ساخت بدنه اتوبوس با پروفیل ساختمانی/ اینجا جان انسان ها بی ارزش است

       
6:33:58 PM 26/6/1402

آخرين به روز رسانی :

پربيننده ترين خبرها

  چگونه با تجاوز جنسي مقابله کنیم ؟
  آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک هاي عضو شتاب از طریق اینترنت
  خیانت همسر از دوستی ساده تا سکس ممنوع
  سوء استفاده های جنسی از زنان در محيط های کاری ايران
  طنز علمي : باد شکم و احوالات پيچيده آن
  مناطق ديدني ايران + عکس
  تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس
  مادر با ما چه رفتاري دارد و ما با اون چه رفتاري داريم ( حتما بخونيد )
  چند نمونه خواندني و جالب از بحر طويل
  عکس روز : تصوير خانه خدا از داخل
  آیا امام زمان ( عج ) در مثلث برمودا یا جزیره خضرا ساکن هستند ؟ حتما بخوانید و بیشتر بدانیم
  هموطنان احمق ، دشمنان زيرک
  اسکناس دلار مملو از طرحهای شیطان پرستی و فراماسونی + عکس
  ليست فتواهاي احمق هائي به نام علماي وهابي
  متن کوتاه : خداي من ، لذتم مدام باد
  مجوز قتل فجيع این کودک در جیب کدام یک از ماست ؟؟؟ + عکس
  اینجا اوین است ساعت 4:30 صبح ، پاي چوبه دار
  علامه جعفری و جريان زیباترین دختر دنیا
  حکمت : دو باری که دل عزرائیل از مرگ کسی سوخت
  عزاداري خالص براي امام حسين و دوري از چاه انحرافات
  خطرات استفاده از کولر خودرو
  خطبه بدون نقطه حضرت حيدر کرار اميرالمومنين علی علیه السّلام
  زن فوق العاده زیبا و آتش کوره آهنگری
  تصوير روز : کربلاي حسيني
  آنچه بايد در مورد خريد یا اجاره يك خانه حتما بدانيد
  حقایقی شگفت آور در مورد نشستن !
  راز غرق شدن شناگران حرفه ای و آماتور در دریا
  سوژهاي جالب وطني يا همان فقط در ایران

 ساخت بدنه اتوبوس با پروفیل ساختمانی/ اینجا جان انسان ها بی ارزش است

شماره خبر : 70994    خوانده شده : 6281 مرتبه     انتشار : 6/7/1392    ساعت : 14:57


هفتمین مناظره تلویزیونی جمعه ۵ مهر ۹۲ با موضوع بررسی حوادث جاده ای با محوریت حادثه اتوبان تهران- قم پخش شد

هفتمین مناظره تلویزیونی جمعه ۵ مهر ۹۲ با موضوع بررسی حوادث جاده ای با محوریت حادثه اتوبان تهران- قم پخش شد.

در این مناظره سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راه راهور ناجا، علی اکبر آقایی مغانجویی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نظام الدین برزگری، رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، احمدرضا عامری، مدیر عامل شرکتهای تعاونی مسافربری کشور و عبدالله اکبری‌راد، مدیرعامل شرکت عقاب افشان، سازنده اتوبوس های اسکانیا حضور داشتند.

با وجود اینکه همه طرف های دخیل و صاحب نظر در این تصادف حضور داشتند، اما در آخر نتیجه مناظره چیزی نبود که انتظار می رفت. در آغاز برنامه، مرتضی حیدری سوال این هفته برنامه مناظره را به این شکل مطرح کرد که : آیا موافقید برای افزایش امنیت در جاده جرایم تخلفات حادثه ساز افزایش یابد؟


اسکانیاها استاندارد اروپا دارند
اکبری راد مدیر عامل شرکت عقاب افشان، سازنده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران که از زمان تصادف اسکانیاها در اتوبان تهران-قم بیشترین اتهامات را به خود دیده است، در شروع حرفهایش با اشاره به اینکه اتوبوس‌های اسکانیا دارای استانداردهای بین‌المللی و داخلی هستند، گفت: الزامات قانونی برای بهره‌برداری باید بازنگری شود.

به گفته او تمام محصولات تولید شده توسط شرکت ایرانی که ۷ مدل است زیر نظر شرکت اصلی در سوئد انجام می‌شود: ما قطعات خودرو را به صورت CKD وارد کشور می‌کنیم و اتاق اتوبوس با نظر مهندسان سوئدی طراحی و قطعات روی آن نصب می‌شود و تمامی مراحل با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود. این کالا منطبق با استاندارهای جهانی از جمله CE اروپا و مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.

اکبری‌راد در مورد حادثه تصادف اتوبوس در اتوبان تهران - قم گفت: الزامات قانونی در زمان تولید در مرحله اول است که در این راستا دو کار مناسب انجام شده که یکی آموزش برای بهره‌بردار خودرو و دیگری گارانتی بدون محدودیت برای مدت یک سال است. زمانی که بهره‌بردار اتوبوس را وارد ناوگان می‌کند از حیطه مسئولیت ما خارج است زیرا برخی از بهره‌برداران تزئینات یا قطعاتی به خودرو اضافه می‌کند که به سیستم خودرو آسیب می‌رساند.

او گفت: طبق بند ۸ قانون حمایت از مصرف‌کننده مصوب سال ۸۶ شرکت سازنده موظف است تولید خود را انجام دهد اما اگر کاربر دخل و تصرفی در محصول انجام دهد هیچ خدماتی نمی‌تواند ارائه کند. الزامات قانونی برای بهره‌برداری باید بازنگری شود و ما آمادگی کاملی در این خصوص داریم.


دلایل ترکیدن لاستیک
رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز در ادامه با بیان اینکه دلایل ترکیدن لاستیک اسکانیا مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با نصب ایربگ کاهش تلفات جاده‌ای رخ داده است.

نظام‌الدین برزگری گفت: تا سال ۸۵ استاندارد، ورودی به حوزه استانداردهای خودرو نداشت، اما در همان سال که من معاون آن سازمان بودم مطرح کردیم که چطور برای یخچال باید استاندارد داشته باشیم، اما برای خودروی سواری و اتوبوس استانداری نداشته باشیم. البته در کل دنیا و در کشورهای توسعه یافته استانداردها به دنبال استاندارد کردن خودرو نیستند، بلکه خودرو‌ها براساس استاندارد‌های کارخانه‌ای تولید می‌شوند و کارخانجات نیز حالت رقابتی دارند. اما در کشور ما حالت رقابت بین خودروساز‌ها وجود ندارد،اما مردم مجبور هستند این خودروها بخرند و سوار شوند.

او گفت: کیسه هوا از چند سال گذشته بر روی خودروها نصب شده است که در این خصوص پلیس راهور می‌تواند گزارشی در خصوص کاهش تلفات به دلیل نصب کیسه هوا بدهد به نحوی که تا قبل از سال ۸۷ سالانه ۲۷ هزار کشته در سوانح جاده‌ای داشتیم، اما علی‌رغم رشد تولید و افزایش تعداد خودروها امروز از ارقام بین ۱۹ هزار ۲۰ هزار صحبت می‌شود.

رییس سازمان استاندارد گفت: در ابتدای بروز این حادثه پلیس راهور دلیل سانحه را ترکیدگی لاستیک و بحث از آن دو پوسته شدن لاستیک مطرح شد لذا ما به عنوان مؤسسه استاندارد موظف بودیم تا این موضوع را بررسی کنیم. ترکیدگی لاستیک دلایلی دارد که می‌توان به کم باد بودن لاستیک، انقضا تاریخ آن، کیفیت لاستیک اشاره کرد. وقتی لاستیک مورد آزمایش قرار گرفت مشخص شد که این لاستیک یکی از معتبرترین برند‌های جهانی بوده است لذا لازم است تا همه ابعاد در نظر گرفته شود.

او خبر داد که کارشناسان سوئدی فردا به ایران می‌رسند: باید منتظر باشیم و هر اظهار نظری باید با مدارک و مستندات باشد که آیا فرضیه‌های دیگری هم در این خصوص وجود دارد یا خیر؟

شرکت های مسافربری، استانداردهای لازم را داشتند
در ادامه محمد تقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور نیزبه ارائه گزارشی از ساعت و نحوه امداد رسانی اورژانس کشور به مصدومین حادثه تهران- قم پرداخت.عامری مدیر عامل شرکتهای تعاونی مسافربری کشور نیز با اشاره به ناوگان اتوبوس و مینی بوس کشور که ۵۰۰ میلیون مسافر را از ۸۰۰ میلیون مسافر سالانه کشور را در جاده ها جابجا می کند گفت :میانگین عمر اتوبوسها ۱۲ تا ۱۳ سال و مینی بوسها ۲۵ سال است.او به سه قولی که رییس جمهور سابق هنگام افزایش بهای گازوییل از ۱۶۵ ریال به ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ ریال داد اشاره کرد و گفت: وام قرض الحسنه، معافیت گمرکی قطعات و بیمه رانندگان بود که به هیچ کدام عمل نشد.

عامری درباره تصادف اتوبوس ها هم گفت: شرکتهای مسافربری تمام استانداردهای لازم را داشتند و راننده اتوبوس اصفهان که مقصر حادثه شناخته شد سی ساعت قبل استراحت کرده بود راننده کمکی داشت و و لاستیک اوتوبوس فقط سی درصد ساییدگی داشت. جاده ها دچار اشکال هستند . مسوولان دیر می رسند و در جاده ها آتش نشانی نداریم و حادثه اجتناب ناپذیر است .

اینجا جان انسان ها بی ارزش است
علی‌اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز چهارمین مهمان مناظره بود. او گفت: تنها چیزی که در کشور ما ارزش ندارد جان انسان‌ها است، روزی هواپیما، بخاری و روزی هم دریاها و اتوبوسها سانحه می‌آفرینند. چرا باید دولت در برابر امنیت انسان‌ها این قدر بی‌تفاوت باشد.نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کشته شدن ۳۰ هزار نفر در سوانح جاده‌ای آمار بالایی است، سال ۸۶ کنترل جدی بر موضوع سوانح و تصادفات صورت گرفت و در طی آن ۳۰ درصد از سوانح کاهش یافت.

آقایی با اشاره به تحلیل آماری پلیس‌راه کشور گفت: از تعداد سوانح اتوبوس‌های کشور ۵ هزار و ۷۵۲ مورد اسکانیا، ۵ هزار و ۶۰۰ مورد ولوو، ۸ هزار مورد شهاب و ۳۳ هزار و ۸۹۴ مورد بنز به خود اختصاص داده است. اگر به تعداد کشته‌شدگان این سوانح نگاه کنیم در ۶۴ سانحه اسکانیا ۱۳۰ کشته و در ۶۴ سانحه بنز ۲۰ نفر جان خود را از دست داده ‌اند، آمار کشته شدگان مربوط به اسکانیا بسیار بالا است.

نایب رییس کمیسیون عمران گفت: این امر به دلیل عدم تحقیق و استانداردسازی در تولید این گونه خودروها است؛ اسکانیای حادثه کمتر از ۵ سال عمر داشت. چرا باید این حوادث منجر به آتش‌سوزی شود، عوامل ایمنی در این خودروها رعایت نشده است؛ ای کاش نماینده وزارت راه (افندی‌زاده) در جلسه مناظره شرکت می‌کرد و در مورد این حوادث توضیحات کاملی را ارائه می‌داد.در بخشی از مناظره اما اکبری‌راد، مدیرعامل عقاب افشان در مورد اظهارات آقایی که به تعداد کشته شده ها در سوانح اسکانیا و مقایسه آن با بنز اشاره کرده بود چنین توضیح داد: موتور اسکانیا ۴۲۰ قوه اسب بخار قدرت دارد و بنز ۱۸۰قوه اسب بخار.


کارشناسان سوئدی حق کارشناسی تصادف را ندارند
در ادامه برنامه فرمانده پلیس راه ناجا با اشاره به ۲ علت عمده ایجاد حادثه تصادف در آزاد راه تهران-قم گفت: کارشناسان سوئدی حق کارشناسی تصادف را ندارند.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به تعداد بالای تلفات جاده‌ای در کشور گفت: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد ۷۵ درصد عامل تصادفات انسانی و راه و وسیله نقلیه هر کدام حدود ۱۵ درصد نقش دارند. قبل از ابلاغ قانون جدید نیروی انتظامی در سال ۸۹ نگاه این بود که بیشتر عامل انسانی در حادثه مورد توجه قرار گیرد، اما بعد از ابلاغ این قانون راه و وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفت.

او گفت: رسیدگی و تعیین علت حادثه باید توسط پلیس انجام شود و اصول کارشناسی هم در این زمینه مشخص است و پلیس آثار و علائم باقی مانده از تصادف، سوابق قبلی راننده و اطلاعات سامانه پلیس را مبنای کارشناسی خود در تعیین علت حادثه قرار می‌دهد.فرمانده پلیس راه ناجا درباره علت حادثه تصادف اسکانیاها گفت: دو علت عمده برای سانحه آزاد‌راه تهران ـ قم شناسایی شد که علت اول دو پوسته شدن لاستیک جلوی اتوبوسی بود که از اصفهان حرکت کرده بود و علت بعدی که تشدید‌کننده هم بود و حادثه‌ای که می‌توانست با ۱۰ کشته تمام شود را به ۴۴ کشته افزایش داد نقص فنی هر دو اتوبوس بود که موجب آتش‌سوزی در آنها شد.

مهماندار درباره اظهارات مدیرعامل شرکت سازنده اتوبوس درباره ورود کارشناسانه سوئدی به کشور گفت: من حرف ایشان را اصلاح می‌کنم، زیرا کارشناسان سوئدی برای کارشناسی تصادف به کشور نمی‌آیند و چنین حقی هم ندارند و ورود آنها به کشور برای تطبیق دادن استاندارد اتوبوس‌های تولیدی با شرکت سازنده سوئدی است. همچنین کمیته‌ای در دولت تشکیل شده که این کار را پیگیری می‌کند.

اتوبوسی که با اسب تصادف کرد و ۸ کشته داد
در بخش دوم مناظره که بحث بین مهمانان آزاد است با سوال حیدری از اکبری‌راد شروع کرد و پرسید:مگر دو اتوبوس سوخت حمل می کردند که چنین آتش گرفتند؟عبدالله اکبری راد سازنده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران دراین باره گفت: همه اتوبوس‌های اسکانیا در دنیا مطابق استانداردهای جهانی است. لذا همه عوامل باید شناسایی شود.

به گفته او در این حادثه راننده اقدامات و ضوابط قانونی را رعایت نکرده است چرا که اتوبوس‌های اسکانیا ۵ نوع سیستم ایمنی ترمز دارند که یکی از آنها کروز کنترل است که در این سیستم راننده می‌توانند سرعتی را برای اتوبوس تعریف کند که به صورت هوشمند این سرعت اداره می‌شود. عامل اصلی سرعت بالای وسیله نقلیه بوده است چرا که گاردریل را کنده و تا ۶۰ متر با خودش را برده است و حتی تیرچراغ برق را نیز از جا کنده است.

در ادامه سردار مهماندار گفت: اتوبوس ۲۸ متر گاردریل را کنده و با خودش برده است. ما برای بررسی رفتار راننده از دوربین‌هایی که در مسیر نصب شده بود استفاده کردیم چرا که این اتوبوس در مسیر اصفهان ـ تهران مشغول به کار بوده و همواره سرعت مجاز داشته و هیچ گاه به صورت غیرمجاز در مسیر قرار نگرفته است.مهماندار گفت: این اتوبوس ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در عوارضی قم ثبت ساعت کرده است و تا لحظه سانحه ۲۸ کیلومتر طی کرده درواقع سرعت اتوبوس به طور میانگین ۹۳ کیلومتر بر ساعت بوده است.

در ادامه عبدالله اکبری‌راد در پاسخ به این سوال که اتوبوس اسکانیا در مسیر اهواز ـ هفت‌گل ۱۷ کشته و همچنین در گیلان با برخورد با یک اسب ۷ کشته به جای گذاشته است، گفت: اتوبوسی که در گیلان تصادف کرده همین اتوبوس بوده است و در مراکز خدمات ما خدمات نگرفته است؛ بلکه در مراکزی که غیر از مراکز اسکانیا امور خدماتی را انجام داده است.

عامری، مدیرعامل اتحادیه شرکت های مسافربری در پاسخ به این سؤال که آیا اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل بین شهری غیراستاندارد هستند، گفت: به هیچ وجه نپذیرید که خودروی غیراستاندارد در ناوگان ما حرکت کند چرا که مراکز خدمات کارخانجات تولیدی هم حتی تعویض روغن هم خودشان انجام می‌دهند لذا امکان ندارد که ماشین غیراستانداردی وارد شبکه شود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که راننده‌ها در اتوبوس پیک‌نیک و مواد مشتعل نظیر پرده دارند، گفت: اگر قرار باشد پرده را مقصر بدانیم باید لباس مسافران هم مقصر بدانیم.در ادامه این مناظره نظام‌الدین برزگری رئیس سازمان استاندارد گفت: این اتوبوس ۸ ماه قبل تصادف کرده و از بیمه ۷۵ میلیون تومان خسارت گرفته است اما در مراکز خدماتی این شرکت خودروسازی تعمیر نشده است. وظیفه ما بررسی استاندارد بر روی محصولی است که از کارخانه خارج می‌شود.برزگری گفت: علت دیگر مربوط به تزئینات داخلی اتوبوس است که باید استاندارد را رعایت کنند که وسایل تزئینی مانند پرده و اسفنج‌های نرم کف که زود مشتعل می‌شوند را در اتوبوس‌ها نصب نکنند.


چرا اتوبوس ها چکش ندارند؟
سردار مهماندار با بیان اینکه مسافر نجات یافته در تشریح سانحه تأکید کرده که پس از آتش سوزی چکش را پیدا نکرده است، گفت: راننده اتوبوس سه بار شدیداً ترمز کرد و اتوبوس از جلو به سمت عقب دچار آتش سوزی شد.

احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه چرا راننده ها معمولاً چکش را برمی دارند، گفت: اتوبوس های دارای اشکالاتی هستند؛ برای آنها باید درب های اضطراری تعبیه کنیم. بعد از تصادف معمولاً درب ها قفل می شوند و امکان باز شدن آنها نیست و اشکال فنی این است که درب ها قفل می شود.

عامری با بیان اینکه هنگام تصادف کسی به دنبال چکش نیست، تصریح کرد: چکش در اتوبوس بوده است و دسته سوخته آن هم پیدا شده است. من شخصاً بررسی کرده ام، مسافری که فرار کرده پس از ضربه به شیشه ماشین جان خود را نجات می دهد.او در ادامه گفت: در حوادثی که به این شدت به وجود می آید دیگر کسی به دنبال چکش نمی گردد؛ در این حادثه یک مسافر ورزشکار توانسته با شکستن شیشه جان خود را نجات دهد.

اما محمد طالبیان رئیس مرکز حوادث اورژانس کشور در واکنش به سخنان عامری گفت: اگر بنده به عنوان یک مسافر درباره نحوه استفاده از چکش آموزش نبینم، نمی توانم از آن استفاده کنم.

مجری برنامه در پاسخ به اظهارات طالبیان گفت: نحوه استفاده از چکش در اتوبوس قید شده است، اما اغلب چکش ها را برمی دارند.

طالبیان با بیان اینکه باید نحوه استفاده از چکش و خروج اضطراری به مسافران آموزش داده شود، گفت: باید در این زمینه متولی آموزش نیز تعیین شود.سازنده اتوبوس های اسکانیا نیز در واکنش به نحوه آموزش درباره خروج اضطراری یا استفاده از چکش گفت: یکسری بروشورهای آموزشی برای آموزش مسافران در صندلی آنان تعبیه شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا درها پس از تصادف قفل می شوند، گفت: برخی راننده ها برای کنترل مسافران درها را به طور کامل قفل می کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور در واکنش به اظهارات سازنده اتوبوس های اسکانیایی گفت: این حرف را قبول ندارم.

حادثه چگونه اتفاق افتاد؟
سردار مهماندار در ادامه این برنامه با تشریح چگونگی وقوع این حادثه از زبان یکی از نجات یافتگان گفت: یکی از مسافران نجات یافته درباره حادثه راننده پیش از سانحه سه بار ترمز شدید کرده و همین امر موجب آتش سوزی در جلوی اسکانیا شد و به سرعت به انتهای اسکانیا سرایت کرد. پس از آن من تعادل خود را از دست دادم و دکمه اضطراری را فشار دادم اما این دکمه عمل نکرد و به عقب برگشتم تا شیشه را شکسته و خارج شوم؛ شیشه نشکست و مجبور شدم با سر به شیشه بزنم که باز هم شیشه شکسته نشد. نهایتاً به دنبال چکش اتوبوس رفتم اما آن را پیدا نکردم و در اثر فشار تراکم موفق شدم از دریچه بالایی اتوبوس خارج شوم.

آقایی نیز با اشاره به اینکه وسایل ایمنی باید کاهش دهنده آثار تصادفات باشد گفت: آیا گارد ریل های ما استاندارد است یا از جنس حلب می سازیم؟ مساله دوم ما آتش سوزی بوده که حتما به دلیل سرعت بالای دو اوتوبوس در موقعیت شاخ به شاخ بوده که سیستم برق و باتری و اتصالش به موتور باعث آن شده است .مساله سوم اینکه ۵۰ در صد کشته شدگان در محل حادثه هستند و بقیه در مسیر و بیمارستان فوت می کنند باید پرسید آیا سیستم انتقال مجروح سریع عمل کرده است؟

مجری برنامه مناظره پرسید وانت پیکان که ضعیف ترین خودرو است سیستم قطع کن دارد، چرا در هر دو اتوبوس اسکانیا این سیستم عمل نکرده است ؟

اکبربی راد در پاسخ گفت: اسکانیا سیستم قطع کن دارد ولی راننده باید با نحوه بکار گیری آن آشنا باشد. شدت ضربه به حدی بوده که باعث شده باک خودرو که در جلوی اتوبوس تعبیه شده دچار آتش سوزی شود.


نتیجه نظرسنجی و پاسخ فرمانده پلیس راه
نتیجه نظر سنجی برنامه ۶۴ درصد جواب خیر بود به افزایش جریمه ها و ۳۶ درصد بله بود به افزایش جریمه ها به منظور جلوگیری از حوادث خطر ساز .

مجری برنامه از سردار مهماندار رییس پلیس راه کشور پرسید نظرتان درباره این نتیجه چیست ؟ او در پاسخ گفت: نگاه مردم درست است بنده هم معتقدم به جریمه باید به عنوان آخرین حلقه راه حل نگاه شود اگر کشورهای دیگر توانسته اند تلفات جاده ای شان را کاهش دهند به دلیل افزایش میزان جریمه ها نبوده بلکه ابتدا فرهنگ سازی باید بشود و اقدامات سازمانهای ذیربط برای کاهش این آمار انجام شود و سپس جریمه آنهم نه فقط به صورت نقدی بلکه بصورت محرومیتهای اجتماعی فرد خاطی نیز در نظر گرفته شود.

حیدری سوال پیامکی دیگری را از رییس اورژانس کشور پرسید: می گویند اورژانس تروما نداریم و آنچه به جاده ها فرستاده می شود اورژانس مسمومیتها است . طالبیان تایید کرد و افزود: اورژانس تروما تشکیل شده از یک متخصص جرح ،متخصص مغز و اعصاب و ارتوپد است که به دلیل تعداد کم فارغ التحصیلان امکان بکار گیری آنها وجود ندارد.

سپس خبرنگارانی از روزنامه ایران ،روزنامه جام جم و خبرگزاری ایسنا به طرح سوالات خود پرداختند. سردار مهماندار رییس پلیس راه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایران در خصوص همکاری با رسانه ها و اطلاع رسانی این سازمان گفت : علی رغم اینکه وظیفه ای نداریم هر سال رقم قابل توجهی در حوزه اطلاع رسانی و آموزش هزینه می کنیم و به رسانه ها نیز اخبار را می دهیم اما پردازش و تحلیل آن به عهده خود رسانه هاست .

خبرنگار ایسنا نیز از رییس سازمان استاندارد پرسید چرا اتوبوسهای اسکانیا در سوئد راه می روند و همانها در ایران ملق می زنند؟ برزگری پاسخ داد: سه عامل خطای انسانی ،جاده و راه و وسایل نقلیه در تصادفات موثرند ولی این سه عامل را باید با هم ببینیم . جاده های ما باید استاندارد باشد . ما یک سال است داریم استاندارد گارد ریل را تعریف می کنیم و می نویسیم و به زودی ارائه خواهد شد.

خبرنگا جام جم نیز ترجیح داد از سردار مهماندار سوال بپرسد و گفت: آیا تحت فشارهای سیاسی از اعلام نقاط حادثه خیز خودداری می کنید با اینکه چند بار تهدید کردید این نقاطز را اعلام می کنید ؟

رییس پلیس راه کشور گفت : خیر فشار سیاسی در کار نبوده بلکه ما با کمک وزارت راه به شناسایی دو هزار نقطه حادثه خیز شناسایی کردیم که برخی نیاز به اصلاح شیب و مسیر دارد و برخی به تغییر و نصب تابلو نیاز دارد.

مناظره دو نفره،‌ بی رمق
در بخش مناظره دو نفره که به انتخاب مهمانان حاضر در برنامه و مردم انجام می شود، قرار شد احمد رضا عامری، مدیرعامل شرکتهای تعاونی مسافربری کشور و عبدالله اکبری‌راد، مدیرعامل شرکت عقاب افشان، سازنده اتوبوس های اسکانیا مناظره را شروع کردند و دومین نظرسنجی برنامه با این سوال که با کدامیک از مناظره کننده این قسمت موافقید کلید خورد.

اما بحث کم جان و حرفهای تکراری دو نفر برنامه را به سمت مهمانان دیگر برنامه که شاهد مناظره پنج نفر و سپس ین دو نفر بودند برد چنانکه یکی از مهمانان که خود را مدیر یک شرکت مسافربری و عضو هیات مدیره اتحادیه مسافربری های کشور معرفی کرد گفت: رانندگان اینجا نیستند تا جواب بدهند ولی راننده ایکه اتوبوس اسکانیایی که در سال ۸۸ بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان بوده و الان مجبور است بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون پول بدهد منطقی است کاری کند که خود و سرمایه اش را به خطر بیاندازد ؟ من از آقای برزگری پرسیدم شما بفرمایید راننده ما از کجا برود لاستیک استاندارد تهیه کند اما او لبخندی زد و رفت .

مدیر خدمات فروش کارخانه عقاب افشان نیز از دیگر مهمانان برنامه بود که میکروفن را گرفت و گفت ما قصد کوبیدن و محکوم کردن رانندگان را نداریم بحث بر سر فرهنگ رانندگی و ماشین داری در کشور است . و تا این فرهنگ درست نشود شاهد حوادث بدتر این هم هستیم.

بیژنی مدیر یک شرکت مسافربری دیگر این بحث رادر بین مهمانان برنامه ادامه داد و به مشکلات مالی شدید رانندگان و کمبود درآمد صاحبان این خودروهای چند صد میلیونی اشاره کرد و گفت به این صورت کدام راننده ای آرامش فکری لازم برای رانندگی را خواهد داشت؟ ما لاستیک چینی می خریم چون در آمدی نداریم . مسیر اصفهان تهران در بهترین حالت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که با میانگین ۱۷ نفر در هر حرکت می تواند پاسخگوی نیازهای و سرمایه گذاری ما را بدهد؟


به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

 

نظرات کاربران :

آرشيو ادامه اخبار

آخرين اخبار :

نام و نام خانوادگی :  
نظرات :

(حداکثر 700 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

از تبليغات زير ديدن کنيد

اصفهان هاست ، ثبت و طراحی سايت

مظلومانه ، مداحی امام حسین ، قران ، سخنرانی ، اذان


Online User : 315

فروشگاه ساز

طراحی سایت

ثبت سایت

چراغ دفنی

چراغ دکوراتیو

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان

ارسال خبر از طريق ياهو مسنجر

  @ Yahoo.com

       


طراحی سایت اصفهان هاست

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در اصفهان ، فروشگاه ساز ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ، فونت فارسی ، جوک و لطیفه ، مداحی ، نوحه ، تاپ سایت تبلیغاتی رایگان ، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، امکانات فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت اصفهان ارزان ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاه ، طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان ، فروشگاه ساز فايل ، فروشگاه ساز فروش فایل ، نرم افزار فروشگاه ساز ، بهترین فروشگاه ساز ،فروشگاه ساز آنلاین ، ساخت سایت فروش کالا ، فروشگاه ساز حرفه ای ، فروشگاه ساز فارسی ، مقایسه فروشگاه ساز ، اسکریپت فروشگاه ساز فارسی ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز اینترنتی ، فروشگاه ساز رایگان ، فروشگاه ساز دیجی کالا ، طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت در اصفهان ، طراحی سایت ارزان در اصفهان ، فروشگاه ساز فایل ، خرید سایت فروشگاهی آماده ، فروشگاه ساز اینترنتی ارزان ، فروش فروشگاه اینترنتی آماده ، خرید سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان ، شرکت طراحی سایت در اصفهان ، قیمت طراحی سایت اصفهان ، لیست شرکت های طراحی وب سایت در اصفهان ، سایت ساز اصفهان ،برنامه نویسی اصفهان ، طراحی وب اصفهان ، طراحی سایت شرکتی در اصفهان ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت خبرگزاری ، طراحی وب سایت خبری ، فروش سایت خبری ، امکانات سایت خبری ، طراحی پرتال خبری ، نمونه سایت خبری ، اصول طراحی سایت خبری ، پرتال خبرگزاری ،