قدرت‌نمایی شیعیان آذربایجان در برابر پروژه تخریب مساجد

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 قدرت‌نمایی شیعیان آذربایجان در برابر پروژه تخریب مساجد

شماره خبر : 2564    خوانده شده : 3832 مرتبه     انتشار : 30/2/1389    ساعت : 09:59


می‌توان گفت دولت آذربایجان با حواله دادن موضوع رسیدگی به پرونده مسجد حضرت زهرا(س) به اداره مسلمانان قفقاز 3 هدف مهم را دنبال می‌کند:1) تلاش دارد نقش خود را درباره اسلام ستیزی در منطقه کمرنگ نشان دهد 2) از تقویت بیش از اندازه تشکل‌های دینی و اسلامی در آذربایجان که به واسطه ایستادگی‌شان در برابر اقدام ضددینی دولت علی اف محبوبیت بالایی میان شیعیان آذربایجان به دست آورده‌اند، جلوگیری کند و...

با صدور دستوری از سوی علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا(س) متوقف و ادامه ساخت آن از سر گرفته شد.

به گزارش «تابناک»، سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش و مجادله میان شیعیان و هیأت حاکمه جمهوری آذربایجان بر سر حکم تخریب مسجد حضرت فاطمه زهرا (س)، رئیس‌جمهوری آذربایجان، روز جمعه ـ 24اردیبهشت ماه ـ و دو هفته پس از تأیید حکم تخریب این مسجد در دادگاه عالی آذربایجان، با صدور دستوری رسیدگی به پرونده مسجد در دست احداث فاطمه زهرا (س) در شهر باكو را به رئیس اداره مسلمانان قفقاز واگذار كرد که با توجه به نامه اخیر «الله شکور پاشازاده»، رئیس اداره مسلمانان قفقاز به الهام علی اف و درخواست لغو حکم تخریب مسجد می‌توان دستور رئیس‌جمهوری آذربایجان را عقب‌نشینی دولت آذربایجان از تخریب سومین مسجد باکو در یک سال گذشته دانست.

با صدور این دستور بعد از ماهها چالش و درگیری سیاسی ـ اجتماعی میان دینداران و حاکمیت جمهوری آذربایجان، بار دیگر دینداران این کشور شیعی بر نیروهای حکومتی آذربایجان ـ که در صدد تخریب مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) ـ بودند پیروز شدند. در حقیقت اتحاد شیعیان و تشکل های اسلامگرا و حمایت قاطعانه مراجع عظام تقلید و همچنین گروه‌های اسلام‌گرای دیگر کشورها از جمله ترکیه، روسیه و جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا حاکمیت لائیک این کشور مجبور به تسلیم شده و تحت فشار سیاسی ـ اجتماعی نیروهای مذهبی که حاضر بودند جان خود را نیز در راه آرمان‌های اسلامی و تشیع فدا کنند از خواسته ضد دینی خود عقب‌نشینی کنند.

بر پایه این گزارش، می‌توان گفت دولت آذربایجان با حواله دادن موضوع رسیدگی به پرونده مسجد حضرت زهرا (س) به اداره مسلمانان قفقاز، سه هدف مهم را دنبال می‌کند:

1) تلاش دارد نقش خود را درباره اسلام ستیزی در منطقه کمرنگ نشان دهد.
2) از تقویت بیش از حد تشکل های دینی و اسلامی در آذربایجان، که به واسطه ایستادگی‌شان در برابر اقدام ضد دینی دولت علی اف محبوبیت بالایی در میان شیعیان آذربایجان به دست آورده‌اند، جلوگیری کند و آثار روانی مقاومت و تلاش احزاب و تشکل‌های مذهبی را خنثی سازد.
3) آثار فوق‌العاده مثبت واکنش های مرجعیت دینی نسبت به این مسأله را تحت الشعاع و از گسترش آن جلوگیری کند.

قطعا حاکمیت جمهوری آذربایجان بر این امر واقف است که اگر امروز پایمردی و مقاومت مردم دیندار آذربایجان نبود، آنها به خواسته‌های ضد دینی خود جامه عمل می‌پوشاندند، همچنانکه تاکنون روش و سیره حاکمان باکو چنین بوده است.

این گزارش می‌افزاید، عوامل گوناگونی در پیروزی دینداران برای جلوگیری از تخریب مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) نقش داشتند که جمع همه آنها می‌تواند موتور محرکه مردم در اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در باکو و دیگر کشورهای مسلمان باشد که عبارتند از:

1) وحدت و یکپارچگی همه دینداران و مسلمانان و پرهیز از هرگونه از اختلاف افکنی با اعلام مواضع واحد، شرکت در تجمعات و ... .
2) پیروی از رهبری و اعتماد کامل به رهبری که با تدابیر دوراندیشانه راه سخت آینده را هموار می‌سازد و در حرکت اخیر نقش رهبری حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام بی بدیل بود.
3) تقید کامل به مرجعیت و استفاده از توان تاثیرگذاری مرجعیت در همه حال بدون توجه به مرزهای سیاسی و جغرافیایی که در حقیقت آنان حافظان واقعی اسلام هستند و می‌توانند با فتوای خود گره‌های بسیار کور را بگشایند.
4) استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود همچون بهره‌گیری از توان تشکل‌های اسلامی کشورهای ترکیه، روسیه، جمهوری اسلامی ایران که با فعالیت در شهرهای گوناگون نسبت به سیاست‌های اسلام ستیزی دولت باکو واکنش جدی نشان دادند.

در همین حال و به دنبال واگذاری امور مسجد در دست احداث فاطمه زهرا (س) شهر باکو به اداره مسلمانان قفقاز، این اداره روز دوشنبه اعلام کرد که کارهای ساختمانی مسجد تکمیل خواهد شد... بنا به اعلام واحد مطبوعاتی اداره مسلمانان قفقاز مستقر در باکو، کارهای ساختمانی مسجد فاطمه زهرا(س) ادامه یافته و پس از تکمیل آن، از سوی این اداره برای مسجد روحانی تعیین خواهد شد.





خانم «رحیمه دادش اوا»، مسئول واحد مطبوعاتی اداره مسلمانان قفقاز افزود: پس از تکمیل مسجد و تعیین روحانی برای آن این مسجد همانند دیگر مساجدی که زیر نظر اداره مسلمانان قفقاز فعالیت می‌کنند، مرکز عبادت مومنان خواهد شد.
در همین باره، «توفیق رضی زاده»، مسئول تشکل و هیأت امنای مسجد فاطمه زهرا (س) گفت: واگذاری امور این مسجد به اداره مسلمانان قفقاز، روالی طبیعی بوده و تعیین روحانی مسجد نیز از وظایف این اداره است. وی افزود: مسأله مهم جلوگیری از تخریب مسجد بود که تحقق یافت. رضی زاده در عین حال به پیگیری مسأله حقوقی مرتبط با درخواست صدور حکم تخریب مسجد اشاره کرد و گفت: پس از وصول حکم دادگاه عالی موضوع را از جنبه حقوقی آن در دادگاه پیگیری خواهند کرد.

این مسجد از سال 1998 با گرفتن مجوزهای لازم در دست احداث بود که در سال 2002 شهرداری منطقه ضمن جلوگیری از تکمیل، ساخت آن را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار تخریب آن شد. در این مدت، مأموران پلیس از ادامه کار ساختمانی آن جلوگیری کرده‌اند.

گفته می‌شد، شهرداری منطقه «سوراخانلی» در حومه باکو تلاش کرد، در محل ساختمان این مسجد که دارای موقعیت محلی مناسبی است، مجموعه تجاری یا تفریحی ایجاد کند.

پس از این موضوع بود که آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در نامه ای به الهام علی اف یادآور شده بود: امروز از نسل معاصر و شخصیتی مانند جنابعالی انتظار این است که احیاگر این هویت نورانی و مدافع از این حیثیت کهن و دیرین باشید، امید است که روز به ‌روز شاهد پیشرفت و ترقی آن کشور در همه رشته‌های علم و صنعت و اقتدار و استقلال و اقتصاد باشیم.

چشم همه به کشور شما و مدیریت شما دوخته شده و همه انتظار جهش بزرگ را از شما دارند، احترام و تجلیل از این سوابق روشن و با عظمت را در رأس برنامه قرار دهید و سنت‌ها و مساجد را بازسازی و از نو بنا کنید.

در ادامه این نامه آمده است: مسجدی که به نام سیده‌ نساء العالمین بانوی همه بانوان مسلمانان جهان حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ نامیده شده است، اگر معرض هجوم و خدای نخواسته تعطیلی باشد، بسیار دردآور است و پیامدهای سوء آن موقعیت آن کشور عزیز را متزلزل می‌سازد. انتظار از جنابعالی این است که با سیاست و تدبیری که دارید، جلوی این فتنه‌ها و فتنه‌انگیزها را بگیرید و شخصاً به این مسجد مشرف شوید و ادای احترام کنید و عالم اسلام و به ویژه شیعیان را سرافراز و خشنود کنید.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی نیز پیشتر اعلام کرد: به تازگی از آذربایجان خبر می‌رسد که حکومت تعدادی از مساجد شیعیان را تخریب کرده است و قصد تخریب ما بقی را دارد. ما پیام خود به حکومت آذربایجان را به صورت رسمی اعلام کرده‌ایم و امیدواریم دست از این کار بردارند.

ما در همین جا به صراحت می‌گوییم که اگر تخریب مساجد در آذربایجان ادامه پیدا کند حکم مقاومت می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که هر کسی در این راه کشته شود، شهید خواهد بود.


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 119

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،