گوشه اي از نحوه زندگي کمونيستي در کره شمالي

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 گوشه اي از نحوه زندگي کمونيستي در کره شمالي

شماره خبر : 2552    خوانده شده : 18758 مرتبه     انتشار : 21/2/1389    ساعت : 23:41


پخش و نمایش هر نوع فیلم و حتی کارتون خارجی در تلويزیون کره شمالی مطلقا ممنوع است . داشتن رادیوهایی که قادر به دریافت امواج خارجی باشند و یا گیرنده های ماهواره ای و دستگاه فاکس حتی موبایل و دوربین فیلمبرداری براي اشخاص جرم است و دارنده اش می تواند با مجازات تیرباران در ملاء عام روبرو شود

کره شمالی و کوبا تنها نقاطی از جهان هستند که همچنان آلوده به کمونیسم یا همان طاعون سرخ قرن بیستم باقی مانده اند . کوبا به واسطه نزدیکی اش به آمریکا و روابط خارجی اش با بسیاری از کشورهای دنیا ، سرزمین نسبتا شناخته شده ای هست . اما بسیاری از مردم دنیا از وقایع و حقایق درون کره شمالی که با سیستمی استالینی اداره میشود ، خبر چندانی ندارند .

رهبر کنونی کره شمالی کیم چونگ ایل هست . پدر وی هم رهبر سابق این کشور بود و کیم ایل سونگ نام داشت . البته مردم بدبخت کره شمالی رهبر حکومتشان را (معاون رهبر) می نامند چرا که به فرمودهء مقامات آن کشور ، کیم ایل سونگ نمرده است بلکه به خورشید پیوسته و هر روز جهان را گرم و روشن می کند . در نتیجه مقام رهبری ایشان محفوظ است . در کره شمالی تنها کسی که حق فکر کردن دارد رهبر حکومت است که فرماندهء بزرگ نامیده میشود . وقتی فرماندهء بزرگ دربارهء مسئله ای حرفی زد دیگر هیچکس حق ندارد در آن زمینه اظهار نظر کند .

از نظر حکومت کمونیستی آن کشور ، مردم کره شمالی و حتی مدیران و مقامات آن کشور وظیفه ای جز کشف حقیقت در افکار و سخنان رهبر نظام کمونیستی را ندارند . چندی پیش رهبر حکومت کره شمالی ( کیم چونگ ایل ) در حال بازدید از جایی به خانمی که کت و دامن پوشیده بود گفته بود شما در لباس سنتی کره ای زیباتر به نظر می رسید .. همان شب تلویزیون کره شمالی با قطع برنامه های عادی اش اعلام کرد از این لحظه به بعد همهء زنان شاغل در کشورمان موظف هستند که با لباس سنتی کره ای از خانه هایشان خارج شوند تا جهان زیباتر شود!

کره شمالی طبیعت بسیار زیبایی دارد و دارای تنوع آب و هوایی شگفت انگیزی است اما مردم این کشور حق خروج از روستا ها یا شهرهایشان را ندارند . در واقع همه در همان جایی که زندگی می کنند زندانی هستند . برای رفتن از روستایی به روستایی دیگر و یا شهری به شهر دیگر باید از حکومت اجازه بگیرند .

در کره شمالی کسی حق انتخاب همسر و ازدواج را ندارد ، مگر با موافقت وزارت اطلاعات و امنیت آن کشور . یعنی دختر و پسری که عاشق هم شده اند باید گزارش کاملی از نحوهء عاشق شدنشان ، دلیل عاشق شدنشان ، میزان علاقه و احساسی که نسبت به یکدیگر دارند و خیلی چیزهای دیگری را در چندین صفحه بنویسند و تحویل مقامات امنیتی بدهند تا نوبت مصاحبه شان شود . قبل از مصاحبه ، سیستمهای امنیتی و نظامی کره شمالی هفت نسل پشت و جد و آباد دختر و پسر را بررسی می کنند و نهایتا اگر مورد مشکوکی دیده نشد ، برای ازدواج آن دختر و پسر جوان مجوز صادر می کنند.

مردم کره شمالی همیشه فقیر و قحطی زده هستند و سالیانه چندین هزار نفر از آنها به دلیل گرسنگی می میرند .
دولت کره شمالی معمولا کمکهای غذایی خارجی را نمی پذیرد چرا که معتقد است این غذا ها ممکن است روی افکار مردم اثرات نامطلوب بگذارد و باعث تهاجم فرهنگی علیه نظام کمونیستی شود .
سفر مردم کره شمالی به خارج از کشور مطلقا ممنوع است و هر کس مایل به دیدن خارج باشد به عنوان یک ضد انقلاب و عامل دشمن دستگیر می شود . حتی تلفن زدن به خارج از کشور هم می تواند منجر به تیرباران شخص تلفن کننده شود .

سفر خارجی ها نیز به داخل کره شمالی مطلقا ممنوع هست ، بجز کمونیستها و سوسیالیستهای ضد آمریکایی که از برخی از کشورهای دنیا به شکل گروهی و به صورت تورهای همبستگی! و برای شرکت در جشنهای دولتی به این کشور سفر می کنند . به ازای هر توریست هم یک نفر برای مراقبت و بطور شبانه روزی در کنارش هست تا مبادا با کسی حرفی بزند .

در کره شمالی حتی خواب دیدن مردم هم کنترل میشود و دانش آموزان موظف هستند آخرین خوابهای سیاسی خود و والدینشان را به نمایندهء وزارت اطلاعات و امنیت در کلاسشان! گزارش کنند .
انتشار هر نوع خبر ناخوشایند سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و غیره که مربوط به کره شمالی باشد ممنوع است . هر گونه انتقاد از نظام کمونیستی و مقامات آن نیز جرم تلقی میشود . دوازده روزنامه در این کشور منتشر می شوند اما خبرنگار ندارند! این روزنامه ها موظف هستند که هر روز خبرهایی که از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت می کنند را عینا منتشر کننند . فقط برخی از مقالات آنها با هم فرق می کند .

پخش و نمایش هر نوع فیلم و حتی کارتون خارجی در تلوزیون کره شمالی مطلقا ممنوع است . پدیدهء اینترنت در کره شمالی وجود ندارد و داشتن رادیوهایی که قادر به دریافت امواج خارجی باشند و یا گیرنده های تلوزیونهای ماهواره ای و دستگاه فاکس جرم است . حتی موبایل و دوربین فیلمبرداری نیز جزو ابزار جاسوسی برای دشمن محسوب میشوند و دارنده اش می تواند با مجازات تیرباران در ملاء عام روبرو شود .
کمونیستهایی هم که به عنوان مهمان دولت کره شمالی و به منظور شرکت در جشنهای دولتی به آن کشور سفر می کنند باید به محض ورود ، دوربین فیلمبرداری و موبایل خود را تحویل بدهند و در وقت خروج از آن کشور تحویل بگیرند . حرف زدن با اتباع کره شمالی برای خارجی ها مطلقا ممنوع است و حتی اگر قیمت کالایی را هم بخواهند بپرسند این کار را باید از طریق فردی که مراقب توریست است و او را قدم به قدم همراهی می کند ، پرسیده شود .

مردم کره شمالی هیچ خبری از دنیای بیرون از کشورشان ندارند و تاکنون هیچ فیلم خارجی را در تلوزیونشان یا سینماهایشان ندیده اند . آنها نمی دانند که واقعا در دنیا چه می گذرد؟
چند سال پیش در دانشگاه پیونگ یانگ کره شمالی فیلم اولیور توئیست که داستانش متعلق به دویست سال پیش است را برای دانشجویان نمایش داده بودند و گفته بودند حالا خودتان خیابانهای لندن را ببینید و قضاوت کنید که ما پیشرفته تریم یا اروپایی ها؟

مقامات کره شمالی می گویند تماشای فیلمهای خارجی و بخصوص فیلمهای آمریکایی باعث تهاجم فرهنگی دشمن می شود . اصولا مقامات کره شمالی به تمام دنیا ( بجز چین ، روسیه ، کوبا ، لیبی ، سوریه و ونزوئلا ) می گویند دشمن .

در کره شمالی آموزش و پرورش رایگان است اما بسياري از مطالب کتابها در وصف مقام رهبری کره شمالی و پدرش و نیز دستاوردهای حکومت کمونیستی است . بهداشت و درمان هم رایگان است اما در بیمارستانهایش هیچ نوع دارو و امکاناتی پيشرفته اي وجود ندارد و بیماران صرفا برای مرگ و راحت شدن از دست زجر کشیدنهایشان به آنجا می روند . مردم کره شمالی به ظاهر در مسکن های رایگان زندگی می کنند اما خانه هایشان به سلول انفرادی بیشتر شبیه هستند تا منزل و مسکن یک انسان . هیچ کس حق داشتن ماشین شخصی را ندارد و بيشتر مردم برای مسافرتهایشان از دوچرخه استفاده می کنند .

مردم کره شمالی موظف هستند که هر روز و قبل از شروع کار ابتدا در مقابل مجسمه های رهبر حکومتشان و پدر او تعظیم کنند و سپس به مدت ده دقیقه به سخنرانی های ضد آمریکایی رئیس یا مدیر یا معلمشان گوش کنند و بعد هم به مدت پنج دقیقه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر دشمن بدهند و آنگاه کارشان یا درسشان را آغاز نمایند .

این برنامه پنجاه سال است که هر روز صبح در سراسر کره شمالی اجرا می شود . درآمد همهء مردم در کره شمالی یکسان است و هر نفر معادل ۴۸ هزارتومان در ماه حقوق می گیرد . ورزشکاران کره شمالی قبل از اعزام به خارج از کشور و حضور در مسابقات خارجی ، ابتدا در کلاسهای عقیدتی و سیاسی شرکت می کنند و بعد خانواده هایشان به گروگان گرفته میشوند تا فرزند ورزشکارشان به کره برگردد . اگر کسی برنگشت ، همهء عزیزانش را یکجا تیرباران می کنند . وقتی هم برگشت اجازهء دیدن هیچ کس را ندارد و برای مدتی طولانی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کره شمالی بررسی میشود تا مشخص گردد که در چند روزی که در کشورش نبوده آیا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته است یا نه؟

مردم کره شمالی معتقد هستند که به دلیل اعتقادشان به کمونیسم و زندگی در یک کشور کمونیستی ، خوشبخت ترین انسانهای روی زمین هستند . از نظر عموم مردم بدبخت و مفلوک و بی خبر از دنیای کره شمالی مارکس و انگلس و لنین و استالین سازندگان تاریخ و تمدن بشری هستند . آنها تحت تاثیر بمبارانهای تبلیغاتی حکومتشان بر این باور هستند که رهبر سابقشان ( کیم ایل سونگ ) بعد از مرگش به خورشید پیوسته و کار خوبی هم البته کرده است اما اگر رهبری کنونی شان بمیرد نه تنها کره زمین بلکه منظومه شمسی نیز متلاشی خواهد شد! وقتی کیم ایل سونگ مرد ، مرکز هواشناسی کره شمالی اعلام کرد به دلیل پیوستن رهبر بزرگ و بنیانگزار کبیر انقلاب کمونیستی کره شمالی به خورشید ، درجهء حرارت خورشید و طبیعتا گرمای جهان بطور ناگهانی بالا رفته است!

سازمان حفاظت محیط زیست کره شمالی نیز اعلام کرد گروهها و دسته های انبوه و بی شماری از پرندگان به طرز شگفت انگیزی برای بنیانگزار انقلاب شکوهمند کمونیستی ادای احترام کرده اند . در آن زمان روزنامهء اطلاعات چاپ تهران این خبرها را عینا و به نقل از خبرگزاری ها منتشر کرد .
کمونیستهای ایرانی که در نوع خود عجیب و غریب ترین کمونیستهای جهان محسوب میشوند با رحل اقامت افکندن در کشورهای اروپای غربی و نیز کانادا و آمریکا ، از بام تا شام علیه همین کشورهای غربی ، کانادا و آمریکا در وبسایتها و وبلاگها و فیس بوکهایش مطلب می نویسند اما حاضر نیستند برای یک شب در عمرشان هم که شده است این کشورهای غربی و پادشاهی اروپایی را ول کنند و بروند در کره شمالی یا کوبا زندگی کنند تا طعم زندگی در زیر سایهء یک حکومت کمونیستی و کمونیسم واقعی را بچشند .

به نقل از : روزنامه نگار آزاد

نوشته های عبداللطیف عبادی


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 منتقد : با سلام دوستان گرامی بنده طرفدار هیچ حزبی نیستم اما با خوندن این مطالب که کاملا با سو غرض و تعصب ناشی بی فکری نوشته شده اظهار تاسف کردم. من اعتقادی به حکومت کمونیستی ندارم ولی دوستان اصلا حکومت کمونیستی اینجوری نیست خاهش میکنم بردی مطالعه کنید تا بدونید کمونیست عقیدش فرق داره با این کشورایی که میگن ما کمونیست هستیم. هیچ کشوری در حال حاضر کمونیست نیست و فقط به بهانه کمونیست دارن خون مردم رو میمکن و دیکتاتوری برا خودشون راه انداختتن. نویسنده این مطلب بره کمی مطالعه کنه و این حرفا رو تحویل ملت نده. کمونیست اصلا ربطی به کشورای کوبا و چین و شوروی و کره نداره و اینا فقط از این مسلک سواستفاده کردن تا حکومت کنن برا خودشون. نمیخام بگم کمونیست خوبه فقط حرفم اینه کشورایی که اداعی کمونیست بودن دارن فرسنگ ها از ایده کمونیست دورن

 حمید : چی باعث می شه این مزخرفات رو باور کنید؟ مثل سفرنامه هاییه که ملاهای دهاتی قدیم روایت می کردن

 حلزون : جالب اينجاس که ماهم مثل اونا همش ميگيم مرگ بر امريکاولي آرزو داريم يبار بريم امريکااونامقاماتشون نميزارن برن مارو مقاماتمون مجبور ميکنن بريم کي گفته اينجانميشه اعتراض کرد؟چندين و چند باراعتراض امسال شما توشبکه هاي دولتي پخش شده وگزارشگرايي که نون دولت رو خوردن اومدن ايرادهاي دولتو به تصوير کشيدن امامسئولين نميتوننن حل کنن مجبورن چشم ببندن تا چشم همه بسته بمونه اگه همه چشما باز بشه بايد کلاسه تا قوه جديد انتخاب بشه.هميشه سياست مداران دنيا با ناآگاه نگه داشتن مردم سود کردند
ربطي به رهبري نداره زيره سايه همين رهبري که همه چي سرش خراب ميشه الان دارين وسط اين همه کشت و کشتار بدون نگراني از وضع منطقه درباره کره شمالي نظر ميدين


 خش : ماازکره هم بدتریم.اوناحداقل اختلاف طبقاتی ندارن

 ایران : بعضی از دوستان دارن کشورمون رو با کره مقایسه می کنند.از همین جا میتونیم .. ها رو تشخیص بدیم


 ارزل : زنده باد جمهوری اسلامی ایران.

 بدر : اونایی که می گن ایران هم کم از کره شمالی نداره خودشون می دونن دارن چرت می گن. کافی چند روز صبح زود بیدار بشن برن جلو مجسمه مردی که می گن رفته تو خورشید خم بشن اونوقت به پا ایران می افتن. من نمی گم ایران کشوریه که هیچ عیبی نداره ولی به سرعت رو به پیشرفته و از تموم کشورای حال حاضرم بهتره. همه می دونیم اکثریت قریب به اتفاق ایرانی ها اسلام خواه هستن. قوانین محدود کننده اش هم به خاطر همین دینمان است. شما فکر کنید اگه این قوانین مثل فیلتر اینترنت نبود اونوقت کشور به چه وضعی می افتاد.

 ديکتاتور : در جواب مجيد بايد بگم اتفاقا حق با مجيده ، شما تو کدوم سينماي ايران تا حالا فيلم خارجي تماشا کردي ؟ همين سايت سوني تا حالا چند بار فيلتر شده تو توش عکس سکسي و چيز ممنوعه تا حالا ديدي فقط بعضي مطالبش انتقادي است و واسه همين خفتش کردند
تو بحث اينترنت هم هيچي نگو که اينگار خواب تشريف دارين ، يک روز گفتند سايت مستهجن و سياسي الان رو هر چي کليک ميکني فيلتره يه سرچ عکس تو گوگل بکن ببين چند تا دونه اش باز ميشه با اينکه هيچکدومشون مشکل ندارند
ضمنا وقتي خيلي پولدار شدي ميفهمي چطور از زمين و زمون کلاش دولتي بصورت قانوني و غير قانوني رو سرت ميريزن تا يا سرکيسه ات کنند يا بدبخت
خلاصه اون که ظاهرا تو باغ نيست و شايد هم دستش تو همون کاسه است شمائيد


 مجید : آقا محمد چرا شر و ور میگی؟
روزی هزار تا فیلم خارجی پخش میشه تو ایران
حرفت درباره پولدارا هم غیر منطقیه
تو ایران اظهار نظر و انتقاد جرم نیست بلکه توهین جرمه
در ضمن مدل مو و لباس به خودی خود جرم نیست
طوری صحبت نکن که انگار فقط تو داری تو ایران زندگی می کنی
اون اینترنتی هم که میگی فیلتره معلوم نیست شما کجاها میری که فیلتره
تازه نیست که فیلتر واسه شماها یه سد خیلی بزرگه
یه سری قوانین هم هست که اسلامی هست و مسلمانان و دیگران در کشور اسلامی باید رعایت کنند
شما هم اینقدر ناشکری نکن


 سعید : حماقت هم حدی داره خودمونو با اونا مقایسه می کنیم ایران خوبه اگه سالوس هایی مثل شما نداشته باشه

 رضا : خوب که نگاه کنيد توي 3ده گذشته ماهم درست تو مسيري پا گذاشتيم که اونها طي کردند/ترويج شخصيت پرستي/تئوري دشمن خارجي/تبليغات حکومتي/اينکه تو فکرمون کردن ما خوشبخت ترين و مستقل ترين ملتيم/ترويج خرافات وتعصبات بعنوان باور واعتقادات/اعمال سانسور/فضاي پليسي نظامي امنيتي/ترس دائمي از دوست و دشمن/فقط چيزي که هست مردم و فرهنگ و وضعيت ژئوپولتيک ما مانع از اين شده که نسخه کره شمالي بتونه کاملا توي کشور ما پياده بشه.موفق باشيد.

 تافته : در كانال (من و تو1 ) هفته قبل فيلمي در رابطه با كره شمالي پخش شد كه تا كنون سابقه ندارد.زمان فيلم 30 دقيقه بيشتر نميباشد و نام فيلم(تعطيلات من در كره شمالي)ميباشد به دوستان توصيه ميكنم حتما ببينند

 تافته : پنجشنبه 21-7فيلمي در رابطه با كره شمالي از كانال ماهواره من و تو پخش شد كه بسيار جالب و اموزنده بود حتما دوستان ببينند نام فيلم تعطيلات من در كره شمالي

 اخرین سامورایی : این وحشی های کمونیست دوست ما هستند

 سامي : شما واقعا بي لياقتين,لياقتتون همون کره ي شماليه,اصلاشما چيزي ازدولت کمونيستي ميدونين که به خودتون اجازه ي هم رديف کردن کشورتون با اوناروميدين؟؟؟؟؟؟ادماي وررررررراج


 عبدالوهاب افغانی : ولی زیاد با کشور عزیز ما فرق نمی کنه هر چی که اونجا ممنوعه تو کشور ما هم ممنوعه . اونا هم مثل ما آخر تحجر هستند ...

 پسرکی مرموز : اینطوری که میگید نیست چون خبر زیادی ازش درز نمیکنه فکر میکنید کشور بدیه

 مسعود : بعد از کره شمالی ایران تو رتبه دوم قرار می گیره آقا محمد بات کاملا موافقم

 سعید : lموهای تنو سیخ سیخ شده

 یاشار تبریزی : البته کره شمالی خوبی هایی هم داره مثلا بیکاری و فاصله ی طبقاتی در این کشور وجود نداره و فوتبالشون هم از ما پیشرفته تر است تیم ملیشون به جام جهانی رفت و تیم نوجوانانشون و تیم زنانشون هم قهرمان اسیا شد خیابون های پیونگ یانگ هم خیلی تمیز است

 ناشناش : صد رحمت به خودمون

 مهدی : خدا جواب ناشکر ها را می ده شما هم انقدر ناشکری کنید تامثل اونها بشیم یامثل بحرین یگان ویژه تو خونمون به ناموس مان تجاوز کنند

 علي : چه جالب! واقعي هست يا داستانه؟

 رهام : خشایار خان تو که میخوای نظر بدی اول یک کم تحقیق کن که اطلاعات عمومیت بالا بره بعدا بیا اظهار فضل کن. اخه داداش من کره شمالی که توی اروپا نیست. تو اسیا است اون تو شرق اسیا.


 مم : ايول مثل خودمون ميمونن

 ناشناس : واقعا اين صحبتا واقعين؟
اگه هستن به چه دليلي نوشته شدن
به مرگ ميگن به تب راضي بشيم
واقعا تو کشور گل و بلبل زندگي ميکنيم؟
واقعا باري نويسنده متاسفم
از خوبياش چيزي ژيدا نکردي
هميشه قسمت خالي ليئان رو ميبيني؟


 محمد : اينترنتمون که فيلتره.
انتقاد از رهبرمون که جرمه.
پخش فيلمهاي خارجي در سينماي ما هم که ممنوعه.
اگه در حد بالا پولدار شي بايد باج بدي وگرنه کارت ساختس.
لباس مد جرمه.
مدل مو جرمه.
دوست دختر جرمه
وبلاگهاي انتقادي جرمه.
...و
...و
...و
پس دوستاني که اين نظر رو ميخونيد،خودتون قضاوت کنيد که کشور ما چه حکومتي داره؟
آيا کمونيستي نيست واقعا؟


 خشايار : خداييش کرک و پرم ريخت . خدايا توبه .
خدايا دمت گرم من اروپا نميخوام . ايران خوبه . غلط کردم ((:


 الهام : اينا خيلي از ما بدترند.من هميشه فکر ميکردم ما آخر تحجريم

 محمد : سلام فراموش نکنيد احتمالاً کره اي ها به ايران هم نمي گويند دشمن....
واقعاً باور اين مسائل سخت و حتي غير ممکن است. ترديد دارم اين موارد با جهت گيري خاصي نوشته نشده باشد.!!!!!!!!
متشکرم


 ارش راد : رخ در ايينه بسيار ديديم اما چون ايينه کجا ديديم
کره شمالي ايينه تمام نمايي است از حکومت ديکتاتوري .... و اينده نه چندان دور براي ايران عزيز ما......


 السا : فقط ميتونم بگم براي همه کساني که چنين طرز فکر ..انه و عصر هجر دارند ارزوي مرگ ميکنم که هم خود مريض و ساديسميه روانيشون راحت بشن هم اون مردم بدبختي که اسير شدن , امين.

 مخفي : يک سري قسمتهاش توي همين ايران خودمون انجام نميشه ؟

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 173

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،