آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست؛ هست؟

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست؛ هست؟

شماره خبر : 2576    خوانده شده : 4510 مرتبه     انتشار : 5/3/1389    ساعت : 10:17


برنامه استخدامی جدید در آموزش و پرورش، در حالی در دستور کار قرار گرفت که بنا بر آمارهای ضد و نقیض بین چهل هزار تاشصت هزار نیروی حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آنان، نه تنها از حقوق مکفی برخوردار نبوده، بلکه حتی هیچ گونه مزایای بیمه‌ای ندارند/با روی کار آمدن حاجی بابایی، بناگاه سیاست‌های این وزارتخانه با چرخشی 180 درجه‌ای روبه‌رو شد، به گونه‌ای که نه تنها بازنشستگی پیش از موعد معلمان از دستور کار خارج شد، بلکه...

در حالی که به گفته وزیر آموزش و پرورش، جمعیت دانش‌آموزی کشور از هجده میلیون دانش‌آموز در دهه هفتاد به حدود دوازده میلیون و هشتصد هزار نفر کاهش یافته، نه تنها این وزارتخانه عریض و طویل سبکبار نشده، بلکه بر پایه اخبار، فربه‌تر نیز شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در حالی که در دوران وزارت علیرضا علی احمدی، وزیر پیشین آموزش و پرورش با اجرای طرح‌هایی همچون ساماندهی نیروی انسانی و بازنشستگی پیش از موعد، طرح کوچک سازی آموزش و پرورش با شدت و حدت تمام پیگیری می‌شد، با روی کار آمدن حمیدرضا حاجی بابایی، به ناگهان سیاست‌های این وزارتخانه با چرخشی 180 درجه‌ای روبه‌رو شد، به گونه ای که نه تنها بازنشستگی پیش از موعد معلمان از دستور کار خارج شد، بلکه درهای استخدام در آموزش و پرورش که به تعبیر علی احمدی وزیر پیشین سه قفله شده بود، به روی خیل عظیم بیکاران گشوده شد، ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش، در بخشنامه ای با دادن دوازده ساعت حق‌التدریس (هشت ساعت حق‌التدریس و چهار ساعت خرید خدمت) به معلمانی که با طرح بازنشستگی پیش از موعد از پروسه تدریس خارج شده بودند، عملا بار دیگر بازنشسته‌ها را به کار گرفت. بدین ترتیب به رغم کاهش شش میلیون نفری جمعیت دانش‌آموزان، نه تنها از عایله وزارت آموزش و پرورش کاسته نشد، بلکه با انجام استخدام‌های جدید، این وزارتخانه حجیم تر نیز شد.

بر پایه این گزارش، در راستای استخدام‌های جدید در آموزش و پرورش، به تازگی سایت اطلاع رسانی این وزارتخانه مبادرت به نام‌نویسی از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش کرده است. مرحله نخست آزمون استخدامی چهل هزار استخدامی جدید، هفتم خرداد ماه جاری در نظر گرفته شده است.

مجلس: اولویت استخدام با حق‌التدریسی‌هاست

بررسی‌های خبرنگار ما حاکی است، برنامه استخدامی جدید در آموزش و پرورش در حالی در دستور کار قرار گرفت که بنا بر آمارهای ضد و نقیض بین چهل هزار تا شصت هزار نیروی حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آنان، نه تنها از حقوق مکفی برخوردار نبوده، بلکه حتی هیچ گونه مزایای بیمه ای ندارند.
در این میان، مجلس شورای اسلامی با آگاهی از استخدام‌های جدید در آموزش و پرورش و نادیده انگاشتن دوباره حق‌التدریسی‌ها، در مصوبه ای هر گونه استخدام جدید در آموزش و پرورش را به روشن ساختن وضعیت استخدامی حق‌التدریسی‌ها وابسته دانست؛ موضوعی که برنامه‌های استخدامی حاجی بابایی را دست‌کم برای مدتی به تأخیر انداخت.

دکتر علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این مورد می‌گوید: بنا بر نظر مجلس، معلمان حق التدریس باید در اولویت استخدام در آموزش و پرورش باشند؛ بنابراین، نمایندگان ملت با تهیه طرح دو فوریتی وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند که شصت هزار نیروی حق التدریس را در اولویت استخدام گذارد. بدین ترتیب که معلمان دارای مدرک کارشناسی و نیز نیروهای حق التدریس با مدرک کاردانی و دست‌کم پنج سال سابقه تدریس به شرط آنکه 24 ساعت در هفته تدریس داشته باشند، طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید استخدام شوند. ضمن آنکه وزارت آموزش وپرورش می‌تواند در شهرستان‌هایی که به نیروی انسانی نیاز دارد، بنا بر ماده 9 قانون استخدامی کشور با برگزاری آزمون استخدامی نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند.

معلمان بازنشسته بازمی‌گردند!

بر پایه بررسی‌های خبرنگار ما، با وجود آنکه طرح بازنشستگی پیش از موعد معلمان در یکی دو سال اخیر با هدف سبکبار کردن آموزش و پرورش و نیز خروج معلمان بی انگیزه آنچان که علیرضا علی احمدی، وزیر پیشین داعیه آن را داشت انجام شد، اما به جهت توزیع نامتوازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش ـ در این وزارتخانه هنوز آمار دقیقی از تعداد معلمان و دانش‌آموزان موجود نیست! ـ بار دیگر مسئولان بزرگترین وزارتخانه دولت به معلمانی متوسل شدند که به زعم خود، آنها را ناکارآمد تشخیص داده بودند و می‌خواستند با مرخص کردن آنان، آموزش و پرورش را سبکبار و منعطف کنند.

بدین ترتیب، علاوه بر آنکه همه طرح‌های دولت برای کوچک سازی آموزش و پرورش بی اثر شد، با استخدام‌های جدید و بازگشت معلمان بازنشسته، عملا آموزش و پرورش حجیم تر شد.

تعهدی در ازای مراکز تربیت معلم نداریم

در حالی که برای سال‌ها آموزش و پرورش نیروهای خود را از میان فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم جذب می‌کرد، چند سالی هست که این مراکز عملا به حاشیه رفته و فارغ‌التحصیلان تربیت معلم به حال خود رها شده‌اند؛ آموزش و پرورش نیز حاضر نیست نسبت به آنان مسئولیت بپذیرد.

بر پایه این گزارش، در سال‌های اخیر، بسیاری از دانش آموختگان این مراکز به طور حق‌التدریس به همکاری با آموزش و پرورش مشغول شده‌اند؛ با این امید که روزی جذب این وزارتخانه شوند، حال آنکه بسیاری از آنان با گذشت چند سال، هیچ تغییری در وضعت شغلی خود ندیده‌اند.
در جدیدترین اظهارات نیز حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، آب پاکی رابر دست آنان ریخت و تأکید کرد که این وزارتخانه، تعهدی در قبال مراکز تربیت معلم ندارد!

جای خالی نیروهای متخصص در مدارس

بر پایه بررسی‌های خبرنگار ما، هم اکنون توزیع نیروی انسانی در مدارس وضعیت آشفته و نابسامانی دارد، به گونه‌ای که در کلانشهرها و شهرهای بزرگ نیروهای بسیاری مازاد و در اختیار کارگزینی هستند و همزمان آموزش و پرورش به دنبال استخدام نیروهای جدید است.

بر این اساس، بنا بر اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش، هم اکنون جای خالی نیروهای متخصص نظیر مربیان بهداشت، مشاور، کارشناسان تربیتی و اداری و نیز فارغ التحصیلان تربیت بدنی به شدت در آموزش و پرورش احساس می‌شود؛ ضمن اینکه معضل شصت هزار نیروی حق‌التدریس نیز به قوت خود باقی است.

در این شرایط، کارشناسان تصمیم حاجی بابایی برای استخدام نیروهای جدید را رفتن به استقبال حاشیه‌های زیاد ارزیابی می‌کنند، به گونه‌ای که می‌توان گفت، زخم کهنه استخدام در آموزش و پرورش که با اقدامات علیرضا علی احمدی تسکین یافته بود، با تصمیمات حاجی بابایی سر باز کرده است.


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 250

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،