باز هم 13 رجب شد ، شیعه واقعی کیست؟

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 باز هم 13 رجب شد ، شیعه واقعی کیست؟

شماره خبر : 3381    خوانده شده : 4473 مرتبه     انتشار :    ساعت : 21:25


یا جابر آیا کسى تنها به اینکه بگوید خاندان پیغمبر را دوست دارم دلخوش بوده و خود را از پیروان ما مى‏پندارند ؟

بار دیگر سیزده رجب فرا می‌رسد وما به بهانه تولد حضرت علی (ع) به یکدیگر تبریک گفته وبه شادی وسرور مشغول می‌شویم و به فاصله دو ماه با فرا رسیدن ایام شهادت آن حضرت عزاداری کرده و به یکدیگر تسلیت می‌گوئیم؛ آنچه که مهم است بیان این موضوع است که در هر دو حالت فقط ادعای شیعه بودن داریم وبس، اگر با دیده‌ای واقع بینانه به امورات مهم پیرامون خود بنگریم کمتر فردی را می‌بینیم که شیعه به معنای واقعی باشد؟! براستی شیعه واقعی کیست؟!
 
آیا نمی‌شود در سیاست، در مسائل اجتماعی و اخلاق و رفتار و سایر امور ... مانند حضرت علی (ع) رفتار کرد؟!

براستی در امور بیت المال مسلمین نمی‌توان علی گونه بود و سپس داعیه دار شیعی بودن کرد؟!

به هر حال شیعه واقعی چه کسی است؟

ششمین پیشوای مسلمانان جهان و رئیس مذهب حقه شیعه، حضرت امام صادق علیه ‏السلام فرمود:

اِنَّما شيعَةُ عَلىٍّ مَنْ عَفَّ بَطْنَهُ وَفَرْجَهُ وَاشْتَدَّ جهادُهُ وَعَمِلَ لِخالِقِهِ وَرَجا ثَوابَهُ وَخافَ عِقابَهُ؛

همانا شیعه امیرالمومنین على علیه ‏السلام کسى است که شکم و شهوت خویش را عفیف نگهدارد و جهاد و تلاش او شدید باشد، براى آفریدگارش کار کند، به ثواب خدا امیدوار باشد و از کیفر او بترسد. محمد بن عجلان می‌گوید: در محضر امام صادق (ع) بودم، یکی از شیعیان وارد شد و سلام کرد، امام از او پرسید: برادرانت که از آن‌ها جدا شدی چگونه هستند؟ او در پاسخ، آن‌ها را بسیار ستود و گفت: پاک و خوب و شایسته هستند.

امام: تماس ثروتمندان آن‌ها با مستمندان چگونه بود؟

او گفت: تماس اندکی داشتند (روابط گرمی نداشتند).

امام: احوال پرسی و رفتار ثروتمندان با تهیدستان چگونه بود؟

او گفت: در این جهت نیز، روابط آن‌ها اندک و کمرنگ است.

امام: انفاق و دستگیری ثروتمندان نسبت به فقرا چگونه است؟

او گفت: شما از خصال و ویژگی‌هایی می‌پرسید که در میان ما کمیاب است.

امام: بنابر این آن‌ها چگونه خود را به عنوان (شیعه) می‌خوانند؟ (فکیف تزعم هولاء انهم شیعة). پس کسی که ثروت دارد، ولی در اندیشه مستمندان نیست و از آن‌ها سراغ نمی‌گیرد، و رابطه گرم و تنگاتنگ با آن‌ها ندارد، هرگز خود را شیعه نخواند. شیعه حقیقی کسی است که در فکر و عمل در راه کمک و یاری مستضعفان کوشا باشد.

جابر جعفى گوید امام باقر علیه السّلام مى‏فرمود: یا جابر آیا کسى تنها به اینکه بگوید خاندان پیغمبر را دوست دارم دلخوش بوده و خود را از پیروان ما مى‏پندارند بخدا سوگند پیروان ما کسانی هستند که از خدا بترسند و فرمانبرى او را پیشه ‏خود قرار دهند و آن‌ها به فروتنى و ترس از خداوند و امانت‏دارى و زیادى یاد خدا کردن و روزه و نماز بجاى آوردن و نیکى به پدر و مادر کردن و رسیدگى به همسایگان درویش و وام داران و راستگوئى و کتاب خدا خواندن و زبان از عیوب مردم باز داشتن شناخته مى‏شوند و اینان امینان ملت خود هستند.

جابر عرض کرد اى پسر پیغمبر ما کسى را به این رفتار و کردار نمى‏شناسیم فرمود یا جابر از راه بدر مرو و کج ‏فهمى مکن آیا براى مرد همین بس است که بگوید على علیه السّلام را دوست دارم و نزدیکى به او را می‌جویم اگر او بگوید پیغمبر خدا را که از على علیه السّلام والامقام‏‌تر است دوست دارم وروش زندگانى او را سرمشق خود قرار ندهد و کارهاى او را پیروى ننماید این دوستى هیچ بهره براى او نخواهد داشت از خدا بپرهیزید و آنچه را که خدا فرمان داده بکار بندید بین خداوند و آفریدگانش خویشى نیست دوستدار‌ترین و پر ارج‏‌ترین مردم به نزد پروردگار پرهیزکار‌ترین آن‌ها است‌‌؛ همان کسى که از کارهاى پیشوایان دین پیروى مى‏نماید، یا جابر بنده به خداوند جز به فرمانبرى از او نزدیک نخواهد شد، تنها به گفتن اینکه با مائید از آتش رهائى نخواهید یافت و بر خداوند حجتى ندارید هر که فرمانبر خدا باشد او دوست ما و با ما است و کسى که فرمان خدا را نبرد دشمن ما است ودوستى ما جز با کار درست و پرهیزکارى بدست نمى‏آید.

بنابراین شیعه یعنی پیرو واقعی ائمه (ع) و برای شناخت آن علایم و نشانه ‏هایی از طریق خود معصومین (ع) در روایات بیان شده است که از مهم‏‌ترین آن‌ها انجام واجبات و ترک محرمات و در مرحله بعدی انجام مستحبات و ترک مکروهات است. خصوصیات شیعه واقعی در یک کلمه تقوا و کار برای خداوند است که قرآن می‌فرماید:إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ يک موعظه مي کنم و آن اين که براي خدا کار کنيد. همچنين مي‌فرمايد: إِنَّما يَتَقَبَّلُ اَللَّهُ مِنَ اَلْمُتَّقِي خداوند فقط از متقین قبول می‌کند. امام صادق (ع) درباره وظیفه شیعیان فرموده است: کونوا لنازینا ولا تکونوا لناشیناً زینت و سبب افتخار ما باشید نه اینکه باعث شرمندگی ما باشید. در این راستا حضرت علی (ع) می‌فرماید: اعیونی بورع واجتهاد وسداد سعی کنید تقوا و ورع داشته باشید. در این راه تلاش کنید و استقامت داشته باشید. اهل زهد و عبادت‏اند.

امام باقر (ع) نیز فرموده‏اند: ما شیعتنا الا من اتقی اللَّه و اطاعه و ما کانوا یعرفون الا بالتواضع والتخشع واداء الامانه و کثرة ذکراللَّه شیعه ما کسی نیست مگر کسی که از خدا بترسد و او را فرمان برد، آنان جز با فروتنی و خاکساری و امانت‏داری و بسیاری یاد خدا شناخته نمی‌شوند.

نه تشیع و پیروی بدون محبت و عشق واقعی مقدور است و نه عشق و محبت واقعی، بدون دنباله روی تصور می‌شود ولی در عین حال باید توجه نمود که محبت به اهل بیت به طور کلی از دو مرحله: ۱- عنوان، اسمی، شناسنامه‏ای و ادعائی، ۲- محبت واقعی برخاسته از شناخت و آگاهی، برخوردار است که تنها عشق ومحبت واقعی برخاسته از شناخت و عمق است که انسان را به مشابهت و پیروی عملی و مشاکلت با شخصیت و زندگی امام محبوب (ع) وا می‌دارد و محبت ادعائی سطحی و شناسنامه‏ای ارزش کاربردی چندانی ندارد و به حقیقت نمی‌توان هر مدعی محبت را شیعه واقعی به شمار آورد.

اما ناگفته نماند که محبت یک شعله گرمی بخش درونی است که فروزش آن دارای درجات می‌باشد و به هر مقدار محبت به شوق نزدیک شود ثمر بخشی آن در رفتار نمایان‏‌تر است ولی باید دانست که محبت اهل بیت (ع)، چنان اکسیر اعظم و گوهر گرانبهائی است که پایداری آن در دل و جان هر انسانی حتی به مقدار اندک، منشاء برکات و توفیقات فراوان در دنیا و آخرت می‌شود. بنابراین اگر چه محبان علی (ع)، شیعه واقعی نباشند، امّا زمینه مساعد بسیار خوبی برای نجات از آلودگی و راهیابی به سعادت دارند.

بارالها همانند علی فکر کردن، همانند علی سخن گفتن، همانند علی سکوت کردن، در یک کلمه همانند علی زندگی کردن وبه فکر جامعه مسلمین بودن را نصیب ما بگردان.

۱ - صفات الشیعه، شیخ صدوق، حدیث ۲۲
۲- فضائل الشیعه، شیخ صدوق


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 Angel : I read your post and wished I was good enuogh to write it

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 376

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،