وقتی زنگ خطرها را قطع می کنیم !!

       

 وقتی زنگ خطرها را قطع می کنیم !!

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3800    خوانده شده : 4776 مرتبه     انتشار : 13/11/1391    ساعت : 09:35


    

ارانیکو : بیش از یک سال است که بازار ارز ایران روزی را بدون خبر و اثر نامطلوب بر صنعت و اقتصاد ایران به پایان نرسانده است. در این مدت روزهای پرنوسان همراه با هیاهوی خبری را داشتیم که زنگ خطر را با صدایی بلند برای مسئولان به صدا در می آورد و وظیفه نظارت و قانون گذاری و همفکری برای عبور از موانع را یادآوری می کرد.

مسئولان نیز کم و بیش سوار بر این موج خبری، شروع به ارائه راهکار و بخشنامه های مکرر می کردند و به دنبال شکست شیب قیمت ها بودند. مردم نیز با یک نگاه به درآمد ریالی خود، در سایت ها و برنامه ها به دنبال محاسبه خرج های ارزی خود بودند.

هر کدام از مسئولان نیز از ظن خود این بازار را تفسیر کرده و عوامل مختلفی همچون تحریم ها و ضعف مدیریت اقتصادی ، هدفمندی یارانه و یا حتی اعلام نرخ سایت ها و یا پیامک قیمت ها را از عوامل نوسانات می دانستند.

حال که تجربه ی این روزها از یک سال گذشته است ایامی را در حال گذر هستیم که اعلام خبرها را محدود و سایتهای اطلاع رسانی ارزی را فیلتر نموده و به تعبیری زنگ خطر ها را قطع کرده ایم و به نظر می رسد در سکوت زنگ خطرها، مسئولین نیز چشم ها را بر تلخ ترین روزهای اقتصاد ایران و ثبت رکورد های قیمتی بسته اند

آیا وقت آن نرسیده به مشکل اصلی اقتصاد ایران یعنی فاجعه انرژی هسته ای (بجای نعمت انرژی هسته ای) رسیدگی واقعی شود و تجربه کش دار هشت سال جنگ خانمان سوز دوباره بر روی معیشت این مردم ضعیف تکرار نگردد ، آری همه ما خسته ایم از این همه سیاست زدگی بیهوده ، اکنون ما به کربلا و درون کاخهای بغداد رسیده ایم اما نه با جنگ و خونریزی بلکه با رفاقت و محبت
 
منبع : ارانیکو با ویرایش مجدد