کشف پرونده ای بزرگ تر از فساد ۳ هزار میلیاردی؛ سلطان بازار پتروشیمی بازداشت شد

       

 کشف پرونده ای بزرگ تر از فساد ۳ هزار میلیاردی؛ سلطان بازار پتروشیمی بازداشت شد

سايت سونی کارت بيست     شماره خبر : 3860    خوانده شده : 4588 مرتبه     انتشار : 6/12/1391    ساعت : 11:30


    

به تازگی یکی از نهادهای امنیتی با حکم دستگاه قضایی، یکی از مدیران ارشد تجارت محصولات پتروشیمی را به اتهام سوءاستفاده گسترده مالی بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس؛ مدیر یاد شده که پیش از این، سال‌ ها یکی از مدیریت‌ های حساس شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC را پیش و پس از خصوصی‌سازی این شرکت بر عهده داشته، به سلطان بازار تجارت محصولات پتروشیمی در داخل و خارج از ایران معروف است و شبکه گسترده‌ای از شرکای راهبردی را به منظور سوء استفاده اقتصادی در داخل ایران و خارج از کشور در حوزه تجارت محصولات پتروشیمی و به خصوص صادرات این محصولات برای خود ایجاد کرده است.

منابع آگاه معتقدند بخش عمده‌ای از بازار پتروشیمی در دهه اخیر، در قبضه وی بوده است و اگر کسی بر خلاف نظر و رای این شخص عمل می‌ کرد، به شیوه های گوناگون از دور رقابت بازار این محصولات حذف می‌شد.

این گزارش حاکی است یکی از مقامات عالی اجرایی، با آگاهی از اقدامات فرد یاد شده، چند سال پیش دستور برکناری وی را صادر کرد، اما تعلل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برخورد با نامبرده، و همچنین اعمال نفوذ بعضی گروه های خاص، سبب ابقای طولانی مدت وی در سمت خود شد؛ چنانکه این شبکه، در حال حاضر به صورت همزمان در حال تلاش برای اعمال نفوذ و لوث کردن پرونده و ارائه نشانی های غلط رسانه‌ ای در این باره هستند.

بر اساس این گزارش، گردش مالی بازار تجارت محصولات پتروشیمی ایرانی، از چند ده هزار میلیارد تومان فراتر می رود و گفته می‌شود ابعاد سوءاستفاده فرد یاد شده در این بازار بزرگ، بسیار گسترده است. ارقام یاد شده فقط یکی از پرونده‌های منتسب به وی که شاید از جمله بزرگ ترین تخلفات وی نیز نباشد، به 420 میلیون یورو، معادل 3 هزار میلیارد تومان بالغ می‌ شود که بر اساس آن مدیر یاد شده، ارز حاصل از صادرات محصولات به یک شرکت خارجی را به کشور بازنگردانده است.

بر این اساس، به نظر می‌ رسد ابعاد این پرونده از پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا، بسیار وسیع‌تر باشد

منبع :http://www.irinn.ir/news