیا عبرت نمیگیرید