بازخوانی پرونده سعودی ها در گردن زدن خارجی های گروگان

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 بازخوانی پرونده سعودی ها در گردن زدن خارجی های گروگان

شماره خبر : 3416    خوانده شده : 4392 مرتبه     انتشار :    ساعت : 12:38


هنگامی که مردم مصر علیه عربستان تظاهرات کردند، مقامات سعودی وکیل زندانیان مصری در عربستان را به محض ورود به عربستان بازداشت کردند و با ادعای این که از او مواد مخدر یافته اند، به اعدام محکومش کردند

عصرایران ؛ علی قادری - اعدام تعدادی از ایرانیان در زندان شهر دمام عربستان در شرایطی رخ داد که مقامات قضایی سعودی نه تنها چارچوب های قانونی شناخته شده را زیر پا گذاشتند بلکه ابتدایی ترین حقوق هموطنان مان را نیز از آنها سلب نمودند.اعدام در عربستان

بررسی احکام قضایی در عربستان نشان می دهد که سعودی ها دست بالایی در تشکیل دادگاه های غیر عادلانه و صدور احکام اعدام برای اتباع غیر سعودی دارند.
به عنوان مثال فقط در آبان ماه سال گذشته بیش از 40 عراقی در عربستان گردن زده شده اند. به گفته خانم کمیله موسوی نماینده پارلمان عراق ، این افراد به همراه ده ها تن دیگر در سال 2003 در مرز مشترک میان دو کشور دستگیر شده بودند که پس از تحمل"هشت سال بازداشت موقت" (!)، حکم اعدام آنها صادر شد.

یکی از اعدام شدگان نوجوان 17 ساله به نام محمد عبدالامیر بود. به گزارش خبرگزاری النخیل به نقل از منابع سعودی مسوولان زندان در ساعت شش صبح وارد محوطه زندان "عرعر" و سپس در ساعت هفت صبح وارد اتاق "محمد عبدالامیر" شدند و او را به زور از اتاقش خارج کردند. این جوان زندانی، تنها فرصت یافت وصیت‌نامه‌اش را بنویسد و از دوستانش خداحافظی کند . سرانجام در ساعت 10 و 30 دقیقه به دستور مسوولان زندان سرش قطع شد.


این اقدام با واکنش مجامع حقوق بشری مواجه شد ولی سعودی ها ترجیح دادند با سکوت ازکنار انتقادات بگذرند. در مهر ماه سال گذشته نیز دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اقدام مسئولان سعودی در اعدام و گردن زدن 10 تبعه خارجی انتقاد کرد.

به گزارش کمیته حقوق بشر عراق در حال حاضر بیش از 600 زندانی عراقی در عربستان سعودی وجود دارد که 30 تن دیگر این افراد در انتظار اجرای حکم اعدام خویش هستند.

نکته قابل توجه این است که در زمانی که این زندانیان گردن زده می شدند هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق نیز مانند همتای ایرانی اش تصور می کرد که سعود الفیصل در حال تلاش برای آزادی این افراد است!

شواهد متعددی وجود دارد که نشان می دهد عربستان از اتباع غیر سعودی که بازداشت کرده و طی شرایط ناعادلانه محاکمه می نماید به عنوان گروگان سیاسی سوء استفاده می نماید.
به عنوان مثال زمانی که نوری مالکی نخست وزیر عراق، عربستان را متهم کرد که در عملیات های تروریستی این کشور نقش مستقیم دارد، دستگاه قضایی سعودی ها بلافاصله حکم اعدام زندانیان عراقی را صادر کرد که سال ها بدون برگزاری دادگاه در بازداشت به سر می بردند.

ماجرای بازداشت، احمد الجیزوای، وکیل بازداشت شدگان مصری در زندان های سعودی نیز یکی دیگر از شواهد برخورد سیاسی مقامات عربستان با چنین پرونده هایی است.
وی پس از ورود به عربستان توسط پلیس این کشور به اتهام قاچاق مواد مخدر، دستگیر و به زندان بریمان منتقل شد.
به گزارش روزنامه الشرق سعودی، دادستان عربستان این وکیل مصری را به اتهام حمل مواد مخدر به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرده است.

بازداشت الجیزاوی در شرایطی رخ داد که سفارت عربستان در مصر شاهد اعتراضات گسترده مردم نسبت به دخالت فزاینده سعودی ها در امور داخلی این کشور بود.
این اعتراضات زمانی شدت یافت که اخباری منتشر شد که نشان می داد سفیر عربستان با پیشنهاد رشوه در قاهره در جریان دادرسی پرونده مبارک دخالت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مصری " الیوم السابع" ، دیدگاهی در میان احزاب و جریان های انقلابی مصر وجود دارد که عربستان سعودی از بازداشت غیر قانونی الجیزوای به عنوان اهرمی برای فشار علیه دولت و پارلمان مصر استفاده می کند.

گردن زدن در عربستان


سازمان عفو بین الملل نیز اخیر از افزایش اعدام اتباع خارجی در شرایطی که آن را "تبعیض آمیز" توصیف کرده، اظهار نگرانی کرده است.

بر اساس اظهارات مالکوم اسمارت مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقای عفو بین الملل، در فاصله سال های 1985 تا 2008 بیش از 860 تن از اتباع خارجی در عربستان گردن زده شده اند که این رقم در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است به گونه ای که در حال حاضر دستگاه قضایی عربستان هر دو هفته یک حکم اعدام علیه اتباع خارجی صادر می کند.

محاکمه اتباع بیگانه در عربستان سعودی به اندازه ای ناعادلانه است که بسیاری از آنها بخاطر عدم آشنایی به زبان عربی و بی اطلاعی سفارت کشور متبوعشان، هیچ اطلاعی از روند دادرسی خویش ندارند و بسیاری از آنها زمانی از اعدام خویش آگاه می گردند که شمشیر جلاد را بر فراز گردنشان می بینند!

چندی پیش نیز یک خدمتکار زن اندونزیایی پس از درگیری با زن صاحب خانه ای که در آنجا خدمت می کرد، دستگیر، محاکمه و اعدام شد.
این حکم در شرایطی صادر شد که این تبعه اندونزیایی توسط زن سعودی مورد ضرب و شتم و تحت شکنجه قرار گرفته بود. دادگاه زن سعودی را تبرئه و خدمتکار خارجی اش را در شرایطی که هیچ تسلطی به زبان عربی نداشت و از داشتن وکیل نیز محروم بود، گردن زد!

در حال حاضر صدها هزار کارگر خارجی در عربستان مشغول به کار هستند که گزارشات متعددی از سوء برخوردهای اجتماعی و قضایی با این کارگران گزارش شده است. سعودی ها بر آنند که هر از گاهی باید برخوردهای مرگباری با این کارگران داشت تا همواره مطیع باشند.

در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده که بسیاری از این افراد پس از بازداشت به روش های وحشتناکی ورد شکنجه قرار می گیرند. شکنجه با تجهیزات الکتریکی، کشیدن ناخن ها و سوزاندن اعضای بدن با سیگار نمونه هایی از شکنجه هایی است که اتباع بیگانه بازداشت شده با آنها روبرو می شوند.

زمانی سعود الفیصل در یک کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از سیاست های ایران در خاورمیانه اظهار داشت که ایرانیان ما را متهم به بی تمدنی می کنند و تصور می کنند که در عربستان، مردم هنوز در بیابان ها و در زیر چادر زندگی می کنند.
امروز زمان دادن پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان است. بدون هیچگونه ملاحظه باید گفت که متمدن بودن به نشستن در ویلا و آپارتمان و سوار شدن بر خودروهای "دیگران ساخته" نیست ، احترام به حقوق انسانی ، بارزترین وجه تمدن است ولی شما ، اگر دیروز دختران را زنده به گور می کردید ، امروز نیز مردمان بی پناه را ولو آن که گناهکار هم باشند ، بدون وکیل و مترجم و برخورداری از حقوق اولیه دفاع ، به خواسته خود گروگان می گیرید و گردن می زنید.

در هر صورت اکنون افکار عمومی ایرانیان در همه جای دنیا منتظر پاسخ مسئولین کشور نسبت به این هتک حرمت گستاخانه سعودی ها است. اما پرسش این است که این پاسخ باید چگونه باشد؟

طبیعی است بخشی از پاسخ ایران باید در قالب رسمی و در چارچوب کنوانسیون های بین المللی دنبال شود. دولت ایران باید طی یک شکایت نامه رسمی نسبت به این اقدام خلاف عرف و معاهدات بین المللی سعودی ها اعتراض کند که وزارت امورخارجه کشورمان مسئولیت اصلی را در این قبال دارد.

با این حال به نظر می رسد مقامات کشورمان قبل از اینکه درباره هرگونه پاسخ به اقدام خلاف عرف سعودی ها تصمیم بگیرند باید ماهیت روابط دوجانبه تهران-ریاض را مورد بازبینی قرار دهند.

عربستان سعودی مدت ها است که از یک دولت رقیب ایران در منطقه تبدیل به یک دشمن تمام عیار شده است و به نظر می رسد ادامه روابط در سطح کنونی هیچ ضرورتی ندارد.

نکته دیگر هزینه هایی است که از جیب ایرانیان در سفره سعودی ها ریخته می شود. با وجود اینکه عربستان سعودی نیازی به این پول ها ندارد اما این هزینه ها می تواند تا حد ممکن پرداخت نشود.

شاید پاسخ های رسمی ایران چندان نتواند غرور جریحه دار شده ایرانیان را التیام بخشد اما انتظار می رود پاسخ غیر رسمی ایران به سعودی ها ، به گونه ای باشد که سعودی ها بدانند جواب های ، هوی است و تا ابد نمی شود از حسن همجواری و برادری و ادبیاتی این چنین بهره برد ؛ سعودی ها منتظر پاسخ باشند و امیدواریم مسوولان ما نیز به اندازه ملت ایران بر اهمیت و وجوب پاسخی دردناک به عربستان ، واقف باشند و الا عقده گشایی های تاریخی سعودی ها علیه ایرانیان همچنان ادامه خواهد داشت


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

 حسین : به جنگل های آمازون سفر کنی احتمال اینکه سالم برگردی بیشتره تا عربستان. آیا عاقلانه است این سفر؟ ضمن اینکه این سفر در اطرافیان و دوست و آشنا بنده هیچ تاثیر اخلاقی هم که نگذاشته هیچ باعث بدتر شدن خلق و خوی آنها هم شده است. نمی دونم چرا؟

 تهرانی : خود کردگان را تدبیر نیست .

 صادقی : هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا ، این ظلمی که این نامردان به مردم می کنند .

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 302

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،