اذعان ماهایا پطروسیان ، امین تارخ و پرستو صالحی از فساد رو به گسترش در سینما

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 اذعان ماهایا پطروسیان ، امین تارخ و پرستو صالحی از فساد رو به گسترش در سینما

شماره خبر : 3328    خوانده شده : 5461 مرتبه     انتشار :    ساعت : 11:21


امین تارخ می‌گوید: دختری را سراغ دارم، بعد از اینکه به برخی خواسته‌ها جواب مثبت نداد، او را با قرار‌داد بسته شده کنار گذاشتند و او بعد از این ماجرا موهایش را از ته تراشید و چند دفعه زمزمه خودکشی سر داد

به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از انتشار اخباری مبنی بر گلایه «پرستو صالحی» از فساد موجود در سینمای ایران، این بازیگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس محتوای مطالب نوشته ‌شده را تایید کرد، برای جویا شدن از ابعاد گوناگون این اتفاق، به سراغ «ماهایا پطروسیان» و «امین تارخ» بازیگر پیشکسوت و کسی که مدیریت یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های بازیگری را برعهده دارد، رفتیم تا نظر وی را در این باره جویا شویم.

گفتگو با امین تارخ :

 
*در سینما حق جوانان مستعدی که پول و لابی ندارند ضایع می شود

 فارس: آقای تارخ با توجه به صحبت‌های خانم پرستو صالحی در مورد فساد در سینمای ایران به ویژه در عرصه بازیگری و البته اظهارات پیشین شخص شما در برنامه پارک ملت نظرتان را در مورد این موضوع بفرمایید.

تارخ: من زیاد نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، چون به قدر کفایت در مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی سخن گفته‌ام ولی به هر حال امیدوارم  یک نظارتی راجع‌به این قضیه صورت بگیرد. چه هنرپیشه‌هایی که دارند کار می‌کنند و چه آن‌هایی که دوره‌ای گذرانده‌ و تحصیلی کرده‌اند، صاحب استعداد و توان هستند، اما صاحب پول فراوان نیستند که به اصلاح رشوه دهند یا لابی کنند و به این شکل حق این‌ها است که در واقع تضییع می‌شود. من امیدوارم اگر نظارتی روی این قضیه به‌وجود بیاید، باور کنید به سرعت این مساله می‌تواند اصلاح شود.


فارس: یعنی از چه طریقی، وزارت ارشاد، سازمان سینمایی یا...؟

تارخ: همه با هم. همه باید واقعاً دست به دست هم دهند. ببینید این معضل اول باید شناسایی شود، و بعد موقعی که شناسایی شد برای رفع این نقیصه، می‌بایستی یک برنامه‌ریزی کرد. در این حد نیست که آدم تلفنی بگوید این کار را بکن و آن کار را نکن. یک مقداری فرهنگ‌سازی می‌خواهد. یک مقداری آگاهی دادن و اطلاعات دادن می‌خواهد. من خاطرم هست که چند سال پیش بخش سینمایی وزارت ارشاد یک شماره تلفنی را اعلام کرد که در آن از افرادی که از این نوع اتفاقات برای آن‌ها می‌افتاد و یا کسانی که اطلاعاتی داشتند، درخواست شده بود از طریق آن تلفن به اطلاع وزرات ارشاد برسانند. همان موقع من در خاطرم هست که به این واسطه یک مقداری این قضیه فروکش کرد.

 * قرارداد دختری را که به خواسته نامشروع پاسخ رد داد، فسخ کردند
 
فارس: این ماجرا مربوط به چند سال پیش است؟

تارخ: زمانی که آقای جعفری جلوه بودند و آن موقع واقعاً این ماجرا فروکش کرد. چون به هر حال آن کسی که سوءاستفاده کننده است احتیاط می‌کند و فکر می‌کند بهتر است که این کار را نکند چون خودش گیر می‌افتد، بنابراین موضوع حل می‌شود.

باور کنید من کسانی را سراغ دارم، مشخصاً شخصی را سراغ دارم بعد از اینکه به اصطلاح به برخی از این خواسته‌ها جواب مثبت نداد او را با قرارداد بسته شده کنارش گذاشتند. او یک دختر خانمی است که بعد از این ماجرا موهایش را از ته تراشید و چند دفعه زمزمه خودکشی سر داد.

 * نباید همه را به یک چوب راند/ همه فاسد نیستند

فارس: یعنی این خانم بازیگر به این میزان از افسردگی و ناراحتی رسیده بود اما نمی‌خواست به خواسته‌های غیراخلاقی افراد تن دهد، درست است؟

 تارخ: بله، این طبیعی است، برای اینکه طرف می‌بیند شرافتش برایش اهمیت بیشتری دارد تا اینکه مثلاً نقشی بگیرد و بیاید و مثلاً سوپراستار شود. یعنی واقعاً همه این طوری نیستند، بهتر است که همه را با یک چوب نرانیم، هم همه کارگردانان این طور نیستند، هم همه تهیه‌کنندگان این طور نیستند و هم همه علاقه‌مندان به بازیگری این طور نیستند.

* باید با فساد موجود برخورد جدی‌تری صورت بگیرد

فارس: اما آقای تارخ، این واقعتی است که در سینمای ما وجود دارد...

تارخ: بله واقعیتی است که وجود دارد. این موضوع درصدی هست و درصد آن روز به روز بیشتر می‌شود و این تأثیر بسیار بدی روی آبروی این صنف می‌گذارد. یعنی بعد از مدتی که صنف بی آبرو شد، آن وقت دیگر جمع و جور کردنش خیلی سخت است. یعنی این بدنامی علاوه بر اینکه نباید آن را برای خودمان بخواهیم ، می‌بایست تلاش کنیم که به آن دامن نزنیم و آن را از سینما دور کنیم.

فکر می‌کنم راهی را که عرض کردم راه خوبی است که به سرعت هم جواب داد. حالا می‌شود نشست و جلساتی گذاشت و به طراحی دیگری هم رسید. من احساس می‌کنم سازمان سینمایی هم، به هر حال مایل است این قضیه وجود نداشته باشد، بنابراین می‌بایست یک مقداری برخورد جدی‌تری صورت بگیرد تا اتفاق بیافتد
 
 
گفتگو با ماهایا پطروسیان :
 
«ماهایا پطروسیان» در گفت‌وگو با فارس، پیرامون صحبت‌های اخیر پرستو صالحی مبنی بر وجود فساد در سینمای ایران به واسطه افراد سود‌جو، گفت: من کم و بیش ‌این حرف‌ها را شنیده‌ام، البته این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این اتفاقات، اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد. بیش از 15 سال است که بسیاری از سینماگران درباره وضعیت نابسامان سینمای ایران هشدار می‌دهند و صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: فساد در سینما وجود دارد اما به همان اندازه که در سطح مملکت نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد. اصولاً اگر فساد در مملکت فرصت ریشه‌دوانی داشته باشند تبعاً نشانه‌های آن در تمامی سطوح جامعه نمود پیدا می‌کند.

این بازیگر سینما در ادامه توضیح داد: در همین راستا، فساد در بخش اقتصادی به یک شکلی، در مسائل فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای دیگر وجود دارد، اما اگر ما درباره فساد در سینما صحبت می‌کنیم به این دلیل است که ما بیشتر از بقیه اقشار جامعه، اهالی سینما را می‌بینیم و می‌شناسیم وگرنه همه می‌دانیم بسیاری از مسائل غیر اخلاقی و فساد در جاهایی از جامعه به صورت وحشتناک‌تر اتفاق می‌افتد که نه کسی می‌بیند و نه می‌تواند جلوی آن را بگیرد. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم همه جای جامعه پاک است و حالا بیاییم درباره این موضوع در سینما صحبت کنیم.

پطروسیان خاطرنشان کرد: زمانی که در تمامی حوزه‌ها و البته در حوزه سینما ملاک ورود، تخصص نباشد و افراد بدون داشتن صلاحیت لازم با پارتی‌بازی و آشنایی و با موارد دیگر که فساد نیز شامل‌ آن‌ها می‌شود پستی، مقامی، شغلی و پول بیشتری به دست آورند، به تبع برای سینما نیز همین اتفاق می‌افتد.

 ‌* در سال‌های اخیر، ورود افراد غیرمتخصص به سینما، بیشتر به چشم می‌آید

وی با تأکید بر این که موضوع ورود غیر‌متخصصانه، بحث تازه‌ای در سینمای ایران نیست، بیان داشت: این موضوع، اتفاق تازه‌ای نیست که مثلاً یک ماه باشد که سینما به آن دچار است، بلکه این ماجرا قدیمی است و تنها در سال‌های اخیر تعداد افرادی که به سینما ورود پیدا می‌کنند بیشتر شده است؛ به فراخور تعداد افرادی که از راه نامناسب به سینما ورود پیدا می‌کنند نیز بیشتر می‌شود و بیشتر به چشم می‌آید و دیده می‌شود.

پطروسیان در پاسخ به این سؤال که راهکار برون‌رفت از این فضا را با توجه به سال‌ها تجربه و کار در فضای سینما چه می‌دانید، اظهار داشت: تنها راهکار این وضعیت این است که تنها از افراد متخصص و دانش آموخته سینما یا افرادی که برای فراگیری حرفه بازیگری به کلاس‌های معتبر رفته باشند، استفاده شود.

 ‌* کسی که علم بازیگری داشته باشد، هرگز تن به فساد نمی‌دهد

این بازیگر ادامه داد: کسی که تخصص کافی برای ارائه هنر و استعداد خود داشته باشد و برای تحصیل علم و اجرای هنر بازیگری تلاش کرده باشد، هرگز برای بازیگری تن به فساد نمی‌دهد؛ چرا که عزت نفسی بالاتر از این حرف‌ها دارد، این فرد هنر و تخصصی دارد که می‌تواند به آن ببالد و در مقابل کسی که هنر، استعداد و تخصص لازم و کافی برای ورود به این عرصه را ندارد طبیعتاً ممکن است با هر اتفاقی خام شود و نتیجه این می‌شود که هم افراد ناوارد، ناشایست و نالایق وارد این حرفه شده که جای ده‌ها آدم لایق و تحصیل‌کرده را می‌گیرند و هم باعث ترویج فساد در سینما می‌‌شود.

وی در ادامه افزود: در این میان، افرادی نیز وجود دارند که از وضعیت به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند. برخی در سمت مدیر تولید، دیگری در سمت تدارکات حتی برخی نیز سمت خاصی ندارند اما خود را به جای افراد معتبر در سینما جا می‌زند و به این وسیله ممکن است افرادی را گول بزنند.

  ‌* ‌ هیچ‌کس نباید احساس کند می‌تواند از راه میان‌بر وارد سینما شود

پطروسیان در ادامه بیان داشت: البته در این وضعیت نابسامان تنها دختران آسیب‌پذیر نبوده و پسران هم از این شرایط ایمن نیستند و ممکن است فریب بخورند. دختر و پسر فرقی ندارد، مهم این است که هیچ‌کس نباید احساس کند که می‌‌تواند از راه نادرست و میان‌بر وارد حیطه سینما شود. وقتی راه مشخص است باید افراد بروند چند سال تحصیل و تمرین کنند و اگر برای این کار مناسب باشند بدون شک جذب می‌شوند و البته سختی‌های این کار را نیز تجربه می‌کنند.

 ‌‌* افرادی  که برای بازیگر شدن به هر کاری تن می‌دهند، خیلی زود فراموش میشوند

پطروسیان در ادامه گفت: چرا باید آدم شخصیت خود را نابود کند، روح خود را از بین ببرد و به هر کاری تن دهد تا مثلاً نقشی در فیلمی بازی کند، آخر سر نیز 100 درصد افرادی که از این راه وارد شدند به جایگاه یک هنرمند معتبر نمی‌رسند. ممکن است یکی دو کار انجام دهند که چهره شوند، اما خیلی زود فراموش می‌شوند؛ چرا که افرادی که با آبرو وارد سینما نشده‌اند، همین بی‌آبرویی آن‌ها را کم‌کم طرد می‌کند.

چندی پیش «پرستو صالحی» با انتشار مطلبی به فساد در سینما و پیشنهاد‌های بی‌شرمانه برخی عوامل فیلم‌ها اشاره کرد.

این موضوع پیش‌تر در صحبت‌های برخی بازیگران پیشکسوت سینما همچون «امین تارخ» هم هشدار داده شده بود


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 194

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،