وحشیانه ترین سرکوب معترضان در تاریخ معاصر: کشتار با بمب ، آر.پی.جی ، راکت ، ضدهوایی

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 وحشیانه ترین سرکوب معترضان در تاریخ معاصر: کشتار با بمب ، آر.پی.جی ، راکت ، ضدهوایی

شماره خبر : 2824    خوانده شده : 5015 مرتبه     انتشار : 3/12/1389    ساعت : 03:04


دوشنبه شب ، شبکه های تلویزیونی عربی خبر دادند که یک اتفاق بی سابقه در سرکوب قیام های مردمی در جهان رخ داده است

از زمانی که قیام های عربی در چند کشور آفریقا و خاورمیانه آغاز شده ، وحشیانه ترین سرکوب ها در کشور لیبی صورت گرفته است و این در حالی است که حکومت سرهنگ معمر قذافی بیش از بقیه داعیه دار حکومت مردمی بوده است به گونه ای که این حکومت ، رژیم سیاسی خود را برتر از "جمهوری" به کلمه "جماهیریه" نامگذاری کرده است. قذافی همچنین برای مردمی تر جلوه دادن حکومتش ، نام وزارت از برای وزارتخانه های دولتی حذف کرده و آنها را کمیته های مردمی نامیده است ، مانند کمیته مردمی امور خارجه و ...!

در لیبی مردم نه تنها در نبرد رو در رو بلکه توسط بمب افکن ها و بالگردهای نظامی هدف قرار گرفتند. دوشنبه شب ، شبکه های تلویزیونی عربی خبر دادند که یک اتفاق بی سابقه در سرکوب قیام های مردمی در جهان رخ داده است: بمب افکن های ارتش قذافی ، به مردم معترض حمله کردند و آنان در در پایتخت بمباران نمودند و بدین ترتیب یک حمام خون واقعی در این شهر به راه انداختند.
مزدوران دیکتاتور دیوانه ، همچنین مردم را با موشک های آر . پی . جی ، راکت و توپ های ضدهوایی مورد هدف قرار دادند. نکته قابل توجه این که شاهدان عینی خبر داده اند که تعداد قابل توجه مهاجمان به مردم ، اتباع غیر لیبیایی مانند چادی ها هستند که بعضا به دست مردم نیز گرفتار شده اند.


در این میان ، تعدادی از ارتشیان ، از تیراندازی به سمت مردم امتناع کردند که بلافاصله توسط جوخه های ویژه ، اعدام شدند . یک منبع پزشکی در طرابلس تایید کرده که اجساد 13 نظامی اعدام شده را مشاهده کرده است.

در این حال دو خلبانان دو جنگنده و دو بالگرد نظامی که ماموریت داشتند مردم را قتل عام کنند ، به جای کشتار معترضین بی گناه ، به کشور کوچک مالت پناهنده شدند.

هر چند تمام راههای ارتباطی را طرابلس قطع است اما منابع اطلاعاتی معدود باقی مانده خبر می دهند که در پایان روز پنجم قیام ، دستکم 519 نفر کشته ، 3980 مجروح و 1500 نفر ناپدید شده اند که در نوع خود یک رکورد غم انگیز در قلع و قمع مردم آن هم توسط حکومتی است که در بین تمام دولتهای عربی بیشترین ادعای مردمی بودن را داشت! چند تن از ناپدید شدگان ؛ خبرنگارانی هستند که در تماس با الجزیره ، اخبار قیام مردم را مخابره می کردند.
همچنین به دلیل حجم انبوه پارازیت های ارسالی بر روی الجزیره ، این شبکه از روی عرب ست حذف شد.


در همین حال ، سیف الاسلام قذافی (همتای جمال مبارک مصری!) به جای پدرش با مردم سخن گفت و کوشید از سیاست چماق و هویچ در برابر مردم استفاده کند.
قدافی پسر در سخنان خود بر 5 محور تاکید کرد:

تهدید مردم : اگر مردم همچنان به اعتراضات ادامه دهند ، حمام خون راه می افتد . ارتش لیبی قوی است و طرفداران قذافی تا آخرین قطره خون از رژیم حمایت می کنند. وی با قساوت تمام گفت که اگر مردم امروز برای تعداد اندکی کشته شده عزاداری می کنند ، اگر به اعتراضات خود ادامه دهند به زودی مجبور خواهند شد برای تعداد بیشتری گریه کنند.

تعریف از پدر: معمر قذافی مانند بن علی و مبارک نیست که عرصه را ترک کند. او یک رهبر مردمی با خیل انبوه طرفداران است.

تحقیر معترضان: فقط تعداد اندکی از معترضان دارای انگیره های سیاسی یا اسلامی هستند و الباقی همه شان معتاد و اوباش و زندانی فراری هستند.

دست های خارجی: بیگانگان و رسانه های آنان مانند الجزیره و بی بی سی در این حوادث دست دارند و بزرگنمایی می کنند.

تطمیع مردم: قوانینی تصویب خواهیم کرد که حقوق مدنی مردم و آزادی مطبوعات را تضمین کند ، همچنین به جوانان وام می دهیم که بروند برای خودشان خانه بخرند.


با این حال و برغم کشتار بی سابقه مردم توسط ارتش و عوامل رژیم قذافی ، مردم لیبی بر دامنه قیام افزوده اند به گونه ای که تا این لحظه شهرهای سرت ، بیضا و بنغازی به دست مردم افتاد و شهر بنغازی هم پس از یک جنگ خونین و تمام عیار توسط مردم فتح شد و کنترل این شهر مهم و استراتژیک هم اکنون در دست مردم است.
بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است و جایگاه آن مانند شهر استانبول در ترکیه است که هر چند پایتخت نیست ولی شهری دارای ثقل سیاسی و اقتصادی به شمار می رود.

رژیم قذافی تهدید کرده که تا چند ساعت آینده با تمام قوا به این شهرها حمله خواهد کرد تا دوباره آنها را اشغال کند.
مردم در طرابلس ، با حمله به مقرهای پلیس ، رادیو و تلویزیون ساختمان دولت و پارلمان ، آنها را به آتش کشیدند.

همچنین خبرها از گسترش اعتراضات مردمی در شهر نفتی راس لانوف در لیبی حکایت دارد.

در همین حال سفرا یا سایر دیپلمات های لیبی در نقاط مختلف مانند سازمان ملل ، سوئد ، هند ،چین ، انگلیس اندونری ،لهستان و ... در اعتراض به جنایات شرم آور قدافی ، از سمت های خود استعفا کردند.

سران قبائل لیبی هم به نفع معترضین بیانیه داده و بر حمایت خود از معترضین تاکید کرده اند.


دبیرخانه اتحادیه عرب نیز بدون نام بردن از کشور خاصی از حاکمان عرب خواست علیه مردم خشونت به خرج ندهند و خویشتندار باشند. کشورهای غربی و آسیایی نیز تا لحظه نگارش این گزارش عکی العمل خاصی در برابر جنایات جنگی قذافی از خود نشان نداده اند.
وزیر خارجه انگلیس نیز مدعی شد که قدافی در مسیر ونزوئلاست اما دولت ونزوئلا اعلام کرد که منتظر رهبر لیبی نیست.

با وضعیت جنگی موجود در لیبی که مردم و بخش های از ارتش و پلیس در یک سو و قذافی و نظامیان وفادار به او در سمت دیگر هستند ، هر کدام از طرفین پاره ای جز پیروزی ندارند چه آن که در صورت پیروزی قدافی ، یک تسویه حساب گسترده ، خونین و وحشتناک در این کشور شش میلیون نفری راه خواهد افتاد و اگر مردم بر دیکتاتور پیروز شوند راهی جز فرار یا محاکمه مردمی پیش روی قذافی نخواهد بود ، هر چند که با جنایاتی که در این چند روز مرتکب شده ، هر کجای دنیا هم که برود باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.

معمر قذافی عليرغم رفتارهاي غير معمولي و مضحکي که دارد 42 سال است که بر لیبی حکومت می کند. در این سال ها ، 45 هزار نفر از مخالفان حکومت وی کشته یا ناپدید شده اند.
همچنین امام موسی صدر ، رهبر ایرانی شیعیان لبنان نیز توسط سازمان اطلاعاتی لیبی در سفر به این کشور ربوده شده است و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
اینک جامعه جهانی در خصوص لیبی ، نه با تقابل معمول مردم و حکومت ها که با یک جنایت و کشتار جمعی مواجه است .


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 محمد حسين ارويش : ديکتا تور هاي حاکم بر کشورهاي اسلا مي شمال افريقا و خاور ميانه محکوم به نابودي واضمحلال هستند......

 گوگولی مگولی : مدير محترم سايت گرامي سوني کارد بيست دات کام! نامردي اگه کامنت منو تو ليست نياري چيه چرا اينطوري نگاه مي کني منم مثل خودتم از حرفهاي بي اساس بدم مياد از روي منطق حرف ميزنم (سعي مي کنم)ولي باور کن من هم مثل خودتم!

 !!! : چه جالب هم تعابير و هم طرز برخورد چقدر به ما شبيه است .

 مليکا : به به يک کلمه هم از مادر عروس مثل اينکه يه چندتاييم تهران کشته شدند بد نبود يه اشاراتي ميکردين


آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 366

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،