فقر و ولخرجی در عربستان + تصاویر

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 فقر و ولخرجی در عربستان + تصاویر

شماره خبر : 3226    خوانده شده : 5141 مرتبه     انتشار : 12/10/1390    ساعت : 18:28


یک پایگاه خبری سعودی با اشاره به اینکه مردم عربستان از فقر و گرسنگی می‌میرند، درحالی‌که در‌های کاخ‌های پادشاه عربستان و برادرانش از طلای خالص است، گوشه‌ای از فساد مالی و اخلاقی حاکم بر خاندان آل‌سعود را برملا کرد

یک پایگاه خبری سعودی با اشاره به اینکه مردم عربستان از فقر و گرسنگی می‌میرند، درحالی‌که در‌های کاخ‌های پادشاه عربستان و برادرانش از طلای خالص است، گوشه‌ای از فساد مالی و اخلاقی حاکم بر خاندان آل‌سعود را برملا کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عرب تایمز، یک پایگاه اطلاع رسانی سعودی که توسط جوانان این کشور تحت عنوان «کلاهی که سر ما رفت» تاسیس شده گوشه‌ای از فساد خاندان حاکم بر این کشور را فاش کرد.


پایه‌گذاران اولیه این پایگاه اطلاع رسانی که 4 جوان سعودی بودند،‌ به دلیل انتشار این افشاگری‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی آل‌سعود بازداشت شده‌اند، اما دوستان آنها نگذاشتند که این سایت بسته شده و هر از چندگاهی اقدام به انتشار گوشه‌ای از مفاسد اخلاقی و مالی آل‌سعود می‌کنند.

در آخرین مطلب منتشره توسط این سایت درباره فقر و بدبختی حاکم بر مردم عربستان آمده است: درحالی‌که مردم عربستان از فقر و بدبختی می‌میرند و لقمه‌ای برای سیر کردن شکم خود پیدا نمی‌کنند، دستگیره‌های در‌های کاخ‌های پادشاه عربستان و برادران و شاهزاده‌های سعودی از طلای خالص و الماس نشان و زمرد نشان است.
 
روی آوری به بزهکاری از روی فقر
 
سپس این پایگاه اطلاع رسانی از زبان یک شهروند سعودی درباره وضعیت سخت معیشتی‌ خود می‌نویسد و می‌گوید که او با 11 کودک، حقوقی بیش از 1200 دلار نیست که نیمی از آن صرف اجاره بهای مسکن می‌شود.


این شهروند سعودی می‌گوید: بسیاری از شهروندان سعودی سرنوشتی بسان او دارند و به همین دلیل برخی از آنها مجبور می‌شوند، کودکان خود را به خود فروشی و تجارت مواد مخدر مجبور می‌کردند.   
 
خودروهای مجلل و هواپیمای اختصاصی خانواده‌های سلطنتی
 
پس از آن این پایگاه اطلاع رسانی به گوشه‌ای دیگر از این کشور می‌رود، جایی که در آن شاهزادگان سعودی ساکن هستند و در مقابل به تبیین گوشه‌ای از رفاه و فساد مالی و اخلاقی آنها می‌پردازد و از مناطق فقرنشین به مناطق اعیان نشین و اغنیای سعودی می‌پردازد که همان خانواده سلطنتی و شاهزاده‌های سعودی بودند و در این‌باره می‌نویسد، در مناطقی که این خانواده‌های زندگی‌ می‌کردند، جز خودروهای «کادیلاک»، «رولزرویز» حرکت نمی‌کنند و در فاصله نه چندان دور از این خودروها هواپیماهای اختصاصی این خانواده‌های سلطنتی در فرودگاه آماده بودند تا آنها را به هر نقطه‌ای ببرند.


مراکز تجاری جده و دیگر شهرهای عربستان متعلق به این خانواده‌ سلطنتی است و فرزندان این خانواده سلطنتی و نزدیکان آنها ریاست 520 شرکت سعودی را برعهده دارند.
 
در اختیار داشتن تمام پست‌های مهم دولتی
 
در ریاض، پایتخت عربستان فرزندان این خانواده سلطنتی تمامی پست‌های اصلی در دولت را از جمله پست وزارت دفاع، کشور، سازمان اطلاعات و دیگر پست‌های وزارتی را برعهده گرفته‌اند و هر منطقه به یک شاهزاده اعطا و بین اعضای این خانواده تقسیم شده است، همان‌گونه که تمامی پست‌های حساس در ارتش تحت کنترل شاهزادگان است. به گفته سازمان حقوق بشر «خانه آزادی» عربستان، گویی کشور ملک شخصی خانواده سلطنتی است و بر آن تسلط دارند.
 
برآورد تعداد شاهزادگان سعودی
 
در حالی‌که یک مقام رسمی دولت سعودی تعداد شاهزادگان خاندان آل‌سعود را 2700 نفر اعلام کرده است، بسیاری از نشریه‌های دولتی آمریکا تعداد آنها را 4000 تن برآورد کرده بود. اما «سعید ابوالریش»، جامعه شناس یهودی در یک بررسی جدید تعداد این شاهزادگان را 7000 نفر ذکر کرده است، چون با وجودی‌که برخی از نوادگان عبدالعزیز وجهه جهانی دارند، اما هزاران نفر از این شاهزادگان زندگی در خفایی دارند که با بهره‌مندی از نفت این کشور زندگی راحتی را سپری می‌کنند.
 
خاطرات خدمتکاری که برای شاهزادگان سعودی کار می‌کرد
 
یک خدمتکار سعودی که سال‌هایی را با این شاهزادگان سپری کرده، درباره شیوه زندگی این شاهزاده‌های می‌گوید: آنها ساعت‌های طولانی را صرف مشاهده فیلم‌های ویدئویی و استراحت و مسافرت در اروپا برای خرید می‌کنند.
 
وی در ادامه می‌افزاید: آنها پشت دیوارهای کاخ‌های خود به مصرف مواد مخدر و نوشیدن مشروبات الکلی مشغولند،‌ در حالی‌که اگر کس دیگری غیر از خانواده سلطنتی چنین کاری کند، به شدیدترین وجه مجازات و حتی به مرگ محکوم شود.

 

این خدمتکار سعودی در ادامه می‌افزاید: شاهزاده‌های سعودی کوکائین مصرف می‌کنند و عاشق حشیش هستند. آنها از زمان تولد از خدمات مجانی تلفن و خدمات دیگر مانند برق، آب و پروازهای مجانی استفاده می‌کنند و از همان روز اول تولد از حقوق خاصی برخوردار می‌شوند که حداقل به 10 هزار دلار در ماه می‌رسد.
 
این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه افشارگری‌هایش می‌نویسد: منابع آگاه به حساب‌های خانواده سلطنتی حاکم بر عربستان تاکید می‌کنند که بسیاری از شاهزاده‌های سعودی صرفا به خاطر این‌که فرزندان این خانواده سلطنتی هستند، به غیر از حقوق مقرر شده برای آنها از مزایای دیگری برخوردار هستند که تمامی از درآمدهای حاصل از فروش نفت، این ثروت ملی عربستان عاید آنها می‌شود.
 
هزینه‌های شاهزادگان سعودی
 
یکی از دیپلمات‌های سابق آمریکا در این باره می‌گوید: هزینه‌های هواپیمای «تورنادو» 25 میلیون دلار در بازارهای جهانی است، اما عربستانی‌ها در مقابل هر هواپیمایی از این نوع بین 75 تا 65 میلیون دلار هزینه می‌کنند و در یک پیام تلگراف محرمانه‌ای که برای یکی از سفارت‌خانه‌های غربی ارسال شده،‌ آمده است که یک سوم درآمدهای کشور به بودجه کشور اختصاص پیدا نمی‌کند، بلکه به جیب خانواده سلطنتی می‌رود. بنابراین باید گفت که درآمدهای نفتی کشور عربستان صرف خانواده سلطنتی می‌شود و در حال حاضر بسیاری از شاهزادگان کم سن و سال نیز صاحب شرکت‌های مهمی هستند.
 
جنگ قدرت در میان آل‌سعود و بازتاب آن
 
اما درباره جنگ قدرتی که در میان خاندان سعودی به چشم می‌خورد، یکی از مسئولان آمریکایی می‌گوید: همبستگی قدیمی در این خانواده رو به نابودی است، چرا که تعداد شاهزادگان رو به فزونی نهاده و درگیری بین آنها به امری حتمی تبدیل شده و زندگی مرفه آنها احساسات مردم را برانگیخته‌ است که شدیدا از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند.

همین موضوع موجب شده تا بسیاری از دوستان قدیمی خاندان آل‌سعود تاکید کنند که شرایط به سود خاندان حاکم بر عربستان پیش نمی‌رود، چرا که تفاوت فاحشی بین زندگی خانواده سلطنتی و مردم وجود دارد.

آنها تاکید می‌کنند که مردم بیدار شده‌اند و می‌دانند که این همه اسراف در شرایط کنونی قابل قبول نیست. این فساد، اسراف و این افزایش تعداد فرزندان خانواده سلطنتی موجب تحریک مخالفان شده و موجب گردیده این خانواده سلطنتی را یک باند مافیایی توصیف ‌کنند.
 
یکی دیگر از دیپلمات‌های آمریکایی معتقد است که این خانواده نیازمند نظارت جدی بر هزینه‌های بسیار‌ بالایش دارد و یک پژوهش‌گر صهیونیست که درباره خاندان آل‌سعود تحقیق می‌کند، گفته است: آنها از روزی می‌ترسند که اوضاع در عربستان به هم بریزد و آرزو می‌کنند که اوضاع کنونی را تا مدت‌ها به همین شکل نگه دارند.


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 سجاد : ... و در كشور ما ايران هم همين طور ...

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 103

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،