يک دروغ بزرگ : قطار اصفهان ، شيراز + عکس

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 يک دروغ بزرگ : قطار اصفهان ، شيراز + عکس

شماره خبر : 2468    خوانده شده : 6354 مرتبه     انتشار : 9/12/1388    ساعت : 21:26


فقط چند روز قبل از انتخابات خرداد 88 وزير راه ضمن سخنراني اعلام نمود راه آهن اصفهان شيراز در دولت نهم آغاز و در همين دولت هم به اتمام رسيد و جالبتر اينکه مراسم افتتاح آن نيز برگزار شد و خبر آن دروغ شاخ دار هم با آب و تاب از تلويزيون پخش گرديد اما .....

ساليان سال شيرازي‌ها چشم به راه ورود قطار به شهرشان بوده‌اند، قطاري كه قرار بود مسير تهران را به اين شهر برساند اما در زمان پهلوي براي رونق صنعت نفت مسيرش تغيير كرد و از اهواز سر درآورد. از آن زمان به بعد شيرازي‌ها در تكاپو رساندن راه‌آهن به شهرشان بودند، دست‌آخر در خرداد‌ماه امسال در خبرگزاري‌ها اعلام شد، «راه‌آهن به شيراز رسيد»، با گذشت چند ماه در پي حواشي كه راه‌آهن شيرازـ‌اصفهان، مبني بر نمايشي بودن اين افتتاح ساخت،يك خبرگزاري دولتي نوشت «در هواي سرد زمستاني،‌در غروبي زيبا ...» قطار به شهر شيراز رسيد و توصيفي احساسي از اين اتفاق كه براي شيرازي‌ها جنبه عاطفي ندارد ساخت، راه‌آهني كه هشت ماه پيش افتتاح شده بود !!!!

اما پيگيري‌هاي ايلنا به اين‌جا رسيد كه هم توصيف رمانتيك آن خبرگزاري دولتي با آن چند عكسي كه در هر ايستگاه راه‌آهن مي‌شد گرفت كذب بود و هم آن افتتاح پر سر و صدا نمايشي.

جالب اينکه یکنفر در یک برنامه زنده تلویزیونی (دیروز امروز فردا) جلوی چند میلیون بيننده گفت :چون بچه همون وراست خودش از این خط عبور و مرور میکنه!!
چی بود اسمش......آهان روح الله حسینیان!!!!


آغاز كار در دولت هشتم يا دولت نهم؟!

به گزارش خبرنگار ايلنا، بر خلاف ادعاي کذب وزير راه در مورد شروع و پايان اين پروژه در دولت نهم مناقصه عمليات اجرايي اين پروژه در تاريخ 25 اسفندماه سال 1380 يعني در دولت آقاي خاتمي انجام و قرارداد آن در تاريخ 28 اسفندماه همان سال، طي شماره 83048/81 ابلاغ شد، اين در حالي است كه روز افتتاح اين پروژه با حركت نمادين يك قطار در تاريخ 13خرداد ماه سال 88 وزير راه وقت در سخنراني خود آغاز و پايان عمليات اجرايي اين پروژه را در دولت نهم خواند، در حالي‌كه بر اساس گزارش عملكرد قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (پيمانكار قطعات 20و 21 و 22 راه‌آهن اصفهان ـ شيراز)، مورخ آبان‌ماه 1382 ، در مورد بخش ابنيه فني قطعات مورد پيمان، پي‌كني65 درصد، بتن‌ريزي 40درصد، بتن پيش‌تنيده 61درصد، اجراي شمع 87 درصد و در بخش تونل آن قطعات، حفاري 13درصد، شاتكريت13 درصد، آماتوربندي 16درصد، قالب‌گذاري 40 درصد و در عمليات خاكي قطعات، 28 درصد خاك‌ريزي و 21 درصد خاكبرداري انجام شده تا پايان آبان 1382 بوده است كه در گزارش شهريور ماه 1383 مهندسين مشاور پارس (مشاور طراحي و نظارت پروژه راه‌آهن) حجم كار انجام شده در پي‌كني و شمع 83 درصد و بتن‌ 45 درصد، در خاك‌‌ريزي 49 درصد، خاك‌برداري 25 درصد و بتن پيش‌ساخته 86 درصد گزارش شده و به استناد همين گزارش بيش از سه ميليون تن كيلومتر سيمان و ميل‌گرد به پروژه حمل شده است.


افتتاح نمادين

13 خرداد امسال واگن‌هاي راه‌آهن ساعت 9:45 صبح شيراز را به مقصد اصفهان ترك كردند و ساعت 11:20 در حدود 55 كيلومتري از جلوي نقش رستم عبور كردند و ساعت 13:7 دقيقه به ايستگاه سعادت‌شهر در حدود 100 كيلومتري نقطه حركت رسيدند، يعني با يك حساب سرانگشتي با سرعت حدود 30 كيلومتر در ساعت.

يك‌كارشناس راه و ترابري در مصاحبه‌اي با روزنامه افسانه گفته‌است:« بعد از عبور واگن بر روي ريل‌هاي راه‌آهن كافي است، چند كيلومتري را پياده‌ روي ريل‌ها قدم زد و شاهد نشست پي‌درپي ريل‌ها و تراورس‌ها بود و پشت عبور واگن نيز شاهد شكستن بعضي تراورس‌هاي بتني بوديم.

ريل‌هاي بسياري را مي‌توان مشاهده كرد كه در سطح و ارتفاع دچار انحراف شده‌اند و حالت سينوسي به هم زده‌اند كه همه اينها بيشتر بر اساس تعجيل در كار اجرا و عدم زيرسازي مناسب است كه به حق وزير راه و ترابري دولت هشتم قبل از افتتاح متذكر شد اما وزير راه و ترابري دولت نهم به جاي بررسي اين موضوع با حالت تدافعي تذكر ايشان را مزاح و شوخي تلقي كرد و نتيجه آن را اكنون مي‌بينيد.»

پس از حركت اولين قطار جمعي از مهندسين استان فارس در نامه‌اي خطاب به رئيس شوراي فني استان، كميته نظارت بر پروژه‌هاي عمراني، رياست دادگستري استان، دادستان شيراز، رئيس بازرسي استان، دفتر بازرسي مقام معظم رهبري، سازمان نظام مهندسي از افتتاح زودهنگام راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در حالي كه پيش از افتتاح مسئولين و كارشناسان بارها بر اجراي عجولانه و غيرعملي و ناايمن اين پروژه خبر داده بودند و حتي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و يكي ازنمايندگان مردم در شوراي شهر به اين اقدام معترض شده‌ بودند، شكايت كرده و عمق فاجعه را به شرح زير توصيف كردند:

1ـ با حركت اولين قطار و آن هم با سرعت بسيار كم ازحد معمول (حدود 30 كيلومتر در ساعت) بسياري از تراورس‌ها (قطعات بتوني پيش‌تنيده) ترك خورده و بعضا در بستر روسازي (لايه SUB GRADE) فرو رفته و موجب نشست تراورس‌ها شده است.

2ـ خطوط آهن به دليل مشكلات ياد شده و ساير اشتباهات اجرايي، دچار پيچيدگي و جابجايي بسيار خطرناك شده و عبور مجدد قطار از روي آن تا زمان برچيدن ريل‌ها و تعويض آن غيرممكن ساخته است.

3ـ راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در شرايطي افتتاح و بهره‌برداري شد كه هنوز بسياري از ايستگاه‌هاي آن فاقد سيستم كنترلي حركت قطار (سيگنالينك) هست، لذا حركت قطار آن هم با مسافر، فاقد ايمني و خسارت‌بار است.

در اين نامه خطاب به مسئولين تاكيد شده است: هر گونه حركت دوباره قطار در شرايط كنوني غيرايمن و برخلاف استانداردهاي ملي و بين‌المللي است و احتمال خروج قطار از مسير خود، قطعي و بروز خسارت جدي است.

در نامه فوق پيشنهاد شده است به منظور رفع عيب موجود، ابتدا مي‌بايست تمام ريل‌ها، تراورس‌ها و بالاست از روي مسير جمع‌آوري شود و سپس زيرسازي نشست پيدا كرده و تغيير شكل داده، مجددا بازسازي و مرمت شود، آن‌گاه پس از اجراي لايه «بالاست» با استفاده از ريل‌ها و تراورس‌هاي جديد كه فاقد پيچيدگي‌ و ترك باشد، ريل‌گذاري دوباره انجام گيرد كه در اين صورت، اين دوباره‌كاري، هزينه سنگين مالي و همچنين اتلاف وقت قابل توجهي در بردارد.

قطار باربري كه فرداي حركت اولين قطار از شيراز، از ريل خارج شد، سند محكمي بود براي صحت نامه فوق.(اين نامه را يكي از مهندسان امضا كننده‌ي آن به ايلنا رساند كه از ارسال آن به مسئولان مطمئن نبود)


راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست

اكنون با گذشت هشت ماه از افتتاح راه‌آهن شيراز ـ اصفهان و شنيدن حرف‌هاي متعارض فراوان در حالي كه مسئولان دولتي مي‌گويند در هفته يك بار قطاري به سمت مشهد حركت مي‌كند و ليستي از آژانس فروش بليط در شيراز ارائه مي‌دهند، و اين در حالي است كه اين خط قرار بوده شيراز را به اصفهان وصل كند، و در هيچ‌جا اسمي از مسير اصفهان نيست.

هيچ‌كدام از آن دفاتر فروش نيز بليطي از شيراز به مقصد مشهد ندارند، در سايت «رجا» در قسمت فروش بليط نيز هيچ اسمي از شيراز نيست و در مجموع اخبار نواحي از ناحيه‌‌اي در استان فارس خبري ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه در واقع ايستگاه‌ موقتي هم كه روز افتتاح قطار از آن حركت كرده در شهرك صدرا در 10كيلومتري ايستگاه شيراز كه واقع در منطقه قصر‌قمشه است بوده و آن منطقه تا ايستگاه شيراز هنوز حتي زيرسازي هم تكميل نشده است.

علي زحمت‌كش، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شيراز به خبرنگار ايلنا مي‌گويد: راه‌آهن شيراز در راستاي مسئوليت من نيست اما آنچه من مي‌بينم اين است ايستگاه اصلي شيراز در قصرقمشه در دست احداث است و هنوز ايستگاه آن كامل نشده كه به بهره‌برداري برسد ضمن اينكه بخش انتهايي خط كه راه‌آهن را به ايستگاه متصل مي‌كند، هنوز در حال انجام عمليات عمراني است.

همچنين مهدي‌‌خاني نايب رئيس شوراي شهر شيراز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا نيز متذكر شد:‌راه‌آهن شيراز ـ اصفهان هنوز شيراز به اصفهان نيست، بلكه شهرك صدرا به اصفهان است كه بليط همين را هم ما هنوزنتوانستيم تهيه كنيم!!

مهدي‌خاني مي‌گويد: يك افتتاح سمبوليك بود كه خب بالاخره يك نوع افتتاح است، ديگر.

وي درباره مشكلات اين راه‌آهن به عدم حضور شركت‌هاي مسافربري اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه اگر در اين خط اتفاقي براي مسافرين بيافتد مسئوليت آن با شركت‌هاي مسافربري است، طبيعي است كه با توجه به شرايط غيراستاندارد اين خط،‌هيچ شركتي اين ريسك را قبول نمي‌كند.

وي تاكيد كرد: بايد روند مثل باقي كشورها پيش مي‌رفت، كه نرفت، هنوز 20 درصد كار باقي‌ مانده بود كه راه‌آهن شيراز- اصفهان افتتاح شد، بايد در حركت اولين قطار مسافربري كه پس از حركت چند قطار باربري است پيمانكارها و خانواده‌هايشان با سلامت از روي ريل سفر كنند كه در اولين سفر اولين قطار مردم را به جاي 12 ساعت 24 ساعته به تهران رساندند.

نايب رئيس شوراي شهر شيراز نيز مي‌گويد: ما به عنوان مقامات محلي شيراز مي‌گوئيم هنوز راه‌آهن شيراز ـ اصفهان فعال نيست.

شهردار شيراز درباره راه‌آهن شيراز ـ اصفهان حرف نمي‌زند ، او اين موضوع را سياسي مي‌داند.

مسئولان دولتي نيز پس‌از ايجاد شبهات در باره‌ي افتتاح راه‌آهن شيراز-اصفهان براي توجيه اين افتتاح آن را افتتاح اتصال راه‌آهن شيراز به خط راه‌آهن كشور خواندند.

تصاوير زير مربوط به يک روز پس از افتتاح و همچنين هفت ماه پس از افتتاح است !!!













به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 بهلول : و اين است دستاورد هاي مهندسين داخلي کشورمان در افق 20 ساله
فکر نکنم تا سال1404 يه جاي سالم تو اين مملکت بمونه بايد برگرديم به عصر حجر,البته اگه با اين وضع تا اون موقع زنده بمونيم


 مهدي ج : سوني كارت دروغ ميگه.عكس دروغ ميگه.خبرگزاري دروغ ميگه.مردم دروغ ميگن.اين وسط فقط دولت راست ميگه.مثل ساير مسايل(پول نفت و ازاد ترين كشور جهان و نبود زنداني سياسي و نبود همجنسگرا و...)

 محمد از شيراز : اين عکس ها همش دروغه
دوستان ما با همين قطار هفته پيش رفتند اصفهان و بعد از آن هم رفتند مشهد.

جواب سونی کارت بيست :

متاسفانه و با عرض پوزش بايد عرض کنم يا دوستان شما دروغگو هستند يا شما دروغ ميگوئيد ، البته اثبات آن خيلي مشکل نيست ، شما ميتوانيد به سايت رسمی راه آهن به آدرس http://www.raja.ir/default.aspx مراجعه فرموده و چک بفرمائيد که اصلا شهری به نام شيراز در ليست راه آهن ايران موجود نيست آنوقت دوستان شما با قطار تخيلی به سفر مشهد مشرف شده اند انشاالله خدا قبول کند



 رضا : اگر چه دولت اشتباه بزرگي با افتتاح زود هنگام نمود. اما مطمئنا اين سايت اقداماتش از سر دلسوزي است ! و مطمئنا اين دولت هيچ حسني نداشته و تمامي دولتها خوب عمل کردند به جز اين يکي ! تک تک اعضاي اين نظام را من و شما ميسازيم تا من و شما مشکل داشته باشيم هيچ دولتي موفق نميشود بنابراين دولت را مقصر نکنيد کمي به خودتان و اعمال خودتان و خودمان فکر کنيم به نتيجه ميرسيم . يا علي

 masoud : جداي از اين هزينه هاي سرسام آوري که براي دوباره کاري از درآمد کشور که متعلق به همه مردم ايران است پرداخت ميشود دولت جديد بارها توجه و علاقه خود را به علم آمار به اثبات رسانيده .در تمام دنيا آمار وسيله اي براي سنجش ميزان پيشرفت و برنامه ريزي بهتر است براي رسيدن به عملکرد بهتر است و در ايران وسيله اي براي توجيه و دلگرمي است . و بازي با داده هاي آماري و حتي بازي با صورت مساله نظير نرخ اعلام شده بيکاري و... فقط براي توجيه به کار ميره.تا وقتي در مواجهه با مشکلات صادق نباشيم راه حلي برايش نيست.
البته اين مسولين که شيراز اصفهان رو براي افتتاح با قطار طي کردند چه سعادتي داشتند که ميتونند ساليان سال با افتخار بگند تنها مسافر اين ريل افسانه اي بودند.افتخاري که ممکنه تا چندين سال ديگه نصيب ديگران نشه!


 يکي از اين همه : از کجا معلوم که شماها دروغ نمي گين؟؟؟؟
چند تا عکس شد دليل؟
يعني اين همه مردم کورند و فقط شماها چشم داريد و مي بينيد؟
يعني اين همه مردم ..ند و فقط شماها عقل داريد و مي فهميد؟
متاسفم...


 محمد : براي حفظ نظام و براي دلگرمي مردم اينگونه دروغ گفتن اشكالي را متوجه دولت نميكنه بلكه مردم را به آينده اميدوار ميكنه و اين گوشه اي از عملكرد دولت عدالت محور است مثلا احمدي نژاد امروز كارخانه اي را افتتاح مي كند دقيقا دو روز بعد 800 نفر از پرسنل همان كارخانه اخراج ميشوند و كارخانه تعطيل مي شود

 طبيعت دوست : از قديم گفتند پيشنماز که قوز کنه ، پس نماز چلغوز کنه
وقتي رئيس چشم تو چشم دروغ ميگه ميخواهيد زير دست راست بگه
خلائق هر چه لايق


آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 95

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،