اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار

شماره خبر : 2216    خوانده شده : 35515 مرتبه     انتشار : 20/7/1388    ساعت : 13:04


نيمه شب شنبه همان لحظاتي بود که بهنود مي گفت کابوس آن را مي بيند. حدود 200 نفر از هنرپيشگان و چهره هاي اجتماعي در برابر زندان اوين حاضر شدند. مادر ندا آقا سلطان و سهراب اعرابي هم در ميان آنها بودند. اين دو زن به پاي مادر احسان افتادند و از او خواستند تا به بهنود جوان رحم کند ....

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت:

آخرين برگ پرونده بهنود شجاعي پسري که 9 بار تا يک قدمي مرگ رفته بود روز گذشته لاي پوشه صورتي رنگ قرار گرفت. اين برگ گواهي مرگ او بود تا به اين ترتيب پرونده پر تنش بهنود هم در ميان پرونده هاي بايگاني شده دادگستري استان تهران جاي گيرد.

پرونده بهنود شجاعي پسري که در 16 سالگي مرتکب قتل شده بود از سال ها پيش توجه بسياري از فعالان اجتماعي در داخل و خارج از ايران را به خود جلب کرد.

بهنود متهم بود در 16 سالگي در يک دعواي خياباني جواني به نام احسان را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. هر چند بهنود ادعا مي کرد تنها يکي از دو ضربه چاقويي را که به احسان اصابت کرده او زده است، دادگاه او را به قصاص محکوم کرد و پس از آن بهنود 16 ساله بايد دو سال در زندان مي ماند تا با رسيدن به سن قانوني زمان اجراي حکم قصاص او فرا رسد.

در اين مدت بسياري از فعالان اجتماعي، هنرپيشگان، دست اندرکاران سينما و چهره هاي ورزشي به ديدار خانواده احسان رفتند و از آنها خواستند بهنود را به خاطر نوجوان بودنش ببخشند. اما خانواده احسان فقط خواستار قصاص اين نوجوان بودند.

حساسيت روي اعدام بهنود به جايي رسيد که آيت الله شاهرودي رئيس وقت قوه قضائيه دستور داد اجراي حکم اين نوجوان متوقف و تلاش براي جلب رضايت اولياي دم آغاز شود.


زماني که اين خبر در مطبوعات منتشر شد يک بار ديگر فعالان اجتماعي از جمله مهتاب کرامتي و عزت الله انتظامي تلاش خود را براي نجات بهنود به کار بستند.

انتظامي در مورد جلسه يي که با خانواده احسان داشت، گفته بود؛ ساعت ها پشت در خانه مقتول منتظر شدم. آنقدر ايستادم تا بالاخره در را باز کردند. از 10 شب تا سه بعد از نيمه شب با مادر و پدر احسان صحبت کردم. من پيرمرد بارها گريه کردم و از آنها خواستم به پسري که در 16 سالگي مرتکب خطايي شده است رحم و از قصاص او صرف نظر کنند. قبول دارم آنها هم فرزندشان به قتل رسيده بود و داغدار بودند اما بهنود مي گفت فقط يک ضربه از دو ضربه را به احسان زده است. به مادر احسان گفتم اگر حرف بهنود درست باشد و پسر تو به دست شخص ديگري کشته شده باشد جواب خدا را چه خواهي داد. ساعت ها گفت وگوي ما سرانجام به نتيجه رسيد.

مادر احسان گفت از بهنود گذشت مي کند. پدرش هم به ديه رضايت داد. آنها به من گفتند ديگر ناراحت نباش ما رضايت داديم. من هم اميدوار از خانه مادر احسان بيرون آمدم. چند روز بعد دوباره جلسه يي برگزار شد و آنها گفتند 600 ميليون تومان پول مي خواهند. زماني که اين خبر از سوي اولياي دم اعلام شد هنرمندان در جلسات مختلفي که با مردم داشتند تلاش کردند اين مبلغ کلان را جمع آوري کنند. اما چند روز بعد پدر و مادر احسان گفتند اعلام رضايت نکرده اند و خواهان اجراي حکم هستند.

چند روز بعد فيلمي از جلسه مورد ادعاي هنرمندان در اختيار واحد اجراي احکام دادسراي جنايي تهران قرار گرفت. آن فيلم نشان مي داد هر آنچه عزت الله انتظامي گفته است صحت دارد. اين بار پدر و مادر احسان با ظرفي پر از بنزين در مقابل دادسراي جنايي تهران حاضر شدند و گفتند حالا که اين فيلم منتشر شده است اگر بهنود اعدام نشود آنها خودشان را آتش مي زنند.

سرانجام فيلم اعلام رضايت به دادگاه رفت تا مورد بررسي قرار گيرد. در اين ميان چند تن از آيات عظام از جمله مکارم شيرازي فتوايي دادند مبني بر اينکه اگر رضايت شفاهي هم اعلام شده باشد اين رضايت شرعي است. اما دادگاه اعلام کرد فيلم را نمي توان به عنوان مدرکي بر اعلام گذشت قبول کرد و نشاني از رضايت در آن ديده نمي شود و تقاضاي قصاص از سوي اولياي دم درست است.

پرونده بهنود روز به روز بغرنج تر مي شد. اصرار خانواده احسان براي اعدام باعث شد تا اين پسر سه بار پاي چوبه دار برود و پنج مرتبه ديگر نيز براي اجراي حکم به قرنطينه منتقل شود.

بهنود آن روزها در گفت وگويي کوتاه و تلفني به خبرنگار ما گفت؛ تحمل شب آخر اعدام برايم آنقدر سخت است که ديگر نمي خواهم آن را تکرار کنم. انتظار براي مرگ هر لحظه اش مرگ آور است. ديگر نمي توانم تحمل کنم در واقع من سه بار اعدام شده ام. سه بار پاي چوبه دار رفتن زجر مضاعفي است که بر من روا داشته اند. دلم براي مادربزرگ پيرم مي سوزد.

بهنود در آخرين جملاتش گفت؛ من به عمد احسان را نکشتم. من فقط 16 سال داشتم. اگر او به مادرم که در بچگي ام مرده بود فحش نمي داد و مرا تحريک نمي کرد اصلاً طرفش نمي رفتم. من احسان را نمي شناختم اما او با تحريک يکي از دوستانم به مادرم فحش داد. مادرم را هر شب در خواب مي بينم. او جايگاه بزرگي در قلب من داشت و در واقع نقطه ضعف من بود. من از همه کساني که حکم مرا متوقف کردند ممنونم اما نمي دانم دفعه بعد چه خواهد شد. من بايد يک بار ديگر شب قبل از اعدام را تجربه کنم.

نيمه شب شنبه همان لحظاتي بود که بهنود مي گفت کابوس آن را مي بيند. حدود 200 نفر از هنرپيشگان و چهره هاي اجتماعي در برابر زندان اوين حاضر شدند. مادر ندا آقا سلطان و سهراب اعرابي هم در ميان آنها بودند. اين دو زن به پاي مادر احسان افتادند و از او خواستند تا به بهنود جوان رحم کند. حتي يکي از اقوام احسان آمده بود تا از خانواده برادرش بخواهد از خون احسان بگذرند.

پدر و مادر احسان يک بار ديگر قول دادند از قصاص مي گذرند فقط مي خواهند بهنود را در حالي که طناب دار دور گردن اوست، ببينند. اما اين وعده ها فقط براي چند دقيقه بود. زماني که پدر، مادر و برادر احسان به سمت در زندان اوين رفتند برادر احسان عکسي از جيبش بيرون آورد که نشان مي داد سينه احسان چاقو خورده است. او خطاب به حاضران گفت به اين عکس نگاه کنيد ما بهنود را نمي بخشيم.

200 فعال اجتماعي پشت در زندان دعا مي کردند تا اولياي دم رضايت دهند، اما آن سوي در آهني اين بهنود بود که براي چهارمين بار با قدم هاي لرزان و هدايت مسوولان زندان به سمت اتاق مرگ مي رفت.

زماني که او در برابر مادر احسان قرار گرفت زانو زد و التماس کرد. بهنود آخرين جملاتش را گفت؛ «من مادر ندارم. تو براي من مادري کن.» اما اين جملات هم نتوانست در مادر احسان کارساز باشد.

بهنود با رنگ پريده و در حالي که پاهايش را روي زمين مي کشيد از مسوولان اجراي احکام خواست اجازه دهند نماز صبح را بخواند. نماز که به پايان رسيد بهنود به داخل اتاق هدايت شد. باز هم التماس کرد اما مادر احسان اين بار خواست خودش طناب را به گردن بهنود بيندازد ولي گفت شايد او را ببخشد.

اين زن چند ثانيه بعد به سمت صندلي رفت و به اتفاق شوهرش لگدي به آن زد. بهنود از طناب آويزان ماند و يک دقيقه بعد پزشک حاضر در زندان مرگ بهنود را تاييد کرد. اين سوي درهاي زندان اوين زماني که سرباز اعلام کرد بهنود شجاعي اعدام شد جمعيت ساکت و بدون کلمه يي حرف محل را ترک کردند.

فقط عموي بهنود بود که از حاضران به خاطر تلاش هايي که براي نجات جان برادر زاده اش کردند تشکر کرد. گزارش خبرنگار ما حاکي است قرار است هفته آينده حکم قصاص امير امراللهي و صفر انگوتي هم در زندان اجرا شود. اين دو نيز متهم هستند در نوجواني مرتکب قتل شده اند.


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 مهدی : ای داد اگه بهنود یک ضربه زده باشد خداازشمانگذرد...تاعمردارین بسوزین.......شماعمرتون بیشترشد یاجوانتر شدید.من هم داشتم وگذشت کردم

 لیلا : من فیلم مستند اعدام بهنود شجاعی رو دیدم و صحبت های خانواده مقتول رو شنیدم؛ واقعا از نظر فرهنگی خیلی سطح پایینی داشتند و معلوم بود که آدم های عقده ای هستن.... بیشتر بابت این متاسفم که جان بهنود در دستان آدم های عقده ای بود.. مادرش بعد از اعدام میگه خیلی خوشحالم که انتقام خودم رو گرفتم!

 جواد : متا سفم برای انهایی که راحت باعث مرگ کسی میشوند

 جمال : در شانزده سالگی احسان که فحش ناموسی میده آیا میفهمه چی میگه؟ بهنود که چاقو میزنه آیا متوجه صدماتی که ببار میاره هست؟


 ننه کرانیها : من تو عمرم از روی عمد یه مورچه نکشته ام ولی حیف از این پسر که در نو جوانی چاقو میزاره جیبش همو طن کار جاقو بریدن وکار مداد نوشتنوووووووو

 راییل : خدا میدونه

 سانا : خواهش میکنم اون کسانی که از خانواده احسان(مقتول)ایراد میگیرند یکبار هم که شده خودشون رو به ای انها بزارند

 پانته آ : به نظرم کسی که اونقدر بد بار اومده که قاطیه دعواهای خیابونی میشه و چاقو تو جیبش داره و ازشم استفاده میکنه باید یه جوری تاوانشو بده ولی چرا ما توی کشورمون تاوان خیلی چیزا رو اعدام میذاریم ؟چرا اینقد راحت تصمیم میگیریم کسی رو بکشیم ؟چرا حبس نمیدیم؟چرا همچین کسایی رو میکشیم ولی اسیدپاشا راست راست راه میرن ؟بهنود قاتل نبود چاقوکش بود .جرم چاقو کشی 9 بار اعدام نبود .قانون نباید این شکلی باشه وگرنه خانواده ای که پسر نوجوانشو از دست داده چطور میتونه بگذره؟شما به یه پلنگ زخمی میگی بکش اونم میکشه چون عصبانیه.من واقعا واسه سیستم قضایی مون متاسفم .با این همه اعدام چرا هنوز ایران دومین کشور غمگین جهانه ؟چرا اسیدپاشی و قتل وتجاوز روز به روز بیشتر میشه ؟به خیالتون دارین جامعه رو پاکسازی میکنین ولی من چیزی جز کینه و خشم و بی بند و باری نمیبینم.تقصیر امثال بهنود نیست خانه از پای بست ویران است ...

 ستاره : برای خانواده احسان متاسفم.بویی از انسانیت و مهر نبردن.احسان که حرف بد زده به بهنود بعید نیس تو همچین خانواده ای بزرگ شده.

 kermanshah : بقول فریدون مشیری:ازهمان روزی که دست حضرت قابیل گشت الوده به خون حضرت هابیل ادمیت مردگرچه ادم زنده بود.خانواده احسان با اینکار روح احسان را تا ابد درعذابی الیم قرار دادند خدا لعنتشان کند.امین یارب العلمین

 لیلای تنها : واقعا متاسف شدم برای مادری که نتوانست با کلمه بهنود که گفت تو مادر ی در حقم مادری کن با زهم اونو ببخشه واقعا متاسفم
که چه طور میتونه مادر باشه وبا لگد زندگی کسیو بگیره


 شکوفه : متاسفم واقعا...کار بهنود بد بود ولی کار خانواده احسان هزاران بار بدتر بود ...ای کاش همون اول بهنودو اعدامش میکردن ادم!!! هایی که روی حرف خودشون نمیمونن ارزش خواهش کردن ندارن. بدقولی در مورد جون یه ادم جنایتی بزرگتر از قتله...خدا به خانواده بهنود صبر بده که داغ اونا بزرگتره ...والبته به انسانیت فراموش شده ادم نماها

 متین : لذتی که در گذشت است در قصاص نیست شاید چون تجربش رو نداشتیم گفتنش راحته اما .......

 عبداله : باکشتن بهبود فکر نکنم مادر احسان ارام گرفته باشد تازه عذاب روحی دچار مادر احسان شده

 مادر : نفرين و لعنت به خشونت چرا اينقدر کم صبري و پرخاشگري در بين ما زياد شده ونوع دوستي و گذشت کم.؟ قديما زود دو طرف دعوا را جدا مي کردند اما حالا زود موبايل را در ميآورند تا فيلم بگيرند و شاهد مرگ يا جنايت باشند متاسفم براي انسانيتمان!

 وحید : آه ه ه ه ه ....

 masoud. : اول اينکه بازم ميگم آقا سعيد دريافت ديه افتضاح نيست بخششه برا مواقعي که حس بشه مجرم تلخيو چشيده و پشيمونه.حکم قرآنه.براي هر جرمي بايد هزينه اي پرداخت بشه و جرم قبيح شمرده بشه که کسي به خودش جرات جرم رو نده و مجرم هم علاوه بر پشيماني قلبي و عذاب وجدان بايد تلخي جبرانش رو هم تا حدودي بچشه.احکام بايد بازدارنده باشند ميتونه ديه حد يا تعهدات رايگان امور خيريه يا جريمه هاي ديگه باشه.به نظرم دو مجرم با جرم يکسان يکي فقير و اون يکي پولدار در مقابل پرداخت ديه هر دو يه ميزان تلخيو نمي چشند.و موردديگه ديه مناسب مجرم بدون پشيماني يا فرد مشهور به خصم و قلدري نيست و گوشمالي بدني و جاني متناسب نياز داره.

 تکیه بیگلربیگی/طاقبستان/بیستون کرمانشاه : کسی که خربزه میخوره پای لرزش باید بشینه اگر کسی رو غیر عمدی کشته باشد مثل تصادف قصاص حکم نمی کند ولی تجاوز به ناموس مردم-قتل و...باید اعدام شود.

 حامد : برای ایمن سازی و جلوگیری از وقوع چنین جنایاتی اجرای بی چون و چرای و ترحم اعدام ضروری است و نباید سلامت جامعه را فدای احساسات نمود. و ارزش هر انسانی به اعمال اوست و همینکه با چاقو وارد معرکه شده دلیل بر روحیه شرارت این فرد است.

 حسنیه بیات : مرور این تاپیک نیز غم انگیز است بخصوص زمانی که متوجه می شویم پسر16 ساله ای بدون هیچگونه عناد قبلی و صرفا یک تصمیم انی و بدون هیچگونه خصومت سابق اشتباه میکند و دلایلی هم داشته است وقتی به عکس بهنود نگاه می کنم اشک می ریزم زیرا او محروم از نعمت و مهر مادری در آستانه شباب باید حلق اویز شود انکس که نمی بخشد شاید یک دقیقه خوشحال باشد اما آنکس که عفومیکند یک عمر راحت است

 رستمی : به نظر من بهنود با اون جمله ای که در آخر گفته( من مادر ندارم تو در حقم مادری کن) دل سنگ رو آب میکنه چه قدر مادر مقتول بی انصاف بوده روح بهنود شاد

 رسول غلامي : خداوند عالم است . حتماً براي هركس خداوند سرنوشتي مقدر نموده. مادر احسان هم محكوم به از دست دادن فرزند بود و سبب مرگ يك جوان در آرزوي مادر . واين نيز تقدير شوم دگر است

 رزي-يراقي : اي کاش خدابهمون روحيه گذشت بده.هرچندمحاله کسي بتونه ازحکم الهي فرارکنه.واسه هردوخانواده متاسفم.

 جني مجنون : خدا رحمتشون کنه و از سر تقصيراتشون بگذره

 راضیه : متاسفم برا خانواده ی احسان این کلمه هم زیاد.

 مهسا : متاسفم برا خانواده احسان
بهنود مادر نداشت اما مادر احسان ميتونست جاي خاليه مادرشو حداقل با يخشش پر کنه اما نکرد.خيلي سنگدله که تونست با دستاي خودش بهنودو بکشه قاتل واقعي مادر احسانه نه بهنود 16ساله
واقعابرا مادر احسان متاسفم


 علی : یا مکن با فیل بانان دوستی
یا بنا کن خانه ای در ..........فیل
فردی که چاقو توی جیبش میذاره را باید با چاقوی خودش کشت


 مامد : اميدوارم خدا به پدر و مادر احسان رحم .....

 asra : بنظر من بهنود چهار بار اعدام شد،در واقع آخرین باری که طناب داررو گردنش انداختن آسونترین وقابل تحمل ترین مرحله بود براش،چون قرار نبود یه بار دیگه شبه آخرو تحمل کنه،پس حقش نبود اونهمه عذاب بکشه.روحش شاد.ای شاالله که روح احسان به خاطر سنگ دلی والدینش در عذاب نباشه.

 فريبرز.الف : خدا ميدونه از لحظه اي که اينو خوندم دلم چه آشوبي شده.متوجه چيزهايي شدم که با شما شريک ميشم:
1-بين نظرات ارسالي به نظرتون چندتا مثل پدر یا مادر احسان داریم؟از حرفهایی که زدن نباید تشخیصش سخت باشه.
2-آقا و خانمی که خیلی راحت حرف از قصاص میزنی و مطمئنی که جامعه باید از وجود همچین کسایی پاک بشه،از کجا میدونی که فردا این اتفاق برای خودت یا یکی از عزیزانت پیش نمیاد؟
3-بازهم با شمام،از کجا مطمئن هستی که کاری نکردی به مراتب بدتر و بدتر از عصبانیت کودکی 16ساله که تنها گناهش عصبانی شدن بوده؟
شماها خیلی تمیز و پاک هستید؟برای جامعه که خطری ندارید؟!!
4-قانون و قضاوت ما حرف نداره! چرا؟چون یکی ،یکی دیگرو هل میده که از دعوا دورش کنه،طرف میخوره زمین و فوت میکنه.جرمش میشه قتل عمد و مجازاتش اعدام.
یکی


 بنفشه : والاه ادم چی بگه جای هیچکدومشون نیستیم ونباشیم انشا.....خدا بیامرزه هردوشون رو و صبر به کس وکارشون بده.

 سمانه : اين مشکل قانون ماست که براي قتل غير عمد حکم قصاص صادر مي کنن

جواب سوني کارت بيست : البته قتل غير عمد نبوده ، عمدي بوده که ناخواسته و در حال عصبانيت صورت گرفته است و عصبانيت دليل غير عمدي بودن محسوب نميشود


 بچه کاشون : هر دوتاشون تاوان نبودن در خونه ودور شدن از حریم خونه رو دادند
اگ روز حادثه هردو دنبال خیابون گردی نبودند هیچ اتفاقی نمیافتاد


 مريم :
واقعا متاسفم واسه خانواده احسان که فکر کردن با اعدام بهنود دلشون اروم شده ولي نميدونند که خدا لعنتي واسه خودشونو وخدا نيامرزي واسه بسرشون.اگه مسلمون بودن يه کم بيشتر به عاقبت کارشون فکر مي کردن.


 ساسان : لطفا با این قضیه احساسی برخورد نکنید.
کسی که در شانزده سالگی قتل انجام میده ، در سن بالاتر خلاف ها و جنایت های سنگین تری مرتکب می شه ، اونوقت به عنوان قاتل زنجیره ای و خفاش ... و ... باید دستگیر و مجازات بشه.


 سحر : فقط میتونم بگم خدا هر دوشونو بیامرزه. و هیچ بنده ای رو محتاج بنده ی دیگه ای نکنه


 پرواز : با ديدن عکس بهنود خيلي ناراحت شدم چشمان معصومي داشت و بي گناه و واقعا متاسفم براي خانواده احسان که با اين کارشون دل هزاران هزار نفر رو سوزوندن.خدا از گناهشون بگذره ولي با اين کار پسرشون زنده شد؟ببخش تا بخشيده شي.

 علي : برادر من هم مثل احسان کشته شد اگه جاي ما بوديد حتما به اعدام بهنود راي ميداديد جاي خالي يه نفر تو خانواده بزرگترين عذابه حقش بود اعدام شه جامعه از چنين اراذلي بايد پاک شه

 مهدی : کسیکه تو دعوا دست به چاقو میبره هر چی زودتر بکشنش جامعه سالمتر میشه حقش بود

 ذذ : قاتل بايد اعدام بشه

 بنهود : واقعا پستيد پدر و مادر احسان خير نبينيد

 خاک بر سر خانواده احسان : تو مادر نبودي ... اصلا انسان نبودي ... تربيت کرده بودي ... ... معلوم نبود فردا چه ..... مي خواست در بياد !!!!!!!!!!

 مهدیه : برای خانواده (مقتول)احسان واقعا متأسفم!
لذتی که تو بخشش هست،تو نبخشیدن نیست.
معلوم میشه خانواده مقتول هم مشکل روانی دارند که چندبار قاتل بیچاره رو تا نزدیکی مرگ بردن.
خدا هدایت کنه همه ماهارو...


 10000 : خوب شده که اعدام کردند

 وحید : بعضی اشتباهات با معذرت خواهی حل نمیشه.درکل هر کی خربزه میخوره ..... ،
تجربه بشه هر کی بهتون ناسزا گفت به چه صورت ادبش کنید.
کسی که تو این سن چاقو کش باشه نبودنش بهتر از بودنشه


 فيروز : الان يقينا"پدر ومادر احسان اوضاع خوبي ندارن چون داغ فرزند سر جاشه اميدوارم خداوند به هر دو خانواده صبر بده

 ندا : خدا هیچ کسی رو محتاج عفو بندش نکنه

 فرشيد : جميع اقايون و خانومهاي محترم به نظر تان خداي ناکرده اگر خودتان الان جاي خانواده احسان باشين رضايت ميدادين؟

 سحر : من واقعابراي خانواده احسان متاسفم.واقعااينقدرکوچيک بودن که نتونستن ازسرتقصيريه نوجوون 16ساله بگذرن؟اونانميدونستن لذتي که توبخشش هست توانتقام نيست

 دلسوز : اينها درست عاقبت پولي که مردم کمک کردند چي شد؟

 حسن تمجیدی : کاش می بخشیدند

 آريا-ج: : زندگي آنقدر ابدي نيست که هرروز بتوان مهربان بودن را به فردا انداخت.

 فردا امروزه : خدايا قوانينت را براي خوب زندگي کردن در سايه امنيت با دل و جان قبول داريم خدايا همه ما مرتکب خطا’ و گناهان نابخشودني خواهيم شد لذا اول از شر خلايق به تو پناه ميبريم دوم به ما قدرت بخشيدن ببخش تا بتوانيم ديگران را ببخشيم
خدايا شيطان فقط يه عهدي کرد که نمي گذارم بندگانت تو را عبادت کنند ما گول خورديم به اين خاطر است که نماز نمي خوانيم بدين خاطر است که قدرت گذشت کردن در وجودمان کمرنگ است


 حسن : روحش شاد - در اين دوران كساني زندگي ميكنند بخاطر عقده هاي دروني محبت ها رو لمس نميكنند و خانه بي مادري رو نمي پندارند كه در اون خونه ها خدا محبتش رو چند برابر به يتيمان ميده - خدا به تموم اون زحمت كشاني كه قدم رنجه كردنند تا اين جوان بمونه ايمان آخرت بده

 الي : ما ادمها چقدر بد هستيم چي ميشد بهنودرو ببخشن شايد خدا هم از گناه اونها و فرزندشون بگذره

 آدم : اين تقصير برادر داغدار احسان است با اون عکس انگار احسان را 10 دقيقه قبل کشته بودن شايد پدر مادره اين عکس را نديده بودند........!
اونا تاحالا بهنود را بيست بار اعدام کردند


 جلال جابری : باید از خدا برای خانواده بهنود صبر بخواهیم و مطمئن باشید روح احسان در عالم برزخ هم راضی به این رای نبوده برا شادی روح هردو انها صلوات

 میلاد : واقعا براي خانواده احسان غمگينم که بادست خودشون يک جوان ديگر را کشتند(لذتي که دربخشش است درانتقام نيست)

 غزل : واقعانکه اسم همچین پدر و مادر هایی رو انسان نمیشه گذاشت چه برسه پدر مادر حالا که چی پسرشون زنده شد؟

 محمد : ولكم في القصاص حياه يا اولي الالباب

 بابک : مادر احسان از اول نبايد رضايت مي داد ... اما وقتي قول رضايت داد ديگه نبايد اون نمايش مسخره رو راه ميانداخت ... به نظرم اون آدم نرمالي نبوده!

 حقیقت : اگه قصاصم نبود و همه همدیگرو بعد قتل عزیزی میبخشیدن خودتون تصور کنید جامعه پر از جانی و تبهکار و قاتل میشد.ساعت 10 شب که هیچ ساعت 6 بعداز ظهرم باید با بادی گارد تا سر کوچه تون میرفتید.البته بماند که قاتلهای گنده تری هم هستن که دارن واسه خودشون ول میچرخن و البته که مادر احسان همون چندبار که بهنود و برد پای چوبه دار حکم و اجرا کرد.اونم یه جور دیگه باید جواب بده.بعضی از اشتباهات و میشه بخشید اما...خودتونو بذارید جای خانواده ی مقتول اگه یکی عزیزترین فرد خانواده تونو میکشت میگذشتید؟عمرا به خدا!تو حرف همه با گذشتن ولی...

 يک انسان : اين پدر ومادر در روز جزا حسابرسي سختي خواهند داشت چون احتمال مي دهم خداوند متعال با عدل خودش با آنان برخورد خواهد نمود نه با فضل خويش. خداوند دل ما را رحيم و رقيق قرار دهد وعاقبتمان را ختم به خير گرداند.

 کورش : قانون نقص داره. قانون این حق را به انها داده انها هم استفاده کردند.

 الهه : پدرومادراحسان بی رحم ترین وخبیث ترین انسانهای دنیاهستن ومن مطمئنم به فکرآخرت بچشون هم نبودن .......بیچاره احسان که چه زجری توی اون دنیامیکشه!

 حامد : هر روز بهنودها کشته میشن و ما باید افسوس بخوریم اما یک روز خوب میاد

 حسین بیگلى : اینم یه جور بدبختی.قاضی اصلی قضاوت می کنه.

 اکرم پرده شناس : مادر احسان فقط اميدوار باش که قاتل واقعي پسرت رو قصاص کرده باشي... تازه اگرهم واقعا اينطور بوده تو يک آدم سست عنصر هستي که عين آدم نتونستي تصميم بگيري و چندبار بهنود رو تا مرگ کشوندي... برات متاسفم که حتي يک لحظه به اين فکر نکردي که ممکن بود برعکس اين اتفاق مي افتاد...

 علي : اولا از مرگ دو جوان متاسفم ثانيا جوگير نشويد شعار دادن خيلي راحته خودتان جاي پدر و مادر مقتول بذاريد و ثالثا به نظر ميرسه که هنرمندان عزيزمان نيز يه مقداري کار را خراب کردند و طوري جو را جلو بردند که به خانواده مقتول اين طور اقا شد که دارند حقشان را ضايع مي کنند

 الهه : مادر احسان به تو مادر نمیگویند چون مادر دل رحمینی دربرابردشمنش دارد

 پسر 22 : امام علي(ع) فرموده است:"لذتي که در بخشش است،در انتقام نيست"
مادر احسان با نبخشيدن بهنود لذتي را از خود دور کرد که آن را در عذاب نگه ميدارد


 امين : چي بگم فقط خيلي غذابش دادند

 حمید : قصاص حقيقتي است که ميبايست براي سلامت جامعه اجرا گردد. اما در اين مورد نبايستي بي رحمانه خشم کينه را اين پدر و مادر که همان انتقام ميباشد در خود پرورش ميدادند و لذتي که در بخشش اين جوان بود واقعا" توصيف ناپذير بود . واقعا" قلب هر انساني براي اين موضوع به درد مي آيد .خداوند انشالله روحش را شاد و قرين رحمت نمايد.

 دانشجوی شیراز : مادر احسان می توانست بهنود راببخشد.امالذت بخشش رانصیب خود نکرد تاابد خانواده احسان زجر میکشند
اما وای به حال انها اگر قاتل واقعی بهنود نباشد


 السا : روح بهنود شاد.بااین قلب سنگی که پدرمادر مقتول داشتن خوب معلومه بچه چی از اب در میاد.

 saman : حق اعدام رو پدر مادر احسان داشتن،ولی اینکه بخوان با احساسات خانواده بهنود و از همه مهم تر خود بهنود بازی کنند،
اونم 3 بار بره تا پای دار...
کسی طرف رو 3 بار میفرسته بالا دار و بر میگردونه،حتما باید دفعه چهارم رضایت بده...!
نمیدونم پدر و مادر احسان خدابیامرز چطوری راحت شب میتونن بخوابن؟!


 علي : متاسفانه اين همه ميگن زنها موجودات عاطفي و احساسي هستند ولي اينها فقط يه لقب واسه دلخوشيه خانومهاست زنها خيلي سنگدل هستند مادر احسان فکر ميکنم ظالمترين موجود روي زمين باشه متاسفم براش

 ارش : خيلي ناخوشايند بود .البته براي هر دو طرف
اخيرا شنيدم که قانوني راجع به اعدام کساني که از سلاح سرد مانند چاقو استفتده ميکنند تصويب شده که من فکر ميکنم بهترين قانون جمهوري اسلامي تا اکنون بوده که اميدوارم جدي پيگير و عملي بشه و با کساني هم که اين ابزار رو ساخته و آزادانه پخش ميکنند برخورد قاطع بشه.
واقعا صحنه هايي رو که آدم در خيابان ها مي بينه که بعضي از جوانها در هنگام عصباني شدن از چاقو استفاده ميکنند و خيلي صحنه هاي زشت و زننده در ملا عام و در ديد زن و بچه هاي مردم به وجود مي آرند ، خیلی جای تاسف و ناراحتی هست.
امیدوارم که مسولان خیلی جدی باشند به خصوص در مورد سلاح سرد مثل چاقو.


 ح م : نمشود قضاوت کرد اگر اعدام نميشد بعضي گستاخ مشدند واما خانواده مقتول هم نا گفته نماند خيلي سنگدل بودند

 سالار : قصاص حکم خداوند منان است.واين حق اولياي دم است.اگراين احکام دراسلام نبود کسي به استخوانهاي ديگري هم براي خوردن رحم نمي کرد.

 واقع بین : مقتول توسط مادری تربیت شده بود که الفبای حرمت به مادر دیگری را یادش نداده بود. هیچ یک از این دو نوجوان کشته شده مقصر نبودند . مقصر واقعی پدرومادری بودند که به
فرزندشان الفبای حریمها وحرمت ها را نیاموخته بودند . نمی دانم در پیشگاه خداوند برای این قصور خود چه جوابی خواهند داشت؟؟؟؟؟؟؟


 هوشيار : من با نظرات سعيدوالميرا ومانند آنهاموافقم.مقصراصلي خود مقتول است كه بمادرمرحوم شده بهنود فحاشي كرده ومتاسفانه قضات مااصلا به علل توجه ندارندوفقط معلول رادرنظرميگيرند.

 منصور : گذشت چيز خوبيه ولي به موقع همه چيز فراموش ميشه (چقدر زود دير ميشه)

 ساناز : واقعا واسه اونها متاسفم ......... مطمئن باشن که خدا هم اون دنيا از هيچ کدوم از کاراي شما نميگذره

 محمود از اروميه : جواب به دانشجوي محترم اقاو يا خانم اي هموطن عزيز قبل از ارايه نقطه نظرتان بهتر بود در باره نظر دهنده گان يک کمي فکر ميکردين بعد اعلام وجود ميکردين که بله من هم ميخواهم يک چيزي بنويسم . منظور از نظر ات مردم اين نبود که خدا بيامرز بهنود اعدام نشود .اولا از نظر شرع اسلام حق قصاص با پدر و مادراحسان بود منتهي مراتب اين پدر و مادر تمامي مراجعه کننده گاني را که براي عفو بخشش نزد اينها امده بودند اونها را بازيچه الت دست خودشان قرار داده بودن و با درخواست 600 ميليون تومان گفته بودن که ما رضايت مي دهيم انها اگر از انسانيت بويي برده بودن که حتما هم نبردن در همان وحله اول ميگفتن که براي ما هيچ چيزي لازم نيست ما فقط قصاص خواهيم کرد يک کلام تمام. در انموقع در بين مردم هم اينقدر از چشم نمي افتادن . حيف

 فرناز : اعدام پشت سر اعدامي.با اين وضع فكر نكنم ديگه از جمعيت ايران چيزي باقي بمونه.

 دانشجو : منم اولش مثل خیلی از کسانی که کامنت دادن فکر می کردم و احساس کردم اولیای دم وظیفه داشته اند ببخشند اما وقتی دوباره دیدم خداوکیلی اونها هم حق داشتند و این که بعضیا لعنت کردن درست نیست. فقط کمی لحن مطلب احساسی بود وگرنه اون خانواده که جنایت نکردند که قصاص کرده اند.
و فی قصاص حیاه یا اولی الالباب


 ص. : من فکر مي کنم کساني که انقدر قلب سنگي دارند که نمی تونن از گناه یه جوان اونم بعداز اینکه انقدر عذاب کشیده و توبه کرده بگذرند خدا هم ازشون نمیگذره.

 وحيد رئيسي : واقعا دردناك بود ...براي تمام انسان ها متاسفم ...

 سحر : افسوس...........

 بهارمست : ترجيح ميدم سکوت کنم خدا خودش آخر و عاقبتمونو به خير کنه معلوم نيست آينده ما مثل کدام يک از اين دو خانواده باشه .اميدوارم هيچ کدومش نباشه

 جواب رستگار : آقاي رستگار اگر اينها که وجه اجتماعي دارند و براي نجات يک انسان زحمت کشيدند فعال اجتماعي محسوب نميشن پس کي فعال اجتماعي است ؟ لابد کسي که فقط تو راهپيمائي هاي دولتي شرکت ميکنه و نعره ميکشه فعال اجتماعي است

 عاطفه : آقاي رستگار لطفاَ نظرات خودتان را براي ارائه به همان دستگاه قضايي که شما را به عنوان کارآموز پذيرفته بده... واقعاَ متاسفم با وجود افرادي مثل شما ها ايران مثل هميشه البته طبق نظر شما ها با اين افکار گلستانه... واي بر ملت غيور ايران......

 امیرحسین رستگار : پیشنهاد می کنم کاربران گرامی کمی سنجیده عمل کنند و احساسات بر انها غلبه نکند. عفو جانی از سوی اولیای دم، حقی ایست که آنها می توانند آن را ساقط کنند. به هر حال بنده به عنوان یک کارآموز قضایی با اعدام وی موافقم و ضمناً به نظر نمی رسد اشخاصی همچون انتظامی و کرامتی و مادر ندا آقاسلطان، فعال اجتماعی محسوب شوند. در آراء خود تجدیدنظر کنید.

 مهدي- ح : من فقط با چشمهاي اشك آلود،حسرت لحظه اي را ميخورم كه پدر ومادر مقتول ميتوانستند بواسطه آن،پاداش آخرت را نصيب خود و فرزندشان كنند. اما افسوس !

 نادر : سلام به ايرونياي دلرحم. الحق که ناراحت کننده بود و تاثير گذار .خداوند بهنود را عفو کند .چهره معصومش منقلب کننده و نشانگر قتلي ناخواسته است ولي درسي براي ما که مونديم و احتمال اينکه روزي با اين جور مسئله اي رو به رو بشيم وتصميم گيري کنيم

 مجيد : واقعا براي اين دو مرد و زن زال متاسفم اگر يک درصد هم احتمال ميدادند که بهنود بيگناه بود در درگاه خداوند چه جوابي دارند. خاک عالم بر سرشان......

 نرگس : من مطمئنم بهنود در بهشت است ولی احسان در عذاب به خاطر کار زشت پدر و مادرش چون بهنود چهار بار اعدام شده بود ترس از اعدام هزار بار بدتر از لحظه اجرای حکم است خدا به پدرو مادرش و اطرافیانشان که آنها را تشویق به اینکار می کردند هیچگاه رحم نمی کند چون آنها هم بویی از رحم وشفقت نبرده اند واقعا برای آنها متاسفم که از امتحان الهی مردود شدند

 طرفه : كار پدر و مادر احسان بسيار زشت تر و جراحتش عميق تر از كاره بهنود بود. اين همه خواهش و تمنا توسط اين همه آدم شد، اين همه روزها گذشت، اما بازم شيطان كاره خودشو روي پدر و مادره احسان كرد !!!! واسه اين دو پيرزال متاسفم !

 جواد : قوربون بزرگی خدا برم که ما ادما هزار کار خلاف می کنیم اما بازم خداوند با اغوش باز از ما استقبال میکنه اما ما بنده های خدا حاضر نیستیم برای خدا از گناه هم بگذریم یا لا اقل به گفته امام خودمون هم عمل نمیکنیم که گفتند لذتی که دربخشش است در انتقام نیست

 فضول : در بيشتر کشورها تعدادي از افراد براي اين امور دعوت ميشه که به اين موضاعات و جوانب ان توجه بيشتري بشه که اسم اون افراد به اسم هييت منصفه گفته ميشه اگر چه خود اولياي دم حضور دارند و ميتونند در راي هييت منصفه تاثير بگذارند ولي هييت منصفه نيز ميتونه تا حد بسيار زيادي در راي اوليا دم و قاضي تاثير گذاري بسيار مثبتي داشته باشه ولي چه کنيم که اينجا سرزمين شعارهاي تو خالي از "عدالت و قضاوت و رفتار اسلامي و عدل و انصافه"وانچه که بيشترين تاثير ناخوشايند را در کليه امور اين کشور داره سوار شدن بر بال احساسات غير معقول و هوسهاي جنون اميزه

 السا : .....اگه ادم بودي روي حرفت ميموندي ..... .خوش به حالت عقده اي الان خودتو واسه جهنم اماده کن.

 م : واستون متاسفم فقط میتونم همینو بگم چون اگه ادمای جوگیری نبودین اینقدر عقب مانده نبودیم هرکسی با چند تا چرت وپرت میتونه تحریکتون کنه اگه فکر کنید می بینید اگه بهنود گذشت می کرد این همه سرمایه از بین نمی رفت دوستان قبل از هر نظر یا حرفی خوب به ان فکر کنید بعد انرا بیان کنید

 عاطفه : واقعا متاسفم... از صميم قلب.. خدا وقتي انسان را آفريد از روح خودش در اون دميد...حال اين انسان به كجا رسيده كه با وجود خدايي كه در وجودش داره اين اعمال و رفتار را از خودش نشان ميده...بالاخره چه ميشه كرد؟ شرط ميبندم كه والدين آقا احسان هنوز هم دلشون خنك نشده...آخه آدم چقدر ميتونه قسي القلب باشه؟ با اين همه خواهش و التماسي كه اين مردم عزيز كردند. آيا روح احسان به خوابشان ميآد كه بگه مادر پس كو محبت مادرانه ات؟ كدوم بهشت زير پاي اين مادر است؟ ما خودمان را نميتونيم جاي آنها بگذاريم ولي لذتي كه در گذشت هست در انتقام نيست. خدايا تو از گناهي كه اين خانواده در حق همه ما كردند بگذر. خدايا بهنود را هم ببخش. اميدوارم كه ديگه همچنين اتفاقاتي نيفته كه به بهشتي كه زير پاي اين مادران است شك كنيم.

 فرهاد : من فكر نمي كنم اونهايي كه توان بخشش رو ندارند چطور مي توانند تو جامعه زندگي كنند .مثل زن خرابي كه هر روز يه جا مستجره هميشه تو جابجايي ها گم ميشوند.آخرش هم جايي مي ميرند كه هيچكس نمي شناسنش.فاتحه

 ايدا : خانواده مقتول حاضر بودن خون پسرشون رو با يک مبلغ کلان عوض کنن!لابد به اندازه ي پول يه بنز و اپارتمان،گور باباي بچه اي که مرده!معلومه که بعد ديدن ضايع شدن اون فيلمارو اجرا کردن!به هر صورت هر ادمي کارماي انديشه هاشو پس ميده

 بابا : دخترم را در سن 16 سالگي به جرم فروختن روزنامه منافق اعدام کردند. چرا؟

 يکي از اين همه : خب که چي؟
مرگتون بازم حقوق بشر و حکم قصاص هست؟
اينبار متاسف ترم...


 علي : خاتم پيامبران محمد مصطفي كه جان همه عالميان فدايش باد قاتل حمزه سيدالشهدا راعفو نمود وازاد كرد اگر چه حق قصاص محفوظ است ولي سيره ومنش رسول الله ميتواند بر همه چيز مقدم باشد

 ارش : جناب م.ن که گفتند در آمريکا قاتلي را آزاد کردند ، نخير آقا سيستم اينجا ربطي به خانواده مقتول ندارد هر قتلي جرم عمومي و مجازات آبد را دارد چون قاتل جايش در جامعه نيست و بخشش خانواده مقتول تأثيري در مجازات ندارد و در بعضي از ايالات آمريکا مجازات اعدام را براي جانيان خطرناک در نظر ميگيرد، مشکل از سيستم خودمان است که با قصاص اعدام ميشود و با بخشش پس از مدت کوتاه آزاد .
و مطمئن باشيد کسيکه قتل ميکند دفعه بعد برايش راحتر و کار آزموده تر است .
خلاصه کلام جاي قاتل چه کبير و چه صغير در داخل اجتماع نيست ، دست خانواده مقتول درد نکند که از ورود قاتلي به اجتماع جلوگيري کردند


 حجت سالاري : رضايت دادن شيرينتر از قصاص بود تاسف بر همچين پدرومادري

 نا آشنا : کار این پدر و مادر اشتباه بوده.بهبود طعم مرگ رو چند بار چشید و همین براش کافی بود.احسان ناگهانی و بدون اینکه قبلش بدونه مرد ولی بهبود دوسال در انتظار مرگ و سه بار پای چوبه دار رفت و برگشت و انگارچهار بار مرد. چه بسا اشتباهاتی که آدم از اونا درس میگیره و انسان موفقی میشه . اگه این پدر و مادر مسلمون بودند میدونستند که قرآن هم عفو رو برتر از قصاص دونستند.اونا از بهبود سنگدل تر و بیرحم تر و وحشی تر بودند .اگه خدا قدرت رو در دست این طور آدما قرار میداد همه چیز رو نابود می کردند

 سهام : باران باش...ببار...نپرس پیاله های خالی از آن کیست...
می تونستن بگذرن اگه می خواستن!امیدوارم پشیمون نشن!!!!


 هرماس 0312 : انشا... خدا احسان و بهنود را رحمت کنه ولي فراموش نشه که بهنودم گناه بزرگي مرتکب شده

 ک.ی : من متاسفم .مگه نه اینکه بهشت زیر پای مادر است، پس این زن به چه رویی اسم خودش رو مادر میزاره .این پدر و مادر اگه تا آخر عمرشون نماز بخوانند و روزه بگیرند از اون یک جمله بهنود که گفت تو برام مادری کن خلاص نمیشن. خانواده مقتول پیش خدا ارج و قرب پیدا کردن یا بهنود.

 فيروزه : اي کاش مادر احسان به خاطر محبت مادرانه از گناه بهنود مي گذشت و خود را از عذاب مرگ پسرش و بهنود نجات مي داد

 فهيم : با اين کار مثلا به چي رسيدن؟؟؟

 محسن : ایشالا که خدا از گناه ناخواسته او بگذرد. و شامل رحمت و لطف خود قرار دهد . به نظر من که این جوون کفاره گناهش رو پس داده . خدایش بیامرزد !!!

 حسین : ارحم ،ترحم.بر زیر دستت رحم کن تا بالا دستت بر تو رحم کندئ

 عرفان فرهادی : سلام اگر ما جای انها بودیم از قصاص جوانمان می گذشتیم خیلی سخت است تصمیم گرفتن

 مریم : بیچاره بهنود

 کیانی : اصل قضیه پسری به خاطر تعصب و عشق به مادر مرحومش به استقبال مرگ رفت خدایش رحمت کند.

 شهرام : واقعادرچه جامعه ای زندگی میکنیم که دلهای مردم روکینه وانتقام پرکرده

 م ن : خداوند در قران می فرماید حکم قصاص برای این است که نسل بشر منقرض نشود. مجازات قتل هم اعدام است فقط قانون رعایت شده است البته با حواشی زیاد که متاسفانه در کشور ما زیاد است. گفتید چون زیر سن قانونی بوده نباید اعدام می شد چندی پیش در روزنامه ها خواندم پسر جوان 17 ساله ای 17 نفر را در آمریکا به مسلسل کشته است اما چون به سن قانونی نرسیده بود بدون هیچ مجازاتی ازاد شد خوب به نظر شما این قانون است؟ این جور قوانین است که باعث افزایش جرم و جنایت در کشور ها اروپایی و امریکایی شده است هر چند وقت یک بار یک نفر که از زندگی پوچ و بی معنای غربی خسته شده یک مسلسل بر می دارد و بقیه را قتل عام می کند.

 امين : عدم بخشش بهنود به خاطر بزرگي خطاي او نبوده بلكه بخاطر كوچك بودن دل مادر و پدر مقتول بوده . مادر و پدر مقتول دو شخص بالغ و عاقل و بعد از مدتها فكر عمدآً بهنود را كشتد اما بهنود بر اثر احساسات و هيجان و بدون تصميم قبلي فرزند ايشان را كشت.

 مریم : به نظرم پدر ومادر احسان باید گاهی هم به پسر خودشون که باعث مرگ خودش شده بود فکر می کردند وحداقل واسه ارامش پسر خودشون از بهنود می گذشتند اما خوب دیگه همینه دنیا

 ناصر اذربايجان : واي واي


 اعظم : خدا قسمت نکنه براي هر دو خانواده بسيار سخته هم قاتل و هم مقتول

 مریم : خیلی ناراحت شدم وای به روزی که این مادر باید

 کله بوک : اگه ی روزی میشد که ماهم میتونستیم حقمونو بگیریم چ خوب میشد.

 ابن علي : اگر اعدام نمي شد مقتول بعدي هر کس ديگري مي توانست باشد.

 محمود از اروميه : بنده سرگذشت اين جوان ناکام را خواندم از همون اول با چشمان اشگ الود بلاخره به پايان رساندم.اگر ان پدر و مادر داغديده عفو ميکردند اين گذشت انان در تاريخ ثبت ميشد ولي با اين عملشان خودشان را دربين تمامي بستگان و اشنايان انداختن من هم به سهم خودم به اين پدر و مادري که همه را به مسخره گرفته بودن لعنت ميفرستم اينشا الله که در ان دنيا هم قبرشان پر از اتش باشه

 تسماعیلی : هرچند انتقام ز دشمن حرام نیست درعفو لذتیست كه در انتقام نیست.

 آرش : تفاوت مادر مقتول با قاتل در چیست ؟هر دو آدم کشن یکی قانونی ودیگری غیر قانونی

 مهدي رضايي : البته و صد البته که قصاص حکم بي نقص الهي است و منو شما قبل از انجام هر عملي بايد به فکر پيامد هاي آن باشيم و باز هم صد البته که حق اولياي دم نوجوان مقتول است که حق خود را از قاتل بستانند ولي به احترام زحمات کساني که ميانجيگري نمودند و با چاشني زيباي گذشت که همانا زيباتر از انتقام است .اولياي دم درس زيباتري به تمامي اهالي جامعه ميدادند و انهم درس گذشت و انسانيت بود که مطمئن هستم بسيار تاثير گذارتر بود براي روح ان مرحوم طلب امرزش ميکنم

 masoud : مقصر اصلی مراجع قضایی کشوره.هیچ جای دنیا برای مجرمین زیر سن قانونی حکم اعدام در نظر نمیگیرند. ایران هم ملزم به اجرای این حکم جهانی شده.تو خود قرآن هم اعلام شده که بخشش به تقوا نزدیکتره چون خداوند بخشنده ترینه.این احکام پوسیده ونخ نما که باعث میشه خیلی از قتلای ناموسی حتی بدون اثبات چه درست و نادرست اتفاق بیفته(چون دیه زن کامل نیست)و..مقصر قانونه که اجازه میده پدر و مادر احسان در مورد مرگ بهنود بخواند تصمیم بگیرند.یه نکته دیگه موثر تو عدم رضایت قضیه عادت ما ایرونیا تو کنجکاوی تو زندگی شخصی مردمه.حرف و حدیثهایی از این دست که میخواد بچشو با 600 میلیون معامله کنه و... خونواده احسانو منصرف کرد و متعجبم از اینکه سعید جون اسمشو میذاره افتضاح. قصه قدیمی پیرمرد و بچش بر سر سواری و حرف و حدیث مردم دهن بینی اونا

 عليرضا : واقعا متاسفم ای پدر و مادر مقتول
یه روزی همه باید جواب پس بدن


 امير : بهنود در 16 سالگي شايد غير عمد مرتکب قتل يک جوان شده.
مادر و پدر احسان با چند دهه سن بيشتر،به عمد جان یک جوان را با دستان خود گرفتند.
احساسی که پدر و مادر داغدار دارند را هیچ یک از ما نمی توانیم درک کنیم.آنها حق قصاص برايشان محفوظ بود اما بخشش فرصتی بود که خداوند در اختیار آنها گذاشته بود و از آن استفاده نکردند.
امیدوارم دچار عذاب وجدان نشوند.


 الميرا : مطمئنم روح بهنود در ارامشه خانواده مقتول در عذابه

 سعيد : من حس ميکنم پدر مادر مقتول يه جورهائي رواني بودند و اون افتضاح 600 ميليوني را ميخواستند اينجوري حماقت بار جبران کنند ، هر چند حق قصاص براي اولياي دم محفوظ است اما با اين توصيفات اونها نه وجدانشون آروم شد ، نه روح پسرشون شاد و نه آبروشون خريده شد
آنکس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابد دهر بماند


آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 171

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،