مانیفست روحانی در جام جم/ ادبیاتی هم آشنا هم غریب

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 مانیفست روحانی در جام جم/ ادبیاتی هم آشنا هم غریب

شماره خبر : 15965    خوانده شده : 4217 مرتبه     انتشار : 8/4/1392    ساعت : 14:43


دکتر حسن روحانی در این نطق ادبیاتی را به کار گرفت که از یک سو آشنا می نمود و از جانب دیگر تازه و غریب

عصر ایران ، مهرداد خدیر - رییس جمهور منتخب در همایش افق رسانه ها که ظهر شنبه هشتم تیرماه در صدا و سیما برگزار شد مانیفست خود را ارایه داد و بار دیگر بر عهدی که با مردم ایران بسته تاکید کرد.

دکتر حسن روحانی در این نطق ادبیاتی را به کار گرفت که از یک سو آشنا می نمود و از جانب دیگر تازه و غریب.

آشنا بود چون طی سال های 76 تا 84 و خصوصا در نخستین سال های نخستین ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی از زبان او شنیده بودیم و متفاوت چون محمود احمدی نژاد به گونه ای دیگر سخن می گفت.

قابل حدس است از میان همه سخنان او آن بخش که «خود را وام دار هیچ حزب و جریانی نمی داند» به مذاق اصول گرایان خوش تر نشیند اما واقعیت این است که در این بخش نیز تاکید او بر شایسته سالاری بود و باز با آنچه پیشتر گفته بود منافاتی نداشت.

صریح و بی مجامله باید گفت حسن روحانی در این سخنرانی با صلابت ظاهر شد و به جای تکرار تعارفات و کلیشه ها همه را به قانون و اعتدال فراخواند و به جای این که تحت تاثیر فضای صدا و سیما قرار بگیرد نکاتی را با آنان در میان گذاشت و از جمله گفت: دوران مونولوگ (تک گویی) رسانه ای تمام شده است و رابطه باید دوسویه باشد.

شاید سال هاست که کسی از این زاویه و با این موضع با مدیران رسانه رسمی سخن نگفته باشد و چهره بسیاری از حاضران نیز گواهی می داد نکات تازه ای می شنوند.

او همچنین گفت از کسان بسیاری شنیده است که اگر می دانستند صحنه انتخابات به این شکوه و زیبایی خواهد بود می آمدند و اکنون شماری از آنان پشیمان اند که غایب بوده اند. این سخن نشان می دهد رییس جمهور منتخب دایره همنشینان خود را از همین ابتدا گسترده ترسیم کرده و تنها با همفکران نشست و برخاست ندارد و می خواهد صدای همگان را بشنود.

اخلاقی ترین بخش سخنان رییس جمهور منتخب نیز آنجا بود که صدا و سیما را از افترازنی برحذر داشت و گفت: نمی توان ظلم در یک کشور دشمن را نفی و از ظلم و نقض حقوق بشر در کشوری دیگر دفاع کرد. یادآوری همان آموزه ایرانی در سخن حافظ که «کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم».

از آفات فرهنگ ما این است که امری ناپسند را علی الاطلاق نفی نمی کنیم و دریچه ها و استثناهایی را باز می گذاریم و همان ها گاه آن قدر تسری می یابند که اصل را تحت الشعاع قرار می دهند. ویژگی نطق آقای روحانی اما در این بود که وقتی می گفت هیچ کشوری را نباید تحقیر کرد یا در حق هیچ کس نباید اهانت روا داشت، این «هیچ» را محکم بیان می کرد زیرا که می داند همان «اما و اگر و البته» هاست که زمینه برداشت های متفاوت را فراهم می آورد.

در این یادداشت - که لحظاتی پس از اتمام این نطق تحریر می شود - البته تحلیل یکایک عبارات او مد نظر و میسر نیست بلکه غرض، اشاره به این واقعیت است که حسن روحانی در عین این که سیمای سیاستمداران کلاسیک تاریخ ایران را به یاد می آورد (و با یادآوری مشروطه و مشروطه خواهان خواسته یا ناخواسته به این تصور و تصویر دامن می زد) ، افکار مدرن و تحول خواه را به نمایش گذاشته است. او نه تنها تلفیقی از تدبیر و اعتدال هاشمی و توسعه نگری و تکثرگرایی خاتمی در نظر آمد که گاه احساس می شد از جسارت های موجه احمدی نژاد نیز بی بهره نیست.

رییس جمهور منتخب با ارایه این مانیفست، این امکان را به ناظران رسانه ای بخشیده تا موضع گیری ها و انتصابات او پس از استقرار را با معیارهایی که در این نطق به دست داد ارزیابی کنند و از این حیث گام اول را در تغییر فضا، خود برداشته و خود را متعهد به اجرای مانیفست ساخته است.


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 279

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،